Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Voorstellen

Filluar nga anko, Mars 02, 2013, 05:09:33 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

anko

Hallo,


Na een Galant V6 Station in (1998-2002) en een Outlander 2.2 DI-D 4WD TC-SST (2010-nu) werd mij in juni vorig jaar, na te zijn geïnformeerd door mijn dealer, duidelijk dat er geen nadere mogelijkheid was: er moest wederom een Mitsubishi komen. ditmaal een PHEV komen.


Als eigen baas profiteer ik dubbel, zowel de KA, MIA en VAMIL komen naar mij toe alsook het niet hoeven betalen van wegenbelasting (tot en met 2014) en de 0% bijtelling. Tel uit je winst.


Ik denk dat de dealer, die mij wel een beetje kent, er al vast een voor mij besteld heeft op 7 december toen de eerste prijslijst uit kwam. De officiële opdracht volgde een goede week later: Instyle+, zwart leer binnen, Titanium Grey buiten.


Bij deze vestiging was ik de eerste. Bij de andere vestiging van deze dealer was één iemand me voor gegaan. Ik verwacht dat ik op de eerste boot zal zitten.


Betekent nog steeds wachten tot juli of augustus. Ondertussen probeer ik de tijd te 'doden' met het oplaad klaar maken van mijn huis: verzwaren van mijn aansluiting van 35 naar 3x25 ampère, uitbreiden van de groepenkast, draden trekken, enzovoorts.


Overigens ben ik vooralsnog niet van plan een Lolo o.i.d. aan te schaffen, maar wil ik gebruik maken van een speciale laadkabel die mij laat kiezen tussen 16 (thuis), 10 (bij vrienden, familie, etc) en 6 (op de camping) ampère. Zie:


http://charge-amps.com/um-evse


Ook ik ga de auto gebruiken om te trekken. Heb een caravan van 1500 kg max. Is op het randje, Maar ja: dan had 'ie Maarten Outlander moeten worden.


Voor mensen die op zoek zijn naar veel PHEV info: er is een Amerikaans forum specifiek voor deze auto met hoofdzakelijk Nederlanders aan boord: [size=78%]http://www.insideoutlander.com/forum[/size]. Ik zal daar ook een verwijzing naar dit forum opnemen.


Daarnaast zal ik nog een aantal mensen op dit forum attenderen: een leverancier van financieel aantrekkelijke laad oplossingen en een verzekeringsagent die heel serieus bezig is een specifieke PHEV verzekering in elkaar te schroeven. Beide hebben veel ervaring met de Ampera/Volt.


Groet, Anko

Chaoth

Hallo Anko,

Super dat je we zo veel werk van (wilt) maken! Dit draagt zeker bij aan het nog populairder worden van de PHEV!

Ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van de PHEV rijders zodra de auto's op de weg zijn en de praktijkervaringen gedeeld kunnen worden.

Groet,

Kim

GAEvakYD

Hi Anko,


Jij ook hier. Ik herken je van dat andere forum waar je naar verwijst.


Die laadkabel is wel echt een hele vette trouwens. Vooral die 6A optie lijkt mij voor op de camping echt top. De aansluitingen op een camping zullen de 10A stekker niet toelaten. Ik heb een EV+ laadpakket dus zal een 'normale' 16A Mennekes kabel krijgen en de 10A stopcontactkabel die standaard bij de auto zit. Ik ga maar eens zoeken op iets wat de stroomdoorvoer kan begrenzen van 10A -> 6A.

anko

Citim nga: GAEvakYD ne Mars 03, 2013, 02:41:43 MDIk ga maar eens zoeken op iets wat de stroomdoorvoer kan begrenzen van 10A -> 6A.
De doorvoer begrenzen lijkt me lastig. Je zult er voor moeten zorgen dat de auto minder stroom vraagt. En dit is precies wat die Zweedse kabel doet (en overigens elke mode 2 of mode 3 lader), door via een controle signaal aan de auto te laten weten hoeveel deze mag vragen.


Veel, zo niet alle, mode2 laders zijn afgesteld op één (meestal 10 ampère, zoals bij een Leaf of Outlander) of twee (bijvoorbeeld 6 of 10 ampère, zoals bij een Opel Ampera) vaste waarde(n). De Zweedse kabel biedt keuze uit drie waarden.


Een mode 3 lader voegt er bijvoorbeeld aan toe a deze erkenning houdt met de maximale capaciteit van de gebruikte laadkabel en (in sommige gevallen) wat de aansluiting op het elektriciteitsnet op dat moment kan leveren.




EVSolutions

#4
Er is altijd veel onzekerheid over de laadmogelijkheden van een nieuw op de markt komende auto zo ook de Outlander.
Ik heb al contact gehad met Mitsubishi Nederland, de laad aansluiting aan de auto is Type 1, dus de laadkabels moeten altijd aan de auto zijde Type 1 zijn. De schuko lader die bij de Outlander geleverd wordt laad maximaal 10A en heeft aan de auto zijde dus een Type 1 aansluiting.

De zogenaamde mennekes Type 2 laadkabel, die in het + pakket wordt geleverd is dus niet een Type 2 naar Type 2 kabel (zoals bij de V60) maar een Type 2 naar Type 1 kabel (zoals Ampera/Volt/Prius/Leave/etc..). De Mode 3 laadkabel is overigens maar 4 meter lang, dit zal voor vele situaties te kort zijn. De meest geleverde kabel bij ons is de 6 meter en soms een 8 meter.
Ik heb dinsdag weer een afspraak met een Dealer en zal kijken of ik via hem of anders via Mitsubitshi Nederland de informatie over de mobiele lader kan krijgen of deze is te schakkelen tussen 6 en 10 Amp.

Groet EVSolutions

anko

Citim nga: EVSolutions ne Mars 03, 2013, 08:20:25 MD
Er is altijd veel onzekerheid over de laadmogelijkheden van een nieuw op de markt komende auto zo ook de Outlander.
Ik heb al contact gehad met Mitsubishi Nederland, de laad aansluiting aan de auto is Type 1, dus de laadkabels moeten altijd aan de auto zijde Type 1 zijn. De schuko lader die bij de Outlander geleverd wordt laad maximaal 10A en heeft aan de auto zijde dus een Type 1 aansluiting.

De zogenaamde mennekes Type 2 laadkabel, die in het + pakket wordt geleverd is dus niet een Type 2 naar Type 2 kabel (zoals bij de V60) maar een Type 2 naar Type 1 kabel (zoals Ampera/Volt/Prius/Leave/etc..). De Mode 3 laadkabel is overigens maar 4 meter lang, dit zal voor vele situaties te kort zijn. De meest geleverde kabel bij ons is de 6 meter en soms een 8 meter.
Ik heb dinsdag weer een afspraak met een Dealer en zal kijken of ik via hem of anders via Mitsubitshi Nederland de informatie over de mobiele lader kan krijgen of deze is te schakkelen tussen 6 en 10 Amp.

Groet EVSolutions
Hi EVSolutions,


Welkom hier en nog bedankt voor het informatieve telefoongesprek van laatst. Dat was zeer verhelderend.


Groet, Anko