Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

radio Rockford Fosgate

Filluar nga Jerry, Gusht 16, 2020, 09:00:05 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Jerry

In mijn ASX Cleartec 2012 zit het originele multimedia systeem van Mitsubishi namelijk Rockford fosgate type 8750A327.Kan hierop een DAB+ aangesloten worden via de aansluitingen op de achterzijde van het multi media systeem ?Zo ja, welk DAB+ antenne + toebehoren heb je dan nodig ?Zo neen, bestaat er een andere optie ?

MitsuRik

Er bestaan DAB-systemen die je kan laten werken via de ingebouwde FM-radio. Je DAB-ontvanger stuurt dan het ontvangen DAB-signaal door naar een FM-frequentie op de radio. Bij de betere toestellen kan je zelf deze frequenties instellen zodat je niet in de clinch raakt met de grote radio stations. Nadeel is wel dat als je lange ritten maakt dat je dan misschien van frequentie moet veranderen.

Ikzelf heb nooit zo'n systeem gehad maar collega had destijds zoiets en dat werkte blijkbaar wel.

Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen
Mitsu Story: Cordia (240000km) - L200 (Iris Blue 185000km) - L200 (Red 90000km) - Outlander (Titanium Grey 205000km) - Outlander (Orient Red)

Jerry

Hoi MitsuRik,
Die losse setjes DAB+ ken ik. Een FM-zendertje meestal inpluggen in je sigarettenaansteker en deze stuurt dan het signaal door naar een voorop ingestelde FM-frequentie waarop je je radio moet afstellen.Ondertussen heb ik de radio er eens uitgehaald om aan de achterzijde alle inplug mogelijkheden te bekijken.Alles steekt vol, behalve in het midden is er nog een mogelijkheid om 1 plug te steken. Vermits ik nergens uitleg of schema vindt over deze radio, weet ik dus ook niet waarvoor deze aansluiting dient.In ieder geval ziet het volgens mij totaal niet op iets om een DAB+ op aan te sluiten, want het is een blokstekker.Verder is er nergens een soort antenne-aansluiting voor DAB+ te bespeuren en ook geen USB-aansluiting aan de achterzijde van de radio.De enige USB-aansluiting bevindt zich binnen in de armconsole van de auto.Volgens mij is deze USB-aansluiting de enige mogelijkheid om DAB+ aan te sluiten.Of zijn er nog andere opties ?

Nobodie14


Jerry

Thanks Nobodie14, maar jou link gaat over een Lancer en die aansluitingen zijn niet voorhanden op mijn ASX. Ik heb enkel een USB aansluiting in de armsteun van de middenconsole.
Mijn radio is een MITSUBISHI Multi-Communication System (MMCS).
In jou link verwijzen ze mij naar het aparte bijgeleverde handleidingboek. Echter staat daar natuurlijk nergens iets vermeld voor het aansluiten van DAB+.
Heb ondertussen het hele internet afgespeurd, maar vind nergens gegevens of uitleg over deze radio. Het enige wat terug te vinden is, is hoe je in het ' hidden system ' geraakt.....meer niet.
Die DAB+ setjes met USB-aansluiting zijn bovendien voor android-radio's en ik weet zelfs nog niet eens onder welk systeem deze radio werkt en of je die dab+ met USB- aansluiting kan gebruiken.
Dus.....wie weet raad of heeft er ervaring mee ?

Jerry

#5
Na lang zoeken tot de conclusie gekomen dat in het midden van de radio ( achterkant ) nog een aansluiting vrij is met 3 pennen. Hier kan men een USB-verlengkabel inpluggen die enkel geschikt is voor mitsubishi. Om een DAB+ antenne te kunnen doen werken, moet er software op een TF kaartje geplaatst worden dewelke dan op de radio geïnstalleerd moet worden. Die functie heeft deze radio niet, dus de software kan dus niet geïnstalleerd worden. Bovendien werkt het op Android 4.4 en hoger. Welke software deze radio Rockford Fosgate draait is voor mij een raadsel.Dus....helaas, einde verhaal. Enige mogelijkheid is een aparte DAB+ kit in je sigarettenaansteker of een andere radio.