Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Voorstellen CvW - 8G V6-24

Filluar nga CvW, Mars 05, 2012, 12:18:55 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

CvW

Hihi, dit is wel leuk.  ;) Zoek de verschillen:



Evo driver

ik zie het :D het koelvloeistof vaatje zit aan de andere kant ........



Dus....



Gr. remco

Space Star 1.6


CvW

De V6 is gisteren verwend. Nou ja, verwend. Het moest gebeuren..........
Distributieriem, span- en andere rollen, V-riemen en waterpomp zijn vervangen. Bougies en spruitstukpakking heb ik meegenomen want die ga ik zelf vervangen. Als alles volgens planning verloopt begin ik daar morgenmiddag aan. Het grote (geplande) onderhoud is nu klaar. De volgende 90.000 beurt staat gepland bij standje 415k.  ;D

Evo driver


Super Top

Goed bezig Cees!


Zoals je misschien al wel gelezen hebt, heb ik de Lancer ook weer overhoop liggen.
Helaas wel wat urgenter dan bij jou. Maar mooi dat je dingen als spruitstuk pakking e.d. zelf doet.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

CvW

Ik heb het gelezen Tjalling. Diep respect voor de klus die jij aan het klaren bent.  ;)
Vandaag ben ik aan het sleutelen geweest. Vanmiddag begonnen en alles rondom en aan het spruitstuk losgehaald.

Vervolgens de bougies vervangen, het spruitstuk schoongemaakt en een nieuwe spruitstukpakking geplaatst. Nadat ik alles wederom gemonteerd had de auto gestart. Drama, die liep een partij onregelmatig.  :cry:
Dus zoeken, zoeken, zoeken.......... Nog een keer de plaatjes en handleidingen erbij. De foto's die ik gemaakt had nog eens nagekeken, maar alles zat toch echt goed en vast. Totdat .................... ik de pakking tussen het gasklephuis en het spruitstuk een stuk uit zag steken aan de onderkant.  :shock: Die was bij de montage weggezakt naar beneden en dus trok het blok valse lucht. Affijn, dat is nog wel op te lossen zonder alles opnieuw los te moeten halen. Vier bouten wederom verwijderd, pakking netjes geplaatst en alles weer vastgezet. Tijd voor de 2e startpoging die feilloos verliep. Een V6 naaimachientje!!!!  :D
Hierna een ronje gereden en ja, het werkt allemaal weer feilloos en mooi. I'm a happy man!  :yes:

Hoe dan ook; het is een flinke klus. Helemaal als er ook nog een LPG installatie aan 2 kanten naast dat V6 blok is gehangen. Dat levert een partij extra slangen en bekabeling op waar je bij deze klus niet echt vrolijker van wordt. In totaal ben ik er 6 uurtjes mee bezig geweest. Maar ach, de motor loopt nu weer zo mooi!!  :wink:

De oude bougies waren trouwens mooi beige van kleur. Je kon wel zien dat ze al een leven achter de rug hadden.

Evo driver

Mooi kan je weer lekker door tuffen met de galant !!

Radje

Mooie wagens!
Mijn vader heeft (al een hele tijd geleden, kan wel eens 20 jaar terug zijn) een Galant 6G gehad. Hij lijkt verdomd veel op de gene die jij gehad hebt. Mijn pa zegt nog altijd dat de Galant de meest betrouwbare auto was die hij ooit gehad heeft, zeker als je hem vergelijkt met de Audi's die hij gehad heeft... Enige wat er ooit stuk is gegaan waren de ruitenwissers. En uiteraard precies als je op de snelweg zit en het met bakken uit de hemel komt  ;) 

CvW

#24
Als jouw vader zijn 6G bij Mido in Doetinchem gekocht en ingeruild heeft, dan zou het hem kunnen zijn. De 6G heb ik daar in 1996 gekocht (Een Colt ingeruid). Tot 2010 heb ik hem in bezit gehad. Vervolgens heeft hij een jaartje in de Achterhoek (regio Enschede) rondgereden en is daarna in Friesland bij een garage ingeruild. Sinds begin dit jaar staat het kenteken op "geexporteerd". De 6G rijdt dus waarschijnlijk ergens in het buitenland rond. Geen idee waar.
Enige grote(re) probleem met de 6G dat ik meegemaakt heb is de injectiecomputer. Voor de rest een perfecte en probleemloze auto.

Nu toeren we heerlijk rond in de 8G V6. Zoals afgelopen zomer toen we in Frankrijk waren. Caravan aan de haak en gaan...............  :P
En ook dit model is heerlijk betrouwbaar.




CvW

Deze zomer stond een camping in de Franse Dordogne op de planning. Midden Frankrijk dus zo'n 4 a 500 km onder Parijs. De caravan mocht dus weer mee.
Voordat we vertrokken heb ik de 8G nog een keer helemaal nagelopen en gecontroleerd. Toen toch besloten om de achterbanden nog te vervangen want daar zat nog maar 2,7 mm profiel op. De redelijk nieuwe Falken's zijn daarna naar de achteras verhuisd en op de vooras zijn ContiSportContact 2 banden gemonteerd.
En ik heb er bewust voor gekozen om dit jaar niet die rubber blokken tussen de achterveren te plaatsen om doorzakken te voorkomen. Doordat je de achtervering daarmee redelijk fixeert lijkt het net of de achterbanden vreselijk hard slijten. Dus die blokken in de achterbak laten liggen, de kogeldruk op 65 kg afgeregeld en vertrokken. Om kort te gaan; ik heb die blokken in de achterbak laten liggen. Nergens problemen met veerwegen (dankzij de progressieve veren) en veeeeeel minder bandenslijtage op de achteras.  :)

De eerste dag zijn we via Antwerpen en de binnenring van Parijs (dom, ik had de buitenste ring van Parijs moeten kiezen, de A86, al stond er op beide plekken file) afgezakt naar een camping zo'n 175 km onder Parijs. En da's meer dan zat qua km's op 1 dag met die hut aan de haak.  :yes:




De 2e dag de rest van de km's gemaakt en in de middag aangekomen op de camping. Daarna alles opbouwen en dan kan het grote vakantievieren beginnen. We hebben goed weer gehad, al viel er af een toe een buitje. Met mooie regenbogen als resultaat........  8-)



Prachtige regio daar. Veel natuurschoon, rustige wegen met veel bochtjes  ;) en mooie dorpjes en steden. LPG was goed verkrijgbaar, als je maar langs de Peage tankte of een tankstation aan de rand van een grotere stad op zocht. 94 cent per liter.

De fysiotherapeuten in de Dordogne hebben voorlopig genoeg werk. Ze hebben heel wat verrekte nekspieren te verzorgen.  :wha: De 8G is daar een verschijning waarvan we geen 2e gezien hebben. En een lekker lopende V6 is natuurlijk een verademing en aandachtstrekker in dieselland Frankrijk.  :yes:
Op de weggetjes in het heuvelachtige landschap heb ik heel wat HDi'tjes het snot voor de ogen gereden. Hoezo bumperkleven? Zal ik gas geven? Ok, komt íe! Doei.  :bye Automaat vast in de 2e versnelling en je hebt genoeg bereik om alle binnenwegen bijna onverantwoord hard af te boenderen.
We hebben de afgelopen maanden veel geld besteed aan het technisch onderhoud van de 8G, maar dat was het waard. Zelfs met 1450 kg aan de haak liep alles feilloos en heerlijk soepel.

En terwijl zoonliep met zijn vriendin een uurtje ging quadrijden had ik even tijd om te hobbyen en natuurlijk foto's te schieten. Heerlijk zo'n vakantie..........  :agree:



Nu zijn we weer thuis. De caravan staat alweer in de stalling. Die heeft de wintervoorbereiding alweer gehad en kan blijven staan als we er in het najaar niet op uit gaan. Voor vertrek heb ik dat plaatwerk in 2 uur tijd verwend met een waxbehandeling. Kan er dus echt weer even tegen.
De 8G heeft na terugkomst ook een uitgebreide verwenbeurt gehad aan binnen en buitenkant en is ondertussen weer gewend aan zijn parkeerplaats in de garage. 3500 vakantiekilometers liggen weer achter de wielen en de 0.2 ltr olie die daarbij verbruikt zijn heb ik alweer bijgevuld. Een groot compliment voor de techniek van deze Japanner die zelfs na 12 jaren en ruim 331.000 km's nog steeds in staat is dit soort zware klussen tot een goed einde te brengen. Het is toch zo'n 3200 kg die het V6 blok over 2100 km voort mag trekken. Voorwaar een fikse prestatie.  :thx:

CvW

"Ik weet als geen ander hoe zo'n combinatie als die van jou rijdt en weet dan ook precies met wat voor grijns (van oor to oor) je achter het stuur hebt gezeten..."
Kreeg is als opmering terug op bovenstaande verhaal (op GalantFans.nl)  ;) Is nog wel leuk als aanvulling.


Mijn oren zitten echter nog steeds niet op de juiste plaats omdat de smile daarvoor te ver naar achteren doorgetrokken is. En de radio is alleen op verzoek aangegaan.  :lol: Het was zelfs nog erger want als ik alleen met Peter in de auto onderweg was gingen de airco en radio uit en de ramen open.  Heerlijk over die weggetjes toeren. Af en toe de bocht afsnijden over de andere rijstrook. Ver vooruit kijken en de ideale lijn zoeken om lekker de snelheid er in te houden of net voor de bocht in de remmen en daarna direct de snelheid weer opbouwen in de bocht om de 8G er aan de andere kant "lekker" uit te trekken. Machtig!  Dat kun je in D doen of handgeschakeld. Ik heb het met de grote regelmaat handgeschakeld gedaan. Vanuit je ooghoeken zie je je zoon dan naast je zitten - met een net zo'n grote glimlach - die of in de gordel hangt, of vast tegen de leuning gedrukt mee zit te kijken waar de volgende bocht naar toe gaat. 
Dan kom je door zo'n klein dorpje heen waar natuurlijk een drempel aangelegd is precies voor het terras van het plaatselijke café. Dus heel rustig over de drempel heen en naar links kijken. Dan zie je zo'n Wimbledon effect (stel je de camera voor die het publiek op een tribune volgt; alle koppies volgen de bal en draaien tegelijk heen en weer). Na de drempel even op het gas in de 1 en hop: weer een heel aantal nekspieren die in de stress zitten (net als de ober die nog net, tijdens zijn draai om ook te kijken, zijn glaswerk op het dienblad kan redden)  ;D

En met die combi op de rondweg van Parijs. 12.05 meter lang ben je dan. Tuurlijk is het daar druk. En die rot Fransen verrekken het om je in te laten voegen in de langzaam rijdende file.  :x 200 meter verderop zie ik zat ruimte om er wel tussen in te voegen, maar ook de splitsing van de 4 rijstroken; 2 naar links en 2 naar rechts. Tijd om op het gas te gaan dus vanuit vrijwel stilstand. "Dat haal je nooit" hoor ik naast mij. "Makkelijk" is mijn antwoord. Links naast mij in de file alleen maar verbaasde blikken en hoofdjes die omdraaien om te kijken waar dat geluid vandaan komt. Zelfs zo verbaasd dat ze vergeten aan te sluiten in de file waardoor ik nog meer ruimte beschikbaar kreeg.   :D Ja, ik heb het makkelijk gehaald. Waarna naast mij de reactie volgde: "Dat had ik echt niet verwacht, tsjonge". Ach, als je eenmaal op de 3000 toeren zit gaat de V6, ook met de caravan aan de haak, en zeker in de 1e en 2e versnelling, als een beest vandoor.

Zo kan ik nog wel even door gaan, maar dat doe ik niet.

4Koen63

Hehe, lekker verhaaltje hoor! :)


Best vet dat die Galant zo'n nekkendraaier is in Frankrijk! En extra mooi is dat, hoe jij precies beschrijft, dat Wimbledon-effect haha!
Wel dure LPG daar in Frankrijk! Maja altijd nog goedkoper dan benzine :)


Als ik dat zo lees is het best een alleskunner, zo'n Galant V6! Caravan trekken, lekker bochtjes knallen, heerlijk :)

KissMyExhaust


Radje

Citim nga: CvW ne Gusht 22, 2012, 11:56:33 PD
Als jouw vader zijn 6G bij Mido in Doetinchem gekocht en ingeruild heeft, dan zou het hem kunnen zijn.

Zou leuk zijn geweest maar helaas  ;) . Mijn oom was in een grijs verleden dealer van Mitsu (voornamelijk bedrijfswagens). Daar is ie gekocht. De auto is ingeruild bij een Audi dealer in Enschede of Hengelo..