Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

OutSander's Instyle+ Titanium Grey

Filluar nga OutSander, Shkurt 02, 2014, 07:56:02 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

OutSander

Ook maar eens aangemeld. Inmiddels sinds november 2013 berijder van een Outlander PHEV. Bijzonder tevreden over de auto op een paar kleine dingen na. Heeft voornamelijk met de werking van het MMCS te maken, maar vooral storend is de kleine tankinhoud. Ik sta als hypermiler met m'n 70K kilometer per jaar dus bijna dagelijks aan de pomp.

Verder in het dagelijks leven vertegenwoordiger bij een groothandel in staal, 38 jaar, getrouwd, dochter van 9 en zoon van 6. Daarnaast als part-timer bezig als moderator op het Outlander PHEV forum.

Leuk om op deze manier met meerdere Mitsubishi-enthousiastelingen in contact te komen.

Groeten,
Sander


[verwijderd door de beheerder]

Willyv

Welkom en veel plezier met je wagen. wat is je opmerking van MMCS,

Switcher

#2
Welkom!!!

Wel vervelend van je tank; rij je wel "nieuw" en dus zo netjes mogelijk en zo lang mogelijk op de accu?

/edit: de verbruiksmonitor van ANWB laat waarden zien tussen 3.3l op 100 tot 8.2l op 100. Rij je dan zo ontzettend veel per dag of rij je erg sportief?

OutSander

Dank voor jullie reacties.

@Willyv: het probleem met de MMCS heeft voornamelijk met gebruiksgemak te maken. Behoudens het feit dat het erg traag opstart en langzaam werkt, zit het grote probleem in het gebruiksgemak met de BT-telefoonverbinding. Ook is het systeem qua kaarten absoluut niet uptodate, maar dat ligt meer bij Navteq die de kaarten aanlevert. Ook op het PHEV forum worden hier heftige discussies over gevoerd :-\ Maar goed, dat wachten we gewoon af, het ligt nu allemaal bij de importeur.

@Switcher. Ik rij absoluut nieuw. Elke ochtend met volle accu van huis, maar het probleem is dat ik per dag zo'n 300 a 400 kilometer afleg en onderweg nooit lang genoeg ergens ben om de auto bij te laden. Gecombineert electrisch en brandstof rij ik ongeveer 1 op 13/14. Ik zal binnenkort nog eens naar een specialist die in tankinhoudvergroting doet. Ook voor de vakantie zal het wat prettiger zijn om niet elke 300 kilometer bij te moeten vullen. Verder merki ik juist dat ik minder sportief rij met de Outlander, komt denk ik door de hogere zit, dan met mijn vorig auto. Maar dat was ook een getunde Mondeo TDCI die een kleine 200 pk had. ;D

Luc P

De update van de kaarten is geen probleem van Navteq, maar van Mitsubishi. Ik heb ook een gps van Navigon welke ook Navteq gebruikt en deze zijn wel up to date. Als ik op vakantie ga neem ik deze ook mee, wel grappig zicht, een gps aan het raam en ene ingebouwd. Ook de logica van de route te berekenen verschilt en de Navigon is volgens mij de de meest logische
Veel geluk met de Outlander

Waterkastanje

#5
@Outsander, welkom op dit forum.
Ik heb een vraagje, ik vermoed dat je je wagen niet privé bezit maar op de zaak om voor de hand liggende reden.
Maar toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat als veelrijder je misschien toch beter af was geweest met een diesel.
Die 1/13 of 7.7L /100km haal je ook met een Outlander DID.
Misschien zie ik het fout, maar ik dacht dat het concept van een (plug-in) Hybride vooral was bedoelt om het milieu overlast in stedelijke omgeving terug te schroeven.
Met name mensen die hun wagen vooral voor het woon werk verkeer gebruiken, en waarvoor de elektrische actie radius van pakweg +/- 40km voldoende is.
De verbrandingsmotor, help dan met de occasionele weekend en/of vakantietrips.
Als je dan weet dat de gemiddelde Nederlander amper 15.000km per jaar aflegt zit je met de PHEV wel goed.
Maar mensen zoals jij die 70K kilometer per jaar afleggen, zijn die niet beter af met een ander type van wagen?

OutSander

@Waterkastanje. Zoals je inderdaad al zelf aangeeft heb ik de auto vanwege de financiële voordelen gekocht(herstel, dat heeft mijn werkgever gedaan). Ik wist ook wel van tevoren dat het elektrisch rijden ansich niet zo heel erg voordelig voor mij zou zijn. Voor het verbruik had ik beter een lichte diesel kunnen gaan rijden ja, maar er staan zo ontzettend veel voordelen tegenover (o.a. Kia, Mia en Vamil, en daarnaast tot 1 januari 2016 geen MRB) dat die extra liters benzine wel gecompenseerd worden.

Daar staat wel tegenover dat ik de techniek wel heel interessant en bijzonder vindt. Je merkt met de rem-regeneratie nu pas goed hoeveel energie er verloren gaat bij een convenstionele auto aan warmte en remstof. Ook pas ik mijn rijstijl zeker aan en is het wel eens sport om zo min mogelijk benzine te verbruiken. Elke dag met een volle accu van huis dus.

Waterkastanje

#7
Het PHEV project is een zeer interessant gegeven een evolutie die zich verder zal zetten.
Van fossiele brandstof moeten we af, maar zover zijn we lang nog niet.
Zelf als fervent caravaner, heb ik ondertussen begrepen dat de PHEV geen alternatief is voor mijn huidige wagen.
En zoals ik eerder al opmerkte denk ik dat de wagen nu door de "foute' gebruiker wordt benut.
De meeste PHEV's zijn bedrijfsvoertuigen/veelrijders, dus niet de gemiddelde jan met de pet.
Nochtans zou het concept van deze wagen beter renderen indien de modale burger hem zou gebruiken.
Vooral dan in de situatie van woon werkverkeer op relatief korte afstanden.
In België, verkoop dit soort wagens voor geen meter en heb ook niet de indruk dat in de rest van Europa dat anders is.


robsel

#8
Ik kan mij heel goed vinden in het verhaal van Waterkastanje.
Zelf heb ik bijna 16 jaar Lease auto gereden en nu weer gewoon "Jan met de Pet ".
Ik weet dat vaak Leaserijders het niet uitmaakt of zij nu dure of goedkope benzine tanken, de baas betaald het gewoon. Je gaat meestal tanken waar je de meeste punten of zegeltjes krijgt om iets leuks voor jezelf te kopen zoals Airmiles. Wat ik denk en dat is echt PERSOONLIJK dat de huidige leaserijder gewoon zijn tank met benzine volgooit en het hem echt niet uit maakt of hij nu op zijn Batterij rijdt of op benzine. Ook met de vacantie wordt de tank gewoon volgegooid want laadpalen kent men bijna niet in het buitenland.
Dus ............Het is puur een zaak van bijtelling die voor iedere Leaserijder zijn eigen portemonee  raakt.

Waarom zou ik als particulier zo'n auto kopen die na 4/5 jaar een zeer lage marktwaarde (lees restwaarde) heeft ( zeker als het accupakket vervangen moet worden)


gr


Waterkastanje

Robsel, wat jij aanhaalt voor particuliere aankoop is correct, en dat vindt ik net zo jammer.
De constructeurs van de Volt/Ampera hebben hun productie al moeten bijstellen(naar beneden toe)
Tijdens de vakantie sprak ik met iemand die met een Hybride Citroën in lease reed, welnu bij einde lease kon hij niet meer opteren voor een nieuwe hybride, vanwege het feit dat hij teveel kilometers reed!!

Waterkastanje

Switcher , ik heb je link gelezen, vaak loop ik ook een langs het PHEV forum, overal zowat hetzelfde verhaal.
uit een recente test van het Belgische automagazine "Autogids" bleek over een traject van 1067km gespreid over drie dagen ze aan een gemiddeld verbruik kwamen van 1/13 of 7.7l/100km met een min van 6.4 en een max van 8.5l100km.

Switcher

Citim nga: Waterkastanje ne Shkurt 07, 2014, 01:09:13 MD
Switcher , ik heb je link gelezen, vaak loop ik ook een langs het PHEV forum, overal zowat hetzelfde verhaal.
uit een recente test van het Belgische automagazine "Autogids" bleek over een traject van 1067km gespreid over drie dagen ze aan een gemiddeld verbruik kwamen van 1/13 of 7.7l/100km met een min van 6.4 en een max van 8.5l100km.
Ik geloof wel zeer zeker dat een bepaalde auto zuinig kan rijden en in sommige gevallen de opgegeven waarden van de fabrikant kan halen; neemt niet weg dat veel situaties ervoor kunnen zorgen dat het verbruik met sprongen achteruit gaat. Zaken als rijstijl, verkeersdrukte, wind, belading/passagiers etc. zijn natuurlijk bekende voorbeelden hiervan.

Ik hoop alleen wel dat de EU de fabrikanten gaat aanpakken qua meetresultaten; het is natuurlijk van de gekke als je voor een bepaalde auto opgeeft dat er bijvoorbeeld maar 69 gram CO2 wordt uitgestoten bij verbruik X terwijl je dus eigenlijk 116 gram CO2 uitstoot bij normaal verkeer in de echte wereld. Hierdoor komen prijzen, belastingen en zeker ook bijtellingen wel in een ander daglicht te staan. Ook het argument "ik rij groen voor het milieu" zal dan bij veel milieubewuste mensen ervoor zorgen dat ze toch liever een ander merk moeten/willen rijden om aan bepaalde normen/waarden te voldoen.


OutSander

Citim nga: Switcher ne Shkurt 07, 2014, 02:49:14 MD
Ik hoop alleen wel dat de EU de fabrikanten gaat aanpakken qua meetresultaten
Nou, zo is het niet. Het zijn juis de Europese richtlijnen waar de fabrikanten zich aan houden. Inmiddels kunnen we alleen wel concluderen dat de regels niet goed zijn. De EU moet dus niet de fabrikanten aanpakken, maar ze moeten de regels aanpassen zodat er een eerlijker beeld van verbruik en uitstoot uitkomt.

RaymondC

Ik heb zelf ook problemen gehad met telefoonsysteem.
Kon wel bellen, maar telefoon opnemen ging niet.
Na software update is dat allemaal terug in orde