Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Project FTO GPX Mivec - Opknappen en tunen

Filluar nga xchristox, Mars 03, 2013, 10:38:00 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

xchristox

Ben van et weekend niet thuis geweest maar zal van de week even kijken vrijdag ga ik er weer mee aan de gang in ieder geval :)

xchristox

#31
Vandaag weer een hoop opgeschoten!



       
  • Olie filter vervangen
  • Motor Olie verversen
  • Brandstof filter vervangen
  • Airco vullen
  • Koelvloeistof verversen + systeem nalopen
  • Temperatuur sensor vervangen
  • Uitlijnen
  • Remmen checken
  • Koplampen polijsten
  • Onder de motorkap reinigen
Morgen klein stukje laswerk dan kan ie in ieder geval vast door de APK! Distributie, koppakking en multiriemen wanneer het beter weer is rustig op een zaterdagmiddag met een potje bier. Zal wel Mei of Juni worden  :P


Na de APK de de-cat pijp eronder en gaan met die banaan  8)


PS: weet iemand waar de olie druk sensor zit? Deze wil ik vervangen maar kan em niet vinden  ???

4Koen63

Lekker bezig!

Maar je vraag kan ik niet beantwoorden :D  Zit zo'n sensor meestal niet achter het filter?

MiTsU

Lekker bezig, enne welke primer heb je nou gebruikt?  ;)

Super Top

Olie druk sensor zit aan de distributie zijde. Schuin rechts naast de krukas.
Dat is wat ik zo kan zien voor de FTO GPX Mivec.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

xchristox

Citim nga: Super Top ne Mars 23, 2013, 12:13:06 MD
Olie druk sensor zit aan de distributie zijde. Schuin rechts naast de krukas.
Dat is wat ik zo kan zien voor de FTO GPX Mivec.


Tnx  8)  spuit primer van het merk "Comma"  ;)


CitimOlie druk sensor zit aan de distributie zijde. Schuin rechts naast de krukas.
Zal zometeen eens kijken!

En meteen door naar het volgende probleempje... wil net de bougies vervangen past me boegiesleutel niet omdat er versmallingen in het blok zitten, duidelijk bewuste gemaakte versmalling.. beetje jammer!

Super Top

Wat voor bougiedop gebruik je?


In ASA wordt vermeld dat er NGK BKR7EKC-N bougies gebruikt worden in de FTO's als die van jou.
Voor deze bougies heb je en 16mm bougiedop nodig. Die zijn significant kleiner dan de 21mm bougies die vaak op japanners gebruikt worden.
Sommige merken gebruiken tegenwoordig zelfs 14mm bougies.


Ook verschillen bougiedoppen nog wel eens in dikte van verschillende merken. Dat heb ik op het werk ook vaak meegemaakt.
Bougiedop 16 van een collega proberen die net 1mm dunner in de totale dikte van de dop en die paste dan wel in de schacht.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

xchristox

Citim nga: Super Top ne Mars 24, 2013, 08:44:47 MD
Wat voor bougiedop gebruik je?


In ASA wordt vermeld dat er NGK BKR7EKC-N bougies gebruikt worden in de FTO's als die van jou.
Voor deze bougies heb je en 16mm bougiedop nodig. Die zijn significant kleiner dan de 21mm bougies die vaak op japanners gebruikt worden.
Sommige merken gebruiken tegenwoordig zelfs 14mm bougies.


Ook verschillen bougiedoppen nog wel eens in dikte van verschillende merken. Dat heb ik op het werk ook vaak meegemaakt.
Bougiedop 16 van een collega proberen die net 1mm dunner in de totale dikte van de dop en die paste dan wel in de schacht.

Heb de juiste bougies, namelijk NGK iridium's van Camskill voor FTO GPX MIVEC :)
Ik heb meerdere bougiesleutels en doppen, de bougiedop past ook wel mooi op de bougie zelf maar kom de schacht niet in door de versmalling. Het lijkt wel of er alleen een ovale bougiesleutel in de schacht past of zoals je al zei 1 die erg dun is qua omvang, en er tussendoor kan glippen :P

Ga dus op zoek naar een andere dop met een kleinere totale omvang. Bedankt voor je reactie!

MiTsU

Op het Ierse forum zijn er ook FTO eigenaren met MIVEC problemen. Die hebben het vaak over de problemen met de dynamo en accu waardoor je MIVEC niet werkt.

xchristox

Ja had al het een en ander gelezen daar  8) Maar blijft lastig ik kan wel alles blijven vervangen maar als het probleem uiteindelijk ergens anders in zit is het alleen maar zonde van mijn geld.  Toch hoop ik stiekem wel dat het zoiets simpels is als een dynamo of accu!

xchristox

#40
Weer wat verder gekomen dit weekend  8)


Klein stukje a 8 cm lassen op rechter achterbrug
Bijwerken lichte beschadigingen


Een en ander doorgemeten, blijkt dat de accu zeer slecht is. Dynamo lijkt vooralsnog goed te werken. Een nieuwe en meteen wat zwaardere accu erin volgend weekend! Ben benieuwd of het effect gaat hebben op het no-mivec-kicking-in-probleem... Ook vast 2 nieuwe bandjes besteld (Nangkang NS-II Ultra Sport) bij Camskill dus die zijn onderweg. Aantal reviews gelezen op internet en de bandjes lijken toch aardig te presteren, zeker voor die prijs. Mocht de auto goed bevallen (en heel blijven) kan ik altijd nog kijken voor een setje trackday tires ::) 

xchristox

Heb nu een smallere bougie sleutel maar krijgt hem nog steeds niet de schacht in :(


Heb ik voor de FTO een speciale bougiesleutel nodig of moet het hele klapdeksel eraf?  :-\  Wie of wie kan mij helpen aan de gouden tip!

xchristox

Citim nga: xchristox ne Prill 06, 2013, 12:29:09 MD
Heb nu een smallere bougie sleutel maar krijgt hem nog steeds niet de schacht in :(


Heb ik voor de FTO een speciale bougiesleutel nodig of moet het hele klapdeksel eraf?  :-\  Wie of wie kan mij helpen aan de gouden tip!

Heeft iemand een bougie dop die past? Welk merk en type? Te verkrijgen in Nederland? Really need one!!!

xchristox

#43
Gister avond een flinke poestbeurt gehad, vanmiddag verse APK en eindelijk de weg op!!! Can't wait :)