Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Mitsubishi Celeste Jubileum uitgave 1981

Filluar nga graafie, Mars 31, 2011, 07:26:54 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

graafie

Zal ook eens een topic beginnen met een restauratie verhaal van een Celeste.

Ben deze maand begonnen met de Bordeux rode Jubileum uitgave van 1981.



Heb deze auto eind jaren 90 ( 1996) gekocht van uit vroomshoop.
Het was een overgespoten 1600st in redelijke staat van de eerste eigenaar.

Had de auto blind gekocht en was zeer verrast dat het om een jubileum uitgave ging.
De uitlijke kenmerken waren niet meer aanwezig door het overspuiten

Eind jaren 80 heeft mitsubishi op het laatst 2 jubileum uitgaves uitgebracht.
Een zwarte met gouden biezen / stripng en velgen.
Een bordeux rode met zilveren biezen / striping en velgen

van deze serie zijn er in totaal 150 gemaakt per kleur.
Een zerldzaam geval dus.

Deze bordeux rode is nu naar 15 jaar opslag in zwolle aangekomen.
Had hem op de andere lokatie reeds gedeeltelijk gestript.


De velgen zijn van de andere jubileum uitgave. ( bandjes die eronder zaten waren een beetje zacht )

heb hem nu zover klaar staan dat de motor eruit getakeld kan worden.


En de binnenzijde is geheel kaal.


Naast een regelmatige update hier kan je het fotoalbum ook volgen.
Hier in plaats ik ook regelmatig nieuwe foto's.

http://www.mijnalbum.nl/Album=RAGTHFRA
Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

GTI-tje

Hallo Graaffie,


Leuk dat ook jij een topic gaat beginnen over de restauratie van een Celeste, ik ga het zeker volgen, net zoals van andere hier op het forum die ook met restauratie projecten bezig zijn van oudere Mitsubishi modellen. Ik wens je veel succes!


Grt Hans (GTI-tje)

graafie

Heb Maandag de laatste losse delen verwijderd.

Motor hangt los van de versnellingsbak en steunen om eruit getakeld te worden.
Blijft apart zo'n uitvoering met Arko ( Alle ramen kunnen open )  ???  Welke ramen





Deze ziet er op het moment bijna hetzelfde uit als zijn tegenhanger
De Zwarte Jubileum uitgave.




Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

graafie

De afgelopen weken druk geweest met verder strippen.
De verschillendfe sier lijsten zijn verwijderd.

Ook zijn de laatste zaken eruit gehaald die onnodig waren.
Blijft over... :D  de naakte waarheid.

Die ziet er als volgt uit.



De achterschermen worden vervangen voor nieuwe.
De ouden waren aangetast en bovendien waren de wielkasten op sommige plekken weg.
Daar kun je dan wat makkelijker bij als je de achterschermen verwijderd.





Eerst wordt de rechterzijde gedaan. ( deze is het slechts) en daarna de linker zijde.
Voor het gemak plaatsen we dan ook maar een nieuwe achterplaat ( Tussen de schermen ) zodat we ook weer een nette rand hebben waar de achterklep rubber op komt te zitten.

Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

GHINO


graafie

Citim nga: GHINO ne Maj 26, 2011, 05:14:11 MD
zozo aardig wat tijd over Henk 8)

Op het moment wel, maar dat komt omdat ik van de week van een perron ben gevallen en nu in de ZW loop met kneuzingen.

Tevens heb ik dit jaar alle aktiviteiten afgeblazen.
Dus geen meetings ed in Zwolle.
Het groeide mij even boven het hoofd.

Tevens had ik nog heel veel onderdelen liggen die uitgezocht moeten worden.
dat zijn ook behoorlijke sta in de weg.
het was even te veel van het goede,
als ik zelf niet meer uit de voeten kan in mijn werkplaats doe je iets niet goed.... >:(

Dus hen ik nu tijd over voor mijn eigelijke doel.
Celeste's op de weg brengen.

Deze staat te koop> http://link.marktplaats.nl/451612646

en met deze ben ik bezig, rechter achterscherm en achterplaat zitten erin.

Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

Evo driver

Whahaha ziekte wet maar wel effe een celeste opknappen netjes hoor ziet er weer stukken beter uit zonder al die roest !

gr. remco

graafie

Citim nga: Evo driver ne Maj 26, 2011, 11:10:23 MD
Whahaha ziekte wet maar wel effe een celeste opknappen netjes hoor ziet er weer stukken beter uit zonder al die roest !

gr. remco

;D ;D ;D ..spaar ik het hele jaar voor.....dat ene weekje ZW
Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

graafie

Deze uitvoering heeft ook wel iets.
Bij de huidige lange periode van warm weer is de ventilatie gegarandeerd..



zo nu ererst weekend.... 8)
Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

dutchmr2

 8)  Zo'n celeste heb ik vroeger ( toen ik nog jong was ook eens gehad; een bruine!

Mooi dat er mensen zijn die ze weer in ere herstelen!!

gr Robbert

graafie

 :-\   nog even een kijkje voor de vakantie  ( zaterdag)

na de vakantie de voorbrug demonteren, zandstralen en spuiten.
daarna de achteras demonteren.

en dan spuitklaar maken... ??? ..dan is het onderwijl wel september..
heb ik de winter om hem weer op te bouwen.

tot zover de theorie planning..de praktijk horen jullie wel... 8)



Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

graafie

Vandaag weer even bezig geweest na de vakantie.
Niet veel gedaan, meer kijken wat er nodig is en of het er is.... ;D

Dat moet je ook altijd maar afwachten, heb dan we een redelijke voorraad maar toch.
Even 2 spatborden erop gezet om het een beetje te laten lijken.

En om mijn kleding te beschermen ivm scherpe delen



Volgende stap wordt het onderstel verwijderen en de carro in een draaispit te doen.
Zo kan ik hem draaien en overal goed bij.
evt kan ik dan nog kleine zaken die ik gemist heb recht zetten.

De voorbrug en acheras worden gestraald en gepoedercoat.
Zo krijg ik dan weer een nette onderkant.
In de volgende reactie zal ik daar foto's van plaatsen
Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

graafie

#12
Vandaag even project tussendoor.. :P ..eigelijk vandaag, gisteren en eergisteren.

Had al geruime tijd last van olie verlies bij de rode 2000 GT.Conclusie krukas keering lekt.
Ook rammnelt hij al een tijd bij stationair toerental, wat ook niet goed is.

Nu kun je alles apart maken maar dan haal je de motor van de versnelinsbak en daarna haal je de voorzijde los.
Dan moet je de radiator verwijderen, want het gerammel zijn denk ik de spanrollen van de ketting.
Dan is dit twee vliegen in één klap.


Kon ik tenminste ook een keer goed schoonmaken.




Had nog een reserve 2.0 liter motor staan en deze maar weer ingebouwd.... :-X
Uitbouwen gaat toch makkeler dan inbouwen, zeker als je alleen bent.
Dus na een uur martelen en ten einde raad maar de steunen losgemaakt zat de reserve motor er in.



Alles well... ;D    totdat ik hem wilde starten.
Hiju wil dus niet aanslaan.. :( . heb effe een break genomen, van de week maar weer verder.
Waarschijnlijk wat draden v/d boubine verkeerd aangesloten.. :'(
Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

Chaoth


graafie

#14
Citim nga: Chaoth ne Tetor 21, 2011, 10:58:39 PD
En... nog updates? ;)

Update's zat.....maar effe niet over de Bordeux rode celeste.... :P

De rode loopt onderwijl weer....contact punten maakten slecht contact ( ingebrand )

Zoal sommigen weten heb ik een bedrijfspand dat ik gedeeltelijk verhuur.
September is mijn huurder vertrokken.
Gaf mij de mogelijkheid om eens goed te gaan verbouwen...... ;D

Heb vanaf september tm nu alle stellingen leeggehaald en opnieuw ingericht.
Ook heb ik veel opgeruimd en veel onderdelen even verplaats naar de boven etage.
Ben daar nog niet helemaal klaar méé, maar het schiet wel op.

Binnenkort ga ik weer aan de bordeux rode beginnen.
Nu staat hij effe in het hoekje.... ;D ;D



Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste