Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Mogelijk space star rijder

Filluar nga spacer, Shtator 02, 2012, 01:54:56 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

spacer

#15
Vandaag gereden in een 1.6 family uit  2e kwartaal 2003 met ruim 110.000 op teller.
Wat een prettig verschil met de 1,8GDI van gisteren.
Vanavond nog een 1.8 avance aangeboden gekregen van 3e kwartaal  2004  met ook 110.000. (geen GDI!)
Beide dealer onderhouden, hebben nieuwe distri-riem.
De 1.8 is per jaar wat duurder in wegenbelasting, duurder in verzekering en op basis van verbruiksgegevens van VWE ook duurder (25.000 km)
Prijsverschil bij aanschaf ongeveer 1000 euro, per jaar duurder ongeveer 300 euro.
Heb nog niet het totaalbeeld in verschil in uitrusting.  Avance heeft wel armsteunen, (hebben alle avance navigatie?) Family heeft ondiepe kras over zijkant (alleen door kleurlaag, roest dus niet).
Op basis van budget heb ik voorkeur voor de 1.6 (nog niet gereden in 1.8 )
Is het erg onverstandig als ik kies voor 1.6?

Eagle1982

Echt zonde dat de eerste ervaring met een GDI zo'n domper was.
Normaal gesproken rijdt dat namelijk heel soepel en laat zich gemakkelijk rijden.


Als je er zelf een goed gevoel bij hebt na een proefrit en de verkoper voelt ook betrouwbaar aan, dan zou ik me daar niet te druk om maken.
1.6 is ook een prima blokje met voldoende power voor de Star.
Als deze er goed onderhouden uitziet, zoals aangegeven "dealer onderhouden" dan zou ik me ook daar geen zorgen om maken.


Space Star 1.6

zeker is 1.6 genoeg !. het is gewoon een fijne auto. je krijgt zeker geen spijt van.
armsteun kan je bij dealer bestellen of via internet kopen. uit 2003 is een facelift model. dat betekent dat armsteun in de bestuurderstoel kan monteren volgens mij.
Ik heb zelf ook een universele armsteun die vast is aan middenconsole volgens mij (bij handrem)

als je naar prijst kijk van 1.6 en 1.8 komt je veel goedkoper uit 1.6 dan moet je 1.6 nemen.
1.8 en 1.6 is volgens mij niet zo veel verschilt. het is maar paar pktjes bij. acceleratie gaat ook niet sneller van.

spacer

De 1.8 staat nog geen 2 mnd bij dealer. Volgens VWE 112 pk, met verbruik 1 op 13.2 catergorie D.
De 1.6 staat meer dan 9 mnd bij andere dealer. Volgens VWE 98 pk, met verbruik 1 op 13,9. Dit is dan categorie E.
Dit vind ik dan vreemd, gecombineerd gebruik lager en toch ongunstigere indeling in categorie (zou blij zijn als ik dit gecombineerd gebruik zou weten te halen in praktijk.)
Is het een probleem als de 1.6 zou lang gestaan heeft?

Chaoth

Als ze hem zo nu en dan uitgelaten hebben niet. Vraag daar wel even naar. Lange stilstand is niet goed voor een auto. Heb er helaas ervaring mee (auto van mijn vrouw)

Eagle1982

Zoals ik eerder ook al aangaf is lange stilstand voor een motor niet goed.
De olie zakt allemaal naar onder waardoor de boven kant van het blok droog komt te staan, neergedaalde vuildeeltjes drogen uit en kunnen vast koeken..
Als de motor wordt gestart dan is de olie nog niet boven in het blok.
Dus de eerste slijtage slagen heb je dan al te pakken.
Maar als de motor zo nu en dan gedraaid heeft, wat bij een garage meestal wel zo is omdat wagens regelmatig verplaatst worden, is er niets aan de hand.
Je zou het snel genoeg hebben gemerkt bij het remmen, klinkt het eerst schurend dan heeft ie een poos stil gestaan en moet eerst de roest van de schijven af worden geremd.



spacer

Heb zojuist de 1.6 gekocht, met 6 mnd bovag garantie. (en afl beurt die tussen kleine en grote beurt in zit.)
ze gaven al aan dat ze de autos geregeld verplaatsen, keertje wasstraat etc.
Ben benieuwd. Krijg hem over dag of 10 geleverd. Zal me dan opnieuw voorstellen.


spacer

Citim nga: Eagle1982 ne Shtator 15, 2012, 12:08:33 MD
Zoals ik eerder ook al aangaf is lange stilstand voor een motor niet goed.

Op basis van deze opmerking :  "Daarbij kan een GDI niet echt goed tegen lange stilstand." ging ik uit van GDI, vandaar dat ik er nog even naar vroeg mbt de 1.6.
Zoals aangegeven is hij tussentijd wel eens 'uitgelaten'.
Hoop met nieuwe accu, en 6 mnd bovag garantie de eerste problemen te kunnen 'voorkomen/oplossen'

Eagle1982

Citim nga: spacer ne Shtator 15, 2012, 02:08:18 MD

Op basis van deze opmerking :  "Daarbij kan een GDI niet echt goed tegen lange stilstand." ging ik uit van GDI, vandaar dat ik er nog even naar vroeg mbt de 1.6.
Zoals aangegeven is hij tussentijd wel eens 'uitgelaten'.
Hoop met nieuwe accu, en 6 mnd bovag garantie de eerste problemen te kunnen 'voorkomen/oplossen'


Een GDI is gevoeliger voor tekortkomingen in het onderhoud dan de reguliere motor.




spacer

Zo had ik het ook begrepen. Hoop met deze op veel probleemloze km's.

racingbones

Gefeliciteerd met de aankoop! Je zult er geen spijt van krijgen. Veel veilige kilometers gewenst!
Johan