Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Lancer schakelt stug/slecht terug

Filluar nga arno, Nentor 06, 2017, 06:48:56 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

arno

Mijn Lancer 1.6, die nu net 50.000 kilometer heeft.
Begint stug te schakelen, bij het terug schakelen naar 2 of 1 gaat het moeilijk en stug.
Iemand idee of tips wat ik eraan kan doen?



Chaoth


Entharion

Citim nga: arno ne Nentor 06, 2017, 06:48:56 MDMijn Lancer 1.6, die nu net 50.000 kilometer heeft.
Begint stug te schakelen, bij het terug schakelen naar 2 of 1 gaat het moeilijk en stug.
Iemand idee of tips wat ik eraan kan doen?

Dat zijn dan de of de Synchro ringen of het schakel mechaniek, ik denk gezien de kilometers dat het het mechaniek is, waarschijnlijk kun je dit gewoon opnieuw invetten op de bak. Dat zal er (ongeveer) zo uitzien:

jroen86

is dat niet gewoon normaal omdat je te hard rijdt om in zn 1 of 2 terug te schakelen?
ik heb een lancer uit 1997 die pas makkelijk lager dan 3 gaat als ik zachter dan 30 rijdt.... als je doordauwt dan maakt ie veel te veel toeren zegmaar, maar zijn heel veel autos die dit doen is denk ik soort beveiliging toch...

Eagle1982

Citim nga: Entharion ne Nentor 07, 2017, 03:53:16 MD
Dat zijn dan de of de Synchro ringen of het schakel mechaniek, ik denk gezien de kilometers dat het het mechaniek is, waarschijnlijk kun je dit gewoon opnieuw invetten op de bak. Dat zal er (ongeveer) zo uitzien:

Lijkt erg veel op het mechanisme van een Colt.
Als het een systeem is met kabels, trek dan de kabels los van het mechanisme en probeer of alles dan soepel loopt.
Zoja dan weet je dat het in het mechaniek zit, gaat het dan nog stroef dan zit het in de kabels of pook.

Het mechanisme als afgebeeld op de foto is niet te smeren.
Toevallig gister een identiek mechanisme aangepakt van een Colt van 2009.
Probleem is vuil tussen de bus en de as waardoor het mechaniek heel zwaar beweegt.
Hier heb ik de kraag van de as uitgeboord, mechaniek uit elkaar gehaald en schoongemaakt en dmv een bijgewerkte M8 bout en zelfborgende moer weer in elkaar gezet.
Schakelt weer als nieuw.


arno


ik heb idd het idee dat het aan de kabels ligt.
heb er niet altijd last van, soms schakkeld hij als boter.