Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Mitsubishi Celeste Jubileum uitgave 1981

Filluar nga graafie, Mars 31, 2011, 07:26:54 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

graafie

Even een laatste update voor 2011.

Heb onderwijl de laaste hand gelegd aan het opruimen en sorteren van spullen.
Heb de draaispit klaar staan om de Bordeux rode in te hangen.

Dat zal alleen niet meer voor de jaarwisseling worden.
Verwachting is dat ik in februari de Celeste van het onderstel af heb.
En ik daarna de onderzijde kan gaan bewerken.

Planning loopt iets anders dan dat ik zelf in gedachten had.
maar wat in het leven loopt volgens plan..... >:(


Een bordeux rode celeste vol met spullen was ook niet het plan.


En dit was ook niet volgens plan.

Conclusie :
Ik heb er gewoon een zooitje van gemaakt... ;D

Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

cvoyo

Is een Celeste nou RWD? En wat is het verschil tussen een gewone en een jubileum versie?

Auto's uit de jaren 80/90 hebben toch altijd meer karakter dan de auto's van tegenwoordig vindt ik. Ik ben benieuwd hoe hij is als het allemaal af is.

graafie

#17
Citim nga: cvoyo ne Dhjetor 05, 2011, 06:01:13 MD
Is een Celeste nou RWD? En wat is het verschil tussen een gewone en een jubileum versie?

Auto's uit de jaren 80/90 hebben toch altijd meer karakter dan de auto's van tegenwoordig vindt ik. Ik ben benieuwd hoe hij is als het allemaal af is.

De Japanse Celeste's zijn inderdaad RWD.

Het verschil in een normale versie en jubileum uitgave zit hem in het intrieur.

Een normale Celeste heeft creme kleurige hemel, bij de jubileum uitgave's zijn ze zwart.

De deur en achter panelen zijn met een stof bekleed die hetzelfde is als de stoel bekleding.

De stoel bekleding is ook geheel zwart bekleed bij de jubileum uitgave.
Bij de normale zijn ze meestal grijs met skyleer zwart aan de zijkanten.

We praten dan over een vergelijkbaar bouwjaar model tussen 1979 tm 1982.
Eerdre versies hadden weer andere stoel en deurpanelen.

Veelal zijn sommige van de jaren 70 en 80 modellen een toonbeeld van destijdse luxe.
Vooral de dashborden waren soms bijzonder mooi.

CitimIk ben benieuwd hoe hij is als het allemaal af is.
Ik ook.... ;)


Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

graafie

Update 1-5-2012.
Vandaag even afgestoft in de loods en wat vond ik terug... :D


Vandaag weer een begin gemaakt met de Bordeux Rode Celeste.
Ga er dit weekend weer aan beginnen, met het doel hem dit jaar op de weg te hebben met een APK.
Zal niet te voorbarig zijn met de mededeling dat hij dit jaar ook gespoten is.. ??? .denk dat dat iets te veel is.
Eerst heb ik hem maar eens omhoog gebracht.



Heb hem daarna maar eens leeggepakt, was in de afgelopen maanden een verzamelplaats geworden van onderdelen.
Ook moest ivm de meeting even wat zaken kwijt en zo stond hij zondag 22 april erbij in de regen


Zoals hij er nu bijstaal lijkt het in ieder geval weer een beetje bekend.
Natuurlijk nog geheel ontdaan van intrieëur delen, maar dat geeft tenminsdte een beetje ruimte.



Ook het motorgedeelte is nog niet helemaal... :P klaar.


Maar hij staat klaar voor verdere behandeling.






Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

Eagle1982

Lekker bezig hoor.
Ben benieuwd hoe die er eind van het jaar bij staat  :)

graafie

Heb vandaag de remmen verwijderd en remklauwen losgemaakt voor inspectie.
Roest is er zat... :P ..de remklauwen zijn nog iets gangbaar maar niet van harte.
was ook wel te verwachten na 6 jaar stilstand


De achterremmen zijn ook weg en ook hier moet er veel gebeuren. plaat roestvrij maken en spuiten.
Tevens ga ik gelijk ook maar de remcylinders vervangen, omdat de handremkabels ook niet goed meer zijn .
Heb ik alles aan de achterkant gelijk nieuw, de remleidingen zien er nog acceptabel uit

Dat kan ik van de schokbrekers niet meer zeggen


Nog iemand die handig is in het reviseren van remklauwen voor een kleine prijs..... :-X
Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

Evo driver


graafie

Citim nga: Evo driver ne Maj 05, 2012, 10:16:06 MD
Hoe wil je ze reviseren ?

Gr. remco
in principe zou je door ze uit elkaar te halen de roestvorming kunnen weghalen, waardoor het weer gangbaar wordt.
er zijn ook wel revisie setjes geweest, maar ik weet niet of ze er voor deze types nog zijn.
Ben daar volgens mij al eens eerder tegen een muur aangelopen bij het zoeken naar wat er nog leverbaar zou zijn .
Maar misschien dat je nog ergens wat kunt vinden remco tegen een betaalbare prijs
Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

graafie

Ben de laatste dagen weer een stuk opgeschoten met deze celeste.

Schokbrekers zijn geplaatst.
Remklauwen laten reviseren in Engeland.

De remmerij is compleet en geïnstalleerd.
Heb onderwijl ook de motor weer geplaatst en aangesloten.

Nu loop ik wel tegen een vreemd probleem aan... >:(

Bij het starten ( zonder bobine kabel) gaat de startmotor vlot rond
Sluit ik de bobine aan zakt hij in elkaar, net of hij sluiting maakt.

Weet iemand het verband....tussen de startmotor en bobine kabels...... :o
Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

graafie

Kleine Update.

Het was even goed zoeken.
Maar ik heb het probleem van e inzakkende ( start ) motor gevonden.

Had in eerste instantie de startmotor vervangen.
Indicatie wees eigenlijk naar de startmotor, Inzakken en vonken.

De vervangende startmotor deed hetzelfde... >:(
Dus dat kon ik uitsluiten.

Heb vervolgens de hele bedrading in het motor compartiment nagelopen.
Gekeken naar losse, beschadigde draden.
Dat was ook niet het geval.

Bobine kabels vervangen.
Probleem blijft..... :-[

Boeken nageslagen, probleem oplossingen nagelopen.
Daar viel mijn oog op een opmerking in het boek.

Nalopen van de motor bij verkeerde afstelling.... :o

Toen bedacht ik me, dat de ontsteking ook te vroeg kan staan.
Dat houd in dat de benzine al vonk krijgt terwijl de cilinder nog omhoog komt.
Daardoor ontbrand de benzine en krijgt de motor een tik,
omdat de cilinder omlaag wordt gedrukt, terwijl de krukas hem omhoog duwt.

Heb de ontsteking gecontroleerd, en deze stond inderdaad ver uit de goede stand.

Contact punten maar gelijk vervangen en afgesteld.

;D  Eindelijk Starten en Lopen.

Op naar het volgende probleem, maar wel dit jaar op de weg...... 8)
Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

van_den_berg

Goed bezig!


Had ik ook niet aan gedacht, aan de afstelling.
Mooi zo dat je erachter bent.


Ga zo door!  ;D