Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

'99 space star, tijs

Filluar nga tijs, Mars 03, 2013, 05:10:43 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Space Star 1.6

Klopt. Want space star en vovlo kwamen uit dezelfde lopende band uit nedcar :) ook carisma :)

Zou wel kunnen passen.

tijs


de eerst test, stond wel al goed, maag op de golf set kon hij niet meer lager zakken, en door het extreme camber (zie je hier niet zo heel goed) liep hij aan op de binnen schermen met sturen.

Space Star 1.6

Hmmm dus spacey kan niet verlagen? Dan scheur hj aan binnen scherm? Of moest je goed uitlijnen?

tijs

kunt wel verlagen hoor, maar idd uitlijnen, en een niet te "negatief" camber zouden een boel schelen, helaas was met de golf set het camber nooit goed te krijgen, dus vandaag dat die er nu niet meer onder zit.
als je echt laag gaat, moeten de modderkuiper er misschien ook wel uit/aangepast.
en eventueel moet je de wielranden iets omrollen.. met de kans dat je lak barst.

al met al, geen klusjes om te doen als je het nog nooit gedaan hebt! (zoals met alles, als je eenmaal door hebt waar je op moet letten is alles te doen, maar met een ervaren iemand erbij, werkt altijd makkelijker)

ook zat een achter schokdemper de onderstebout vast gerot aan de bus in het rubber.... dus die moeten we eruit slijpen, want die wilde met geen mogelijkheid los, luchtratel wilde niet helpen, hebben er zelf nog gewoon met een moker op geslagen, geen beweging in te krijgen.



Space Star 1.6

oh okee. ik doe nooit onderdelen vervangen bij mijn auto. ik laat lekker door mijn vetrouwelijk garage  :)

maar vind echt gaaf zien dat space star lager zit dan oringeel. voorkant ziet behoorlijk hoger uit dan achterkant. komt door wielkasten niet even groot is.

ben benieuwd of volvo schroefset erin kan en hoeveel het kost.

tijs

#20
heb ook nog wat achterstallige updates....
de bestuurders stoel was wel zo verschrikkelijk versleten, was met zeker 40 tywraps "gerepareerd", maar leek nergens op ... en ik vind dat ik altijd wel een beetje een troon als een koning verdien..
dus ik heb bij een maatje een konig stoel opgehaald die die nog over had, en de sledes van de space star verslepen en verlast aan de sledes van de konig, met dit als resultaat:


dat zit heerlijk solide, en geen last van me rug of afknellende benen meer, en meteen een armsteun, die miste ik ook wel als optie..
(had hiervoor al vaker een space star diesel gereden, en die had dat wel, dus er ontbrak iets)
zit nu wel een beetje lager, maar vind het wel lekker cruizen op de snelweg zo, kan de stoel gemakkelijk ophogen mocht dat ooit nodig zijn, dat is dan weer het grote voordeel van een "universele" stoel

verder heeft me broer er nogal eens een handje van om als hij zich verveelt in de auto op de terug weg van zn werk om mij te gaan bellen.
dus maar een radio ingebouwd met carkit.



ik had bij de volvo velgen maar 3 naafdopjes gekregen, dat vond ik maar niets, dus heb het anders op gelost...


in totaal dus 2 blikjes, van elk de boven en onderkant gebruikt, samen met wat vloeibare pakking, blijft dat zo prima zitten
moet elke keer weer lachen als ik smorgens buiten kom en naar de auto loop  :P

afgelopen weekend ook trekhaakje er onder geknutseld en aangesloten, begint nu al op een echte auto te lijken ;)

verder toch ook maar weer aan het stickeren gegaan... al heb ik daar zo ook geen foto's van..

heb de auto nu een goeie 2 maanden, en ben ruim 9000 km verder..
rij nog altijd een dikke 700km op een tank, kan nu alleen niet meer gemakkelijk zien wat het verbruik is, omdat ik van radio gewisselt ben.
maar krijg er altijd iets van 45 liter in. dus een goeie 1 op 15 met stevig door rijden, wel veel snelweg.

ben er wel over te spreken, tot nu toe weinig gedoe gehad, verbruikt wel iets olie.. denk een 0,5L op 10.000km dus valt nog mee.
maar een auto die geen olie verbruikt is ook niet goed heb ik altijd geleerd, dus ik stoor me er niet aan.
peil hem gewoon elke maand even, dan kan het nooit tegen vallen.


cyberplop

Hey Thijs wat heb ik gelachen toen ik de space cake in mijn spiegel aantrof. In eerste instantie was ik verbaasd echter toen ik jou achter het stuur zag kwam ik niet meer bij en dacht ik ook meteen ja hoe kan het ook anders. Leuk dat ik je hier op het forum tref.
Ik ben een tijdje weggeweest hier maar ga weer beginnen. Aankomende vrijdag wordt de ralliart gechipt tot 200 pk en zal er eerdaags ook een mooi schroefsetje onder komen. Ik hoop dat je nog veel aan de space cake gaat doen en de blikjes zijn echt helemaal top haha!!

tijs

haha, ja ik kon het van je gezicht aflezen!
heb hier ook een schroefset klaar liggen... zoek alleen nog tijd om het te monteren... moet ook de wielranden wat aanpassen, in elk geval achter... want daar lopen ze anders aan

heb er nu een goeie 15.000 km mee gereden, bevalt nog steeds goed. ook met een volle aanhanger, tja hij wordt er niet sneller van, maar hij heeft opzich helemaal geen probleem als hij helemaal is volgeladen, en dan nog een aanhanger erachter van eeen goeie 500-700 kg beladen... (soms nog wat meer)


tijs

#23
vandaag bezig geweest met de v40 schroefset plaatsen..
ik had het meeste vrees voor achter, niet door de schroefset, maar omdat ik al wist dat de onderste bout van de originele schokdemper compleet vast gerot zat aan de bus in het rubber.

na wat klooien met slijptollen uit eindelijk toch alles los gekregen met enkel een paar schaafplekjes aan de draagarm (niets wat een beetje zinkspray niet weer in orde kan maken)

achter paste de schroefset er hierna eigenlijk zo onder, als 1e test de ring ongeveer 4cm vanaf onder gedraaid, en dat was eigenlijk meteen wel een mooie stand!





de voorkant is echter een ander verhaal, hoewel de onderste bevestiging perfect is, (geen heel raar camber etc) maar de bevestiging voor het toplager past echt veel geen meter bij die van space star, althans, niet als je gewoon echt laag wil rijden, dus daar moeten we nog even mee spelen, hebben al wat gemaakt, maar verdiend nog een beetje aandacht.

staat voor dinsdag op de planning, zal van de voorkant zorgen voor foto's mochten er mensen zijn die dit ook willen (al verwacht ik niet dat de gemiddelde space star rijder hier het nut of lol van inziet, op een enkele uitzondering natuurlijk ;) )

nog een closeup van de achterkant, voor wie het bij de vorige niet opviel ;)


oohja, en er zijn voor eindelijk de nieuwe remschijven en blokken op gekomen... was ook wel nodig, begon op de randen al ijzer op ijzer te remmen...

AcerTracer

zag de verlaagde foto op facebook al langskomen
hoeveel groundclearens heb je nog over niet veel denk  :P

tijs

og meer als zat, zou nog wel lager mogen!
achter kan dat ook nog wel, maar voor zit ik helemaal aan het einde, heb al een zo kort mogelijke toplager geknutselt, maar de schroefset ligt nu al eigenlijk op de bumpstop (ingekort naar 1cm)




maarja, het is en blijft een daily, dus opzich is het zo ook wel lekker, geen gedoe met putdeksels etc.

tijs

vandaag weer een pakketje uit duitsland ontvangen


denk dat ik ze toch ook nog voor achter bestel, dan is het alleen een bovenrandje, maar maakt het geheel wat meer af.
et rijd overigens super! je waait zelfs bij 120 niet meer uit de auto. met de voorramen open, maar wel lekker veel frisse lucht, heerlijk met dit weer

DannyColt12v

zijn van team heko toch?? die heb ik er ook op zitten en bij 190 blijven ze ook nog gewoon zitten :))

tijs

jup! 190 haalt deze toch niet... heb de 170 op de gps gehaald, toen was de puf er wel aardig uit hoor!
(en het verbruik ook aardig hoog ;) )

maar passen mooi en werken goed.

DannyColt12v

ja als je hard wil gaan moet het verbruik wijken haha