Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Space Star 2003 alarmlicht schakelaar vervangen

Filluar nga paulus51, Tetor 28, 2018, 10:19:28 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

paulus51

goedendag allemaal ,


even snel voor stellen ik ben paul 60 jaar en sinds juni in bezit van een Space Star uit 2001 in bezit,
en ik moet zeggen hij bevalt ons uitstekend nette auto altijd garage onderhouden maar..


ik wilde mijn alarmlichten aanzetten schiet de schakelaar naar binnen nu weet ik niet hoe ik dit moet vervangen en of open maken heeft iemand een digitale workshop handleiding oid liggen of mij kan uitleggen hoe dit te vervangen zonder de boel nog verder kapot te maken hopelijk zijn er mensen die me hierin kunnen helpen door dit uit te leggen


btw prachtig forum en nog steeds zo actief !

Nobodie14

Eerst je radio uitbouwen.
Dan het frame vanaf onderen naar de zijkanten, met gepast geweld, loswrikken.
Het frame zit alleen met klemmetjes vast.
Dit gaat het beste met een platte, plastic bandenlichter omdat je je dashboard zo min mogelijk wilt beschadigen.
Anders een grote, platte schroevendraaier met een doek erom heen.

paulus51

#2
hallo en bedankt voor je reactie , ik ga daar mee eens mee beginnen zal zeker een update geven hier

paulus51

is al weer even wat tijd geleden maar nog niet gelukt , ik krijg mijn radio er niet uit, het is een pioneer oude type denk ik en de pennen of sleutels om je radio eruit te halen heb ik niet , mocht bij een autozaak met andere pinnen van een nieuwe autoradio proberen maar kreeg met geem mogelijkheid de  radio eruit, dus wat naders op verzinnen



Nobodie14

Pioneer kent 2 types.
De ene zijn 2 beugels met elk 2 pennen.
Een soortement van hoefijzer / U vorm zeg maar.
Deze kun je vervangen door van die houten (liefst ijzeren) sate pennen.
Gewoon 4 stuks in de gaatjes steken.

De andere is een soort platte sleutels (stukje plat metaal van +- 0,5cm breedte) die je in het midden van de zijkanten steekt.
Deze is lastiger.
Ik heb van een PC, 2 afsluitplaatjes van een slot gebruikt die ik passend gemaakt heb.

Als je een van de 2 'sleutels' in het 'slot' steekt, duw je tot je het lock mechanisme open voelt gaan.
En dan trek je (soms met wat overredingskracht) de radio zelf eruit.
Dus NIET aan de 'sleutels' trekken, maar aan de radio zelf.

paulus51

hey hallo,


het moeten platte sleutels zijn , vanmiddag bij garage vriend geweest en die trok de radio er zo uit,
van uit dat radio gat kon ik de alarm licht schakelaar weer terug duwen totdat die weer klikte
zit nu weer goed vast


dankje wel voor het mee denken ;-)