Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Kim's Mitsubishi Lancer (Einde tijdperk :()

Filluar nga Chaoth, Maj 04, 2013, 09:32:59 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

TehDusted

Netjes hoor, wat heb je precies gebruikt nu eigenlijk? Gewoon iets van matte stickers oid?

En nog een (wat ouder) vraagje, had je je spoiler zelf gemonteerd? Is dat goed te doen, ik heb wel gelezen dat er van fabriek af soms al bepaalde punten gemarkeerd zijn?

Chaoth

Ik heb mallen gemaakt van de deurstijlen en deze uit matzware wrapfolie gesneden.

Spoiler heb ik zelf gemonteerd. Zitten inderdaad markeringen op de klep, maar bij mijn aftermarket (cheap) spoiler kwamen deze niet helemaal overeen. Ik heb ook hier een malletje uit karton gemaakt en het op die manier afgetekend op de klep. Meten = weten.

TehDusted

Yep da's waar. Degene die ik heb besteld is ook aftermarket, maar heb hem nog niet binnen dus weet ook nog niet precies hoe die valt. Maar die mallen, heb je die gewoon ergens op internet gevonden of opgevraagd bij waar je de spoiler besteld?

Heb namelijk wel een beschrijving/tekeningen gevonden hoe je een originele moet monteren in ieder geval.

Chaoth

ik heb mijn spoiler op een stuk karton gezet en afgetekend. Daarna dit overgezet op de kofferklep. :) Wel een secuur en rotklusje, maar is wel gelukt :)

TehDusted

Hmm ja da's ook nog een optie natuurlijk hahah. Maar toch, liever een tijdje mee prutsen dan dat het niet goed gaat. Maar nu moet ik eerst nog wachten tot ie vrijgegeven wordt haha :P

Chaoth

Nu ff sparen voor een nieuwe spoiler.. De huidige begint uit elkaar te vallen :/

Wordt dan een originele denk ik. Gaat me wat centjes kosten, maar heb geen zin meer in die imitatierommel.

Chaoth

Ik zoek voor mijn Lancer goede motorolie, maar ik vind een aantal verschillende soorten olie, welke kan ik het beste nemen?

Motorolie 5w30 C2 - 5 Liter      € 22,68
BOLK - Ref: BOL-D091017

Motorolie Magnatec 5w30 C2 - 5 Liter      € 37,51
CASTROL - Ref: 151DBC

Motorolie Magnatec 5W30 - 5 Liter      € 42,46
CASTROL - Ref: 14C241

Motorolie HELIX ULTRA AP-L 5w30 C2 -  5 Liter    € 33.89
SHELL - Ref: 550033091       


Mijn garage heeft er nu ook 5W30 olie in gedaan, maar dat is volgens mij met goud additief ofzo, want ze vragen 67 euro voor 4.1 liter! Iets meer betalen voor de service en het gemak vind ik prima, maar 100% meer betalen hoeft voor mij niet.   

trancedrift

Wat mij betreft je kunt ook makkelijk naar 0W20 gaan, of 0W30. Deze 5W30 en 5W40 olien zijn gewoon werkplaats olien genoemd, in 200 liter bakken besteld voor 5 euro per liter of minder. Wat erger is - elke mitsubishi distributor hanteert eigen standaard voor wat olie viscositeit geschikt is voor jouw auto. De waarheid is dat de viscositeit mag je zelf bepalen gebaseerd op je rijstijl en buiten temperaturen. W30 is gemiddeld, werk voor alles olie, 40 is voor zwaardere belastingen, 20 voor eco rijden. 5W is typisch synthetisch olie, goed voor de winter, maar niet zo goed als 0W olien. Ze hebben de beste koud start eigenschappen. 10 is semi, 15 mineraal. Deze getallen zijn natuurlijk gekoppeld aan bepaalde normen-grenzen voor vereiste viscositeit bij bepaalde temperatuur.

Als je gaat zelf olie bestellen - ga voor vol synth 0W olie, 0W20 is het standaard sind 2011 voor bijna alle Japanse motoren - Toyota, Mitsubishi, Honda en is zeker geen verkeerd keuze voor de matige Nederlandse klimaat. 5W30 en 5W40 was het standaard 2008 en daarom wordt zulke olie aanbevolen voor je auto. Een voorbeeld:

http://www.kroon-oil.com/nl/productadvies/personenwagens/mitsubishi/lancer-cy0/lancer-15/27600/259958/#!/component:259958/

Je mag kiezen wat best aan jouw wensen past. Wil je goede lage verbruik, en lekker rustig lopen bij koud start - ga voor 0w20. Of wil je lekker gassen toto hogere toeren voor langere periodes, ga dan voor 5W40.

En wat betreft welke merk - ververs je olie op kortere termijnen dan wat mitsubishi voorstelt, als je echt voor 20 000km intervallen ga, dan gebruik alleen 0W20-30-40 olien. Voor de 5W types ga niet meer dan 12-15, 000km mee. Als je een goedkope merk gebruikt, verkort nog meer je verversingsintervaal tot 10 000 km.

Chaoth

Bedankt voor de uitleg, trancedrift. Hier kan ik wat mee! :)

Mijn Lancer kreeg elke 15.000 km onderhoud. 0w20 zal dan wel geschikt zijn voor mijn Lancer. Sportief rijden is toch niet voor mijn auto weggelegd. :)

Het wordt dan wel een bekend merk (Castrol of Shell). Voelt toch wat beter dan.

trancedrift

#129
Vóór de turbo gebruikte ik vooral Mobil1 0W40 voor de Lancer, na de turbo HKS Super Racing 10W45, heel blij met de laatste, maar is wel voor zware belasting bedoeld, je moet wachten tot dat de olie op temperatuur komt anders gaat de olie druk boven 7 bar (toch niet echt zwaar genoeg voor racing/track gebruik maar stabiel 4.5 tot 5 bar oliedruk op hoge toeren en 110*C is goede prestatie). Ik was ook blij met de Mobil1, ik had het op 15000km intervalen ververst en ging redelijk lang mee voor het verschijnen van de eerste indicaties van verbranding (zwart en dikker worden van de olie)

Voor de Galant heb ik 5W30 van Eurol, moet zeggen dat die ging veel eerder zwart, maar ook niet verkeerd olie. Ik ben in principe er blij me.Maar echter lijkt mij dat de Galant hebt W40 olie nodig dus voor de volgende verversing heb ik 0W40 klaar liggen. De GDI wordt ook redelijk warm en zwaar voor de motorolie.


In ieder geval zorg dat de olie voldoet aan de juiste specificaties A3/B4, SM/CF of zoiets, check je manual. VW505.00 is een makkelijke minimale standaard te onthouden.

Trouwens, ik heb de Evo X nose overlay en kentekenplaat houder te koop aangeboden, zo gaan ook op de Te koop sectie verschijnen als SuperTop ooit online komt, als je interesse hebt :)

Chaoth

Waarom wil je die kwijt dan? Ga je voor een andere bumper?

Als pasvorm drama is hoef ik ze niet :P

PM me maar met een reactie en prijs ;)

Btw.. die 0W20 olie is een stuk lastiger aan te komen dan 5W30 olie :P

trancedrift

Het is inderdaad, en is ook iets duurder :) maar er is ook een goede redenen daarvoor - basis olien die gebruikt worden voor 0W20 olie zijn van hoger kwaliteit groep. Voor de 0W olien ze gebruiken lichtere basis olie en voegen chemicaliën om de olie zwaarder te maken, terwijl voor 5W synthetische olie ze nemen een zwaardere basis olie en voegen chemicaliën om die lichter te maken.

Chaoth


Super Top

Waarom ruil je hem in? Zo lang heb je deze toch nog niet.

Wat komt er voor in de plaats?
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Chaoth


Heb de auto ongeveer 1,5 jaar in mijn bezit gehad.

Dit is er voor in de plaats gekomen:







Een Mitsubishi Lancer 1.8 Intense uit 2008 met 95d km op de teller  8)

Vandaag stonden ze nog ff gebroederlijk naast elkaar tijdens een (via Facebook georganiseerde) meeting in Huizen :)