Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Schokkende koppeling bij wegrijden

Filluar nga Camillo, Korrik 28, 2019, 03:57:06 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Camillo

Hoi mede Carisma eigenaren,


sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Classic (2001). Ik was bij aankoop van deze tweedehands auto heel tevreden met de staat waarin hij verkeerd en hij rijdt super lekker. Nu is wel sinds gisteren een probleempje opgedoken bij het koppelen in de 1e versnelling. Het is gisteren 2 keer voorgekomen dat hij, met warme motor, opeens toen ik bij een stoplicht stond en weg wilde rijden rond het aangrijpingspunt wanneer ik een beetje gas gaf begon te schokken, zo hard dat de hele auto trilt een paar keer achter elkaar. Als hij eenmaal rijdt is het alsof er niets meer aan de hand is.
Het viel me bij aankoop ook op dat hij een vrij laag (500-600) stationair toerental heeft en hierdoor is het moeilijk om niet heel snel al een beetje gas bij te geven als je rustig wilt wegrijden en dit is nu nóg moeilijker geworden sinds dit de eerste keer gebeurd is. Enig idee wat dit is? Versleten koppelingsplaat misschien? De auto heeft al 225k op de teller.

Ik hoor graag wat jullie denken.