Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Beste instelling bij lange afstanden

Filluar nga Khanhlam, Qershor 27, 2014, 07:48:23 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Khanhlam

Wellicht al gevraagd, maar kan iemand mij vertellen wat de beste/zuinigste instelling is bij lange afstanden.


Charge knop aan/uit?
Save knop aan/uit?
Eco mode aan/uit?




Jeroen1809

Hoi,
Gisteren heb ik de anwb training gevolgd met een uur rijden met instructeur, wel leerzaam.
naar jouw vraag: charge knop en save knop helemaal niet gebruiken. alleen als je bijvoorbeeld in een stad electrisch moet rijden (geen idee waar dit is) en bijvoorbeeld als je denk dat je in de bergen extra vermogen nodig hebt met je caravan.
eco knop wel aanzetten. eigenlijk altijd b5 rijden, je kunt terugschakelen naar b2/b3 op snelweg, hoeft niet.
ook altijd voorverwaren/koelen aan je laadpaal. scheelt veel van je accu onderweg en activeert je accu voordat je gaat rijden, dat schijnt weer goed te zijn voor je accu.
als je meer tips wilt hoor ik het

Khanhlam

Beste Jeroen,
Ga van de zomer naar italie door de bergen. Dan moet de save-knop waarschijnlijk ingedrukt worden?

Jeroen1809

Voor wat extra vermogen kun je dit doen. Het is eigenlijk erg ongunstig om met de charge-knop op te laden. Eigenlijk zeggen ze dat het systeem slimmer is dan jezelf kan nabootsen met die 2 knoppen (laad zelf op).