Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Mogelijk space star rijder

Filluar nga spacer, Shtator 02, 2012, 01:54:56 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

spacer

Hallo,

Na jarenlang een Nissan gereden te hebben, overweeg ik over te stappen naar een Space Star,  ivm hogere instap (ben ook geen 35) meer
Gelet op 25.000 km per jaar, twee linker handen, klein budget, wens om een jaar of 4 probleemloos rijden zonder hoge kosten, zoek ik waarschijnlijk een onmogelijke auto. (noord-limburg)
Waar op dit forum kan ik het beste een bericht plaatsen om een aankoop advies te krijgen?
(pak bij voorkeur dit motorinhoud, ga voorbij aan jaartal xxxx, deze is erg zuinig, let bij dit jaartal op deze 'mindere' punten (mochten deze er al zijn) etc etc)
Ik ben, afgezien van ooit een Colt uit 1987(?) helemaal onbekend met dit merk.
thanks


Thevooijs

Hi Spacer, welkom.
Ik kan je niet vertellen of je 4 jaar zonder hoge kosten zult rijden. Wel weet ik dat Mitsu's zeer solide goede wagens zijn.


Mijn wensen en eisen hebben me zeer overtuigend overgehaald de Space Star doen aanschaffen:
-Weinig KM's : 160.000 KM voor een diesel is haast niets.
-NAP pas
-minder dan 10 jaar oud.
-Ik rij meer dan 15000 per jaar en dan is deze zuinige diesel al goedkoper dan de meeste (ongeveer net zo ruime) benzineauto's.
-trekhaak
-abs
-cruise
Daarnaast vertik ik het om een Franse auto aan te schaffen, een Jap met een franse motor vind ik nog net kunnen ;-P


Ik mis mijn Nissan Almera 2.2 niet nu ik deze Star rijd.

spacer

Vandaag voor het eerst proefgereden in een 1.3. Dit vond ik toch wat afwijken van de Sunny :-(

Auto had vanaf nov stilgestaan. Koppeling pakt er hoog op, display niet goed meer
(afspraken maken  over koppeling was mogelijk, maar ze gingen dan uit van prijs 750,00
2001+90.000km
Toch eens in een 1.6 gaan rijden

Space Star 1.6

een space star 1.6 is zeker goed. voldoende vermogen met verkeer mee. lekker 16v.

KissMyExhaust

Als je een beetje pit wilt, dan moet je voor de 1.6 of hoger gaan. Spacestar is best een zware auto, dus heb je automatisch meer power nodig!

Ik kijk nooit naar auto's die boven de 200.000km komen.
Als ik er 1 vind onder de 2ton, moet er een nationale autopas bij zitten anders vertrouw ik het al gauw niet.

Kijk naar wat voor luxe je wilt..
Elektrische ramen?
Trekhaak?
Airco dat soort dingen..

Space Stars zijn over het algemeen betrouwbare auto's.
Zoiezo Mitsubishi is moeilijk stuk te maken.
Ondanks dat kost een auto altijd geld, en hoe goed je ook kijkt, je weet met een tweede hands nooit wat er komen gaat!

Een Mitsu blok, goed bereden en onderhouden red je zo 3,5ton mee.
Kwestie van goed bijhouden!

Succes met de zoektocht!

Eagle1982

Als je de keuze nog moet maken zeg ik ook 1.6.
Het gewicht van de wagen op snelheid krijgen kost je het meeste brandstof.
Hoe makkelijker dit gaat, hoe zuiniger het rijdt.
Met name in stadsverkeer is dat merkbaar.


racingbones

Ik rijd nu met mijn derde 1.3 Space Star, en ik heb in de tussentijd met verschillende andere merken gereden met grotere motoren (inhoud). Toch blijft de Space Star voor mij de beste auto. Ik rijd 120 km per dag, 4 dagen in de week met de 1.3 en ik kan zeggen dat ik niets tekort kom. Tevens een verbruik van ruim 1:20  8)

spacer

Dan was de 1.3 die ik gereden heb, wellicht toch wat slomer. 1 op 20 is wel erg mooi.
Vandaag proef gereden in een Mitsubishi Space star 1.8 Comfort GDI. In de 1e en 2e versnelling blokte hij af op 4000 toeren.
Is dit normaal bij dit type auto? (moet ik opnieuw leren schakelen.....) Hij liep ook niet echt heel soepel. (bijna jaar stilgestaan).
De electronische spiegels (rechts was glas kapot( gingen bij het verstellen wel erg sloom. Dacht eerst dat de motertjes defect waren.
Voor 1000 euro extra: nieuwe distrie-riem, grote beurt en nieuwe banden. Volgens mij zou dit goedkoper moeten kunnen.


Mitsu07

#8
Een nieuwe distributie kost meestal rond de 350euro,nieuwe banden(ligt er aan welk merk)schat ik gemiddeld 200 euro.En een grote beurt kost iets rond de 160 euro.


Wellicht dat het ergens ander een paar hondertjes goedkoper kan,maar het blijft veel geld.Misschien is het dan een optie om een Space Star te zoeken waar in ieder geval de distributieriem recent of al ooit eerder is vervangen,dat scheelt weer een hoop kosten.

Eagle1982

Citim nga: spacer ne Shtator 13, 2012, 08:09:16 MD
Dan was de 1.3 die ik gereden heb, wellicht toch wat slomer. 1 op 20 is wel erg mooi.
Vandaag proef gereden in een Mitsubishi Space star 1.8 Comfort GDI. In de 1e en 2e versnelling blokte hij af op 4000 toeren.
Is dit normaal bij dit type auto? (moet ik opnieuw leren schakelen.....) Hij liep ook niet echt heel soepel. (bijna jaar stilgestaan).
De electronische spiegels (rechts was glas kapot( gingen bij het verstellen wel erg sloom. Dacht eerst dat de motertjes defect waren.
Voor 1000 euro extra: nieuwe distrie-riem, grote beurt en nieuwe banden. Volgens mij zou dit goedkoper moeten kunnen.


Reken bij de GDI maar wat meer voor de distributieriem vervangen, die dingen zijn echt slecht bereikbaar, dus zit veel tijd in.
Daarbij kan een GDI niet echt goed tegen lange stilstand.
Een jaar lang stil staan is voor elk blok eigenlijk funest.
Alles boven in het blok staat droog en moet ineens gaan werken.
Voordat de olie weer goed door je blokkie is ben je wel een poosje verder en dan is met name een GDI niet een motor die zonder olie lang blijft draaien.


Een GDI is een heerlijke betrouwbare en zuinige motor, mits deze goed behandeld wordt.
Het enige schokje dat de GDI zou mogen hebben is het omschakelen van rijk naar arm mengsel.
Is er meer loos, dan komen er mogelijk behoorlijk kosten achterweg.


Conclusie in het kort naar aanleiding van je verhaal, deze GDI laten staan.
Waarschijnlijk van iemand geweest die niet heeft geweten hoe met een GDI om te gaan.




Zelf ben ik trouwens een ZEER tevreden GDI rijder.




spacer

#10
Het is me nog niet duidelijk of  het niet hoger willen gaan dan 4000 toeren bij de 1e en 2e normaal gedrag is bij dit type motor.
Mbt niet soepel lopen gaf verkoper: lang stil gestaan, wat vuil van binnen. Bepaalde vloeistof erbij en dan 1 uur rijden. :-(

Na het lezen van bovenstaande opmerkingen ben ik gaan zoeken en kwam ik dit tegen. Na lezen van http://www.amtgarageforum.nl/mitsubishi/space-star/motor-houdt-in-25702.html heb ik zoiets van: afblijven van dit exemplaar....

Eagle1982

Deze motoren moeten sowieso richting de 7000 rpm gaan.
Die van mij gaat op de teller naar de 7200 rpm, voordat ie in de begrenzing zit.

Exact dezelfde motor.

spacer

ook al bij de 1e en 2e versnelling?
Dan is er echt iets aan de hand met die van de space star

Eagle1982

Juist in de 1 en 2 is ie vlot door te trekken tot de begrenzer.
GDI is wel een vlotte motor.
Er is dan echt wel wat aan de hand met die motor.

spacer

zojuist plaatselijke dealer gebeld en verhaal aan monteur verteld.
Conclusie: dit wordt niet mijn auto.
Even verder zoeken.
Bedankt voor alle reactie's