Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Kofferbak voortdurend vergrendeld?

Filluar nga Mirjam, Qershor 18, 2021, 06:50:37 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Mirjam

Hallo,
Ik heb het forum doorzocht, maar kan dit probleem niet vinden. Mijn kofferbak (Carisma 2001 1.8 GDI hatchback) zit op slot en is met geen mogelijkheid open te krijgen. Het sleutelgat staat horizontaal. Ik heb al een heleboel keer de centrale deurvergrendeling open en dicht gedaan, met zowel de sleutel als het knopje bij de bestuurdersdeur (dat meestal werkt). Ook met de sleutel krijg ik het niet open.
Het sleutelgat staat horizontaal en in de handleiding (2-9) zie ik dat dit optie  'permanent gesloten' is. Bijvoorbeeld voor in een parkeergarage. Er staat echter nergens hoe je dit weer opheft.... Ben ik kippig of heeft iemand hier de gouden tip?

Alvast bedankt!
Mirjam


Nobodie14

Heeft jouw sleutel ooit het achterklepslot open of dicht kunnen draaien?
Het lijkt erop dat je een andere sleutel nodig hebt.
Of dat het slot vastzit.
Als de sleutel ooit gewerkt heeft, zou ik kruipolie in het slot spuiten en na een nachtje nogmaals proberen het slot te draaien.


Mirjam

Ja, hij heeft gewerkt, maar zat ineens potdicht.Ik zal het met kruipolie proberen en ga zo ook de auto resetten.

Ik was benieuwd of er een speciaal trucje was voor dat 'permanent vergrendeld', dat ik nog niet wist.

Dit is mijn tweede Carisma, deze heb ik vier jaar, de vorige tien. Al veel gekke dingen mee meegemaakt, maar dit was weer nieuw... Nou ja, zo blijf je scherp.

Mirjam

Update: reset heeft niks gedaan en uurtje kruipolie ook niet. Ik denk dat ik m van binnenuit moet open maken

Nobodie14

Dat is je enige optie.
De actuator / motortje van de centrale deurvergrendeling is waarschijnlijk vastgelopen.


Willem

Bij een Carisma werkt de kofferbak niet met cv, is gewoon handmatig en als smeren niet helpt is of je sleutel versleten of het slot versleten, een beetje jutteren doet meestal wel wonderen

Mirjam

Ik heb de kofferbak niet op slot gedaan met de sleutel, die ging gewoon mee met centrale deurvergrendeling. Maar het kan zijn dat de monteur bij de garage dat geprobeerd heeft. Ik ga nog even jutteren... Want van binnenuit krijg ik het ook niet voor elkaar..

Nobodie14

Als het jutteren niet lukt, dan zul je toch een flink gat in de plastic bekleding moeten maken ter hoogte van het slot om de achterdeur open te krijgen.
Die plastic bekleding kun je eventueel op de sloop kopen.
Of (als het een groot, net, rond gat is) het uitgezaagde deel er weer in lijmen.
Ik zeg niet dat het makkelijk zal zijn, maar je moet wat..

Mirjam

Dank je wel, het ziet er naar uit dat grof geweld inderdaad de enige optie is, hahaha... Ik heb er nog even een halve fles wd-40 ingegooid... ;D

martin07

Is even bij de garage langs gaan geen betere optie Is even bij de garage langs gaan geen betere optie