Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Mijn Galant 2.4 loopt niet stationair ????

Filluar nga addie rutters, Shkurt 19, 2013, 12:42:16 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

addie rutters

Ik ben in het bezit van een Galant 2.4 Gdi Glsi estate hij blijft niet stationair lopen een enkele keer wel
Begint te dansen in z,n toeren en slaat af ,Als je hem aan de praat houd loopt hij goed
Heb ook het idee dat hij niet zijn 150 pk op de weg brengt en gebruikt veel

addie rutters

Citim nga: addie rutters ne Shkurt 19, 2013, 12:42:16 MD
Ik ben in het bezit van een Galant 2.4 Gdi Glsi estate hij blijft niet stationair lopen een enkele keer wel
Begint te dansen in z,n toeren en slaat af ,Als je hem aan de praat houd loopt hij goed
Heb ook het idee dat hij niet zijn 150 pk op de weg brengt en gebruikt veel
Heb hem al eens geriset maar niks
Wie kan me daarbij helpen ??

KissMyExhaust

Wat bedoel je met gereset?
Je ecu of?!

Dat de pk's niet helemaal doen bij een 2.4 gdi lijkt bijna bekend.
De 2.0 met minder pk is een stuk pittiger. Komt mogelijk door de zuinige gdi motor.
Mbt het happeren, laat ik aan de experts over.

Eagle1982

Resetten en inleren neem ik aan?
Niet gewoon ff de accupool los trekken, er weer op zetten en gaan met die banaan, want dat werkt niet.


Vermoedelijk zit het in je gasklephuis.
Kan zijn dat je gasklephuis vervuild is, maar kan ook stuk zijn.


GDI is een motor die zichzelf sterk verontreinigd omdat het een leanburn engine (arm mengsel motor) is.
Wanneer je op octaan 95 rijdt wordt het vervuilen versterkt.
Beste is om octaan 98 of hoger te tanken, hierdoor blijft je motor schoner, loopt rustiger, heeft meer vermogen en verbruikt minder.
Lijkt me dat die 7 - 10 ct per liter verschil dan toch wel uit kan ;)


Controleer ook ff de olie, kijken wat er bij de laatste beurt in gegooid is, dit moet 5W30 of 10W30 zijn.


addie rutters

Dank je wel voor de tip
Het resetten kreeg ik van de dealer, die gaf aan 1 tot 1.5 min accupool losmaken en daarna de auto aan de praat houden ??? , wat bedoel je met inleren

Eagle1982

Inleren is het proces dat na het terugzetten van de accupool gebeurt.
De accu moet langer los blijven, 15 minuten minstens om de reststroom uit het systeem weg te laten vloeien.
Koppel de accu af en zet bijvoorbeeld je lampen even aan om te ontladen.


Vervolgens schakel je de lampen "uit" en sluit je de accu na ca 15 min. weer aan.
Daarna start je de wagen zonder gas te geven en laat je deze 15 min. stationair lopen zonder airco en andere verbruikers.
Na 15 min. stop je de motor.


Je kunt nu nog een keer starten en even laten draaien met de airco aan, maar ik vraag me af of dit echt noodzaak is.


Doe dit hele proces bij voorkeur met warme motor.


Een uitgebreide uitleg staat hier elders ook wel op het forum beschreven.
Even de zoekfunctie gebruiken ;)