Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Voorstellen en vraag

Filluar nga Landseer, Mars 04, 2017, 12:17:07 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Landseer

hallo allemaal.
Ik heb me hierbij aangemeld om een probleem op te lossen aan onze Spacestar 1.6 shogun uit 2003.
In augustus de Spacestar aangeschaft, en een heerlijke auto "ondanks" de 260.000 km.(met complete onderhouds historie).
In december wilde mijn Renault kangoo niet meer starten, nouja. Als de startmotor draaide was het 1tik en hij draaide..
Maar die tik was het probleem... startmotor gaf geen leven meer..
Gelukkig de tot dan toe betrouwbare Spacestar op de oprit , dus geen probleem.
De startmotor uit de kangoo gehaald. En ik maakte de opmerking dat het wel "grappig" was dat er een startmotor in de Renault zat waar Mitsubishi op stond....
Mmja..
Tot ik de volgende ochtend de Mitsubishi wilde staren , en er precies het zelfde gebeurde als wat er bij de kangoo was gebeurt....
sleutel omdraaien........... en niets meer.
Binnen een week 2 auto's op het erf met een defecte startmotor... ???
Tja, kan gebeuren natuurlijk, maar ik vond het een hele vreemde samenloop.
Maargoed. In de avond toch nog eens geprobeerd de Spacestar te starten, en jawel... de startmotor deed weer netjes zijn werk alsof er niets gebeurt was.
Dit is in de tussentijd nu een keer of 5 gebeurt....opeens niet meer starten.
Tikken op de startmotor.....Een extra massa ernaar toe helpt dus niet.(iets wat bij de kangoo in eerste instantie een noodgreep was om toch te draaien)
Dus ik ga de startmotor toch maar eens demonteren.
Enkel weet ik niet wat de makkelijkste manier hiervoor is.
Moet er een halve motor gesloopt gaan worden, of krijg ik hem op een simpele manier van de motor af..?


Alvast bedankt.







Marcuz77

Het zou simpel moeten gaat, de accu los , dan de plus op de starter los en daarna de (uit mijn hoofd) drie bouten los.
het kan zijn dat de startmotor wat vast zit maar met een beetje wilskracht moet het lukken