Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Brian's Turbo project

Filluar nga Brian-czT, Qershor 08, 2021, 04:20:09 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Brian-czT

Hallo Colt liefhebbers.

na 2 eclipse auto's gehad te hebben, ben ik de gelukkige eigenaar van een colt cz-T!
Zeker de leukste auto die ik tot nu toe in mijn bezit heb gehad.


Hier onder het overzicht van de mods/ het plan:

- koelvloeistof en thermostaat vervangen
- Olie en filter vervangen
- fmic installeren
- Magnaflow einddemper
- 1e cat delete aanschaf, downpipe install  + Tuning op de rollerbank
- Spagetti spruitstuk

Graag zou ik zo rond de 200/220 pk uit willen komen en dat moet ook zeker haalbaar zijn.


progress = foto's .






wooley

Welkom, mooie Colt...
Tot 200 pk is redelijk te doen,qua geld.
Daarna wordt het duur...
Maar je plan is prima.


Boven 200 pk/300 Nm moet je ook overwegen om een sterkere koppeling en eventueel forged zuigers/ zuigerstangen e.d ..


Succes


Brian-czT

#2
nieuwe veren met 30mm verlaging incl. stofhoezen gemonteerd

Wel jammer dat de auto zelf zwart is, het lijkt nu nog steeds alsof er veel ruimte over is.....






Brian-czT

#3
Voor al die mensen die zeggen dat 18 inch velgen niet passen.....
heb de velgen toch weer verwijderd daar het comfort wat te wensen over liet en ik de auto dagelijks gebruik voor woon/werk.




Ook nog een magnaflow einddemper gemonteerd voor wat extra geluid maar ziet er op de foto's niet heel erg anders uit als origineel.

wooley

Lol bijna dezelfde ik met 17 inch volvo v40 turbo velgen

Brian-czT

lijkt zeker op elkaar, in de iets lichtere kleur lijkt 17 inch ook wat groter

dr simpel

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe je de 200 pk's gaat 'maken'.
Mijn CZT is nou 2 keer naar de chipper geweest en 2 keer k#t.
Wel netjes mijn geld terug maar geen pk's.


En oh , een formule 1 wiel zou ook niet gek staan onder een Coltje.     ;D


Mmmm , ik denk zet ff een leuk fotootje weg , maar 'het venster' vraagt om een url wtf.

Brian-czT


Klusje tussendoor, stoelverwarming werkte niet, duidelijk iets van sluiting gehad.
stukje ingekort en weer verbonden en alles werkt weer.



Brian-czT


Weer een stapje verder.
Van een liefhebber heb ik een spruitstuk over mogen nemen, er zaten scheuren in de pijpen.
Het spruitstuk is vervolgens professioneel gelast en het flensoppervlakte is gevlakt.


Vervolgens is tijdens de demontage van het oude spruitstuk een stud afgebroken in de turbo met als gevolg dat de installatie 2 avonden heeft geduurd.


Ziet er netjes uit, erg blij mee en turbo spoelt sneller op.
Downpipe is ook binnen dus binnenkort een afspraak maken bij de tuner.


[size=78%][/size]

[/size][size=78%]


Entharion

Leuk spruitstukje, kan niet plaatsen welke fabrikant dit is maar lijkt zelfbouw?

Zal sowieso wel wat schelen in de spool snelheid en flow.

Heb je ook al een 3-port boostcontroller? Dat scheelt ook veel bij het tunen.

Brian-czT

Entharion,
geen idee welk fabrikaat spruitstuk dit is, wilde het niet verloren laten gaan en heb het daardoor op laten knappen.
wat ik kan merken is dat de turbo nu sneller spoelt, bij 2.5K rpm t.o.v. 3k, dat is erg fijn.


heb wel wat gelezen over de boost controller, heb jij hier ervaring mee? vraag me af of je dit bij het standaard chippen ook merkt of enkel wanneer de auto helemaal gefinetuned wordt op de bank.


dacht nu eerst aan een tune zodat ik in ieder geval de 200pk bereik, daarna moet toch ook nog een FMIC komen.

Entharion


Ja dat sneller spoolen is fijn hé, zelfs met een log style spruitstuk is het al beter dan origineel kan ik je melden ;)


Ik heb zelf geen ervaring met de boost controller, maar een maatje van me had ook een CZT met 225pk, die gebruikte een 3 port boostcontroller en een zelfbouw tune op originele turbo!


Het probleem met tunen zonder die controller is dat je wastegate beheerd wordt door een simpele solenoid die afgeknepen wordt door een "boost restrictor pill".
Dat is nogal een spartaans systeem, prima voor standaard vermogen maar als je meer wilt moet je het vervangen en dan is een 3 port de beste optie. Dan kun je met je ECU nauwkeurig beheren wanneer de wastegate open moet en voor hoe lang.

Brian-czT


Dit weekend is de Colt dan eindelijk de rollerbank op geweest.
het resultaat van een run op de standaard tune viel zeker niet tegen voor een auto met 220.000 kilometers achter de kiezen.
de runs wamen uit rond de 156 en 160pk.
helaas is het de tuner niet gelukt om de ECU te kunnen programmeren, dit zal dus nog even op zich moeten laten wachten.