Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Accu problemen Outlander PHEV

Filluar nga robsel, Mars 29, 2013, 09:00:47 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.


4Koen63

Hmm.. Toch vrij riskant, zulke berichten terwijl de auto niet eens verkocht wordt..


Hopen dat ze het op tijd fixen en dat dit niet teveel imageschade oploopt..

anko

#2
Citim nga: 4Koen63 ne Mars 29, 2013, 09:29:17 MD
Hmm.. Toch vrij riskant, zulke berichten terwijl de auto niet eens verkocht wordt..


Hopen dat ze het op tijd fixen en dat dit niet teveel imageschade oploopt..
Er zijn al minstens 30000 accu's uit de fabriek gekomen. Probleemloos. Door een wijziging in het productieproces zijn er nu wat fouten ontstaan. Poep gebeurt. Alleen kijkt de hele wereld mee, vanwege het (verwachte) succes van de Outlander. En vervelend dat het net een onderdeel van het EV gebeuren is. Als er twee remschijven gebroken waren, had niemand het er over gehad.


Niet druk over maken. gevalletje "Hoge bomen ....." Lijkt mij.

Mies75


vanisher


Switcher

Citim nga: anko ne Mars 30, 2013, 12:19:40 MD
Er zijn al minstens 30000 accu's uit de fabriek gekomen.
Minstens??? Ik vind het nogal wat dat "al" 1 op de 30000 accu's niet goed is. Het is niet alsof de technologie om die accu's te maken net 6 maanden oud is; klinkt meer als een design-fout dus het zal me weinig verbazen als er binnen niet al te lange tijd een x aantal auto's worden teruggeroepen.

anko

Citim nga: Switcher ne Prill 11, 2013, 08:32:25 MD
Minstens??? Ik vind het nogal wat dat "al" 1 op de 30000 accu's niet goed is. Het is niet alsof de technologie om die accu's te maken net 6 maanden oud is; klinkt meer als een design-fout dus het zal me weinig verbazen als er binnen niet al te lange tijd een x aantal auto's worden teruggeroepen.

Natuurlijk is 1 op de 30000 meer dan je zou willen. Maar hoezo "klinkt 1 op de 30000 als een design fout"? Ik kan die redenatie niet volgen.

De kans dat er in geval van een design fout pas na 30000 exemplaren een eerste foute accu wordt gevonden, lijkt mij juist heel klein. Het is veel voor de hand liggender dat de fouten pas later zijn ontstaan door een probleem in het productieproces of dat er inderdaad iets mis is gegaan bij de handling van één of meer exemplaren, zoals nu onderzocht wordt.

Switcher

Citim nga: anko ne Prill 11, 2013, 09:02:35 MD
Natuurlijk is 1 op de 30000 meer dan je zou willen. Maar hoezo "klinkt 1 op de 30000 als een design fout"? Ik kan die redenatie niet volgen.
Het is zelfs erger: http://green.autoblog.com/2013/03/29/mitsubishi-halts-production-of-i-miev-outlander-phev-after-two/ -> 1 op de 4000 Outlanders in Japan al en minstens 1 Mitsubishi i-MiEV. Grofweg: 2 accu's op 7500 (gegokt).

Mijn redenatie? Het produktieproces van deze accu's is niet nieuw, niet rocket-science, niks... Als je dus een bekend & vastgesteld proces van iets produceren al zo "verziekt" dat er al enkele gevallen zijn op een relatief klein aantal geproduceerde produkten, dan heb je serieus een probleem.

Stel, Apple doet zoiets stoms en 2 van elke 7500 verkochte iPhones heeft dat probleem. In 2010 verkocht Apple bijna 75 miljoen telefoons. Dan zouden er 20.000 telefoons defect zijn of spontaan ontbrand/gestopt qua accu. Is dat nog steeds weinig of te verwaarlozen?

anko

Citim nga: Switcher ne Prill 11, 2013, 09:17:44 MD
Het is zelfs erger: http://green.autoblog.com/2013/03/29/mitsubishi-halts-production-of-i-miev-outlander-phev-after-two/ -> 1 op de 4000 Outlanders in Japan al en minstens 1 Mitsubishi i-MiEV. Grofweg: 2 accu's op 7500 (gegokt).

Mijn redenatie? Het produktieproces van deze accu's is niet nieuw, niet rocket-science, niks... Als je dus een bekend & vastgesteld proces van iets produceren al zo "verziekt" dat er al enkele gevallen zijn op een relatief klein aantal geproduceerde produkten, dan heb je serieus een probleem.

Stel, Apple doet zoiets stoms en 2 van elke 7500 verkochte iPhones heeft dat probleem. In 2010 verkocht Apple bijna 75 miljoen telefoons. Dan zouden er 20.000 telefoons defect zijn of spontaan ontbrand/gestopt qua accu. Is dat nog steeds weinig of te verwaarlozen?

7500? Hoe kom je daar nou bij? De iMiev is al sinds 2009 in productie (22000 exemplaren verkocht per decemer 2012) en in maart 2013 wordt er voor het eerst een kapotte accu gevonden. Design fout? Lijkt me niet.

Ook is het niet "1 op de 4000", maar "1 van de eerste 4000". Dat er na 30000 goede accu's een paar stuk gaan (laten we gemakshalve even zeggen 4) wil niet zeggen dat "4 op de 30000" verkeerd zijn. Nee, dat wil meer waarschijnlijk zeggen dat ze goede producten maken en dat er na een aantal jaren iets is mis gegaan (in het productieproces). En daarom hebben ze de productie dan ook tijdelijk stil gelegd. Heel onfortuinlijk, maar niets schokkends.


Switcher

Wiki: Mitsubishi reported that it had sold about 3,000 units in Japan as of October 2010 and cumulative sales since November 2009 reached 7,689 i-MiEVs through February 2013. Dus: 4000 Outlanders en 8000 MIEVs in Japan waarvan dus minstens 2 al opvallend kapot zijn gegaan en mogelijk nog x aantal slapende probleemgevallen.

Nou ja, ik ga er inderdaad vanuit dat ze het netjes gaan onderzoeken en oplossen maar voorlopig blijf ik bij mijn persoonlijke standpunt dat het een design-fout is en geen "samenloop van omstandigheden bij 2 auto's".

anko

Citim nga: Switcher ne Prill 11, 2013, 10:11:53 MD
Wiki: Mitsubishi reported that it had sold about 3,000 units in Japan as of October 2010 and cumulative sales since November 2009 reached 7,689 i-MiEVs through February 2013. Dus: 4000 Outlanders en 8000 MIEVs in Japan waarvan dus minstens 2 al opvallend kapot zijn gegaan en mogelijk nog x aantal slapende probleemgevallen.

Nou ja, ik ga er inderdaad vanuit dat ze het netjes gaan onderzoeken en oplossen maar voorlopig blijf ik bij mijn persoonlijke standpunt dat het een design-fout is en geen "samenloop van omstandigheden bij 2 auto's".
Dat is je goed recht 8)

Ook Wiki: (https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i-MiEV):

As of December 2012, more than 22,000 i-MiEV family vehicles have been sold worldwide.

Mies75

Probleem is opgelost: https://sites.google.com/site/outlanderphev/posts/mitsubishitodoubleoutlanderphevoutputasitwrapsupbatteryinvestigation.


Daarnaast een terugroepactie om de software te updaten, om o.a. te voorkomen dat de auto er uit zichzelf vandoor gaat  :o .


4Koen63

Hmmm... Probleempje toch nog niet helemaal opgelost?











Oepsiepoepsie...

robsel

#13
Dat is SLECHT NIEUWS !

Kan ook een aansluiting van Extra accessoire zijn................of niet ?
Al met al had je wagen uit kunnen branden.

WAT ZIT DAAR VOOR AANSLUITING IN DIE HOEK .....

gr

4Koen63

Ik weet niet precies wat het is, maar als het een extra accesoire is
ga ik er vanuit dat dit nog deugdelijk is bevestigd door de monteur die de auto's afleveringsklaar maakt.


Althans, kan me niet voorstellen dat zo iemand in zo'n nieuwe en vol-met-elektronica auto zelf gaat zitten knommelen.


Geen flauw idee wat die grote gesmolten bol met plastic is.