Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Voorstellen + vraag defect alarm / startonderbreker!?!

Filluar nga Kielfje, Korrik 12, 2013, 03:06:23 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Kielfje

Hoi allemaal,

Sinds Augustus 2011 (zeer tevreden) eigenaar van een 1.9 DiD Space Star waarmee ik in 2 jaar eigenlijk probleemloos 60000 KM heb gereden. Daarvoor altijd oude coltjes en lancers gereden, kosten toch bijna niks en rijden bijna altijd probleemloos.

Sinds deze week heb ik echter een probleem waar de monteur waar wij onze auto's altijd naartoe brengen zo snel geen oplossing voor heeft. Tijdens bezoek aan mijn vrouw in het ziekenhuis viel me op dat bij het parkeren de centrale deurvergrendeling niet meer werkte via de afstandsbediening. Dus handmatig alle deuren dichtgemaakt en geen probleem dacht ik.

Vervolgens bleek toen ik weg wilde rijden dat de auto helemaal "dood"was. Bij omdraaien van de sleutel geen enkel teken van leven. Ik dacht eerst aan de accu. De wegenwacht kon alleen constateren dat er ergens een probleem was doordat hij geen spanning kon meten maar het was zeker niet de accu. Hij heeft toen een draadje getrokken van de accu naar ergen bij het kastje van de zekeringen. Vervolgens kon ik de auto weer starten. Volgens mijn monteur is er een probleem met de startonderbreker / alarm maar kan hij dit niet verder onderzoeken en ook niet uitlezen. Navraag bij een mitsubishi garage leert dat men nog nooit van dit probleem met een space start heeft gehoord. Ik heb begrepen dat het niet mogelijk is om het originele alarm / startonderbreker los te koppelen. We zijn dus nog aan het puzzelen wat we hiermee aanmoeten.

Als iemand een soortgelijke situatie heeft meegemaakt of ideen heeft dan worden deze zeer gewaardeerd. Mijn Space-Start rijdt nu weer alleen de centrale deurvergrendeling werkt niet via de afstandsbediening en er loop nog een kabel onder de motorkap die er eigenlijk niet hoort te zijn.

Met vriendelijke groet,
Robert