Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Iemand verstand van t omzeilen of herprogrammeren snelheidsbeperking ?

Filluar nga Hoeksema1975, Dhjetor 04, 2013, 07:14:46 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Hoeksema1975

Zoals jullie weten is de PHEV begrensd op 170 km per uur.
Ik zou t fijn vinden als mijn PHEVje wat harder zou kunnen rijden.
Iemand een idee hoe dit mogelijk gemaakt kan worden ?

Willyv

Is 170 niet snel genoeg dan? En wat als je batterijen dat niet aankunnen, garantie eisen?

Hoeksema1975

Als ik nu 170 rij dan is enkel de verbrandingsmotor ingeschakeld en wordt er weinig of niets gedaan met t elektrisch pakket.
170 is best snel ben ik met je eens, maar ga ook wel eens door Duitsland heen.

robsel

Wat is de reden/achterliggende  gedachte dat zo'n relatief zware motor begrenst wordt?
Ik weet uit ervaring dat als je "rommelt" aan de fabrieks instellingen dit bij Mitsubishi zeker gevolgen heeft voor de fabrieksgarantie. Indien het een leasewagen is zal ook de leasemaatschappij hier niet akkoord mee gaan.
Ik heb zelf ook wel eens "geplankt" op de Duitse autobaan, maar ook met 170 ben je doorgaans goed af in Duitsland.

gr

Super Top

Zowiezo voordat je de begrenzing eraf gaat halen is het belangrijk om te weten waarom de auto begrensd is t.o.v. de andere Outlanders.
Enkele redenen die ik me zo voor kan stellen
- Hogere wagen gewicht kan op hogere snelheid een onstabiel weggedrag veroorzaken
- Load index en snelheidsspecificatie van de banden is niet toereikend voor hogere snelheden
- Rijden op hogere snelheid zou evt kunnen zorgen voor overlading van het accupakket/overmatige slijtage aan laad/aandrijfsysteem
- enz.


Het is dus belangrijk om te weten wat de oorzaak is dat Mitsubishi de PHEV begrensd. Om te weten of je eventueel "veilig" de begrenzing eraf kan halen.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

OutlandEric

Ondanks dat 170km/u in het algemeen best voldoende is kan ik me voorstellen dat je de begrenzing er vanaf wil hebben. Voordat je dat laat doen moet je zoals al is geschreven wel weten waarom de begrenzing er op is gezet, want dat zal niet zijn om de koper te pesten  ;)

Enkele mogelijke valide redenen zijn al genoemd. Een andere reden die ik me voor kan stellen is dat de remmen boven die snelheid niet voor voldoende vertraging kunnen zorgen! Vrijwel iedereen die op prestaties is gefocust kijkt naar mogelijkheden om snelheid en accelaratie te kunnen verhogen, maar deceleratie is minstens zo belangrijk!!