Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

deurslot kapot na poging tot inbraak/diefstal.

Filluar nga Willyv, Tetor 24, 2013, 02:52:51 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Willyv

Een onverlaat heeft geprobeerd om in te breken, nu is mijn slot zodanig beschadigd dat mijn sleutel niet meer wil openen. Klopt de afstandsbediening werkt wel en er is niet onmiddellijk nood aan een oplossing. Slot laten vervangen en alles afregelen komt me volgens de prijsofferte op een kleine 2000 euro. Veel en ook weer niet voor een wagen van 40000 euro. Maar kan dit niet anders opgelost worden? iemand enige tips? ???

robsel

TRIEST bericht....
Reparatie 1 slot = € 2000,- ( heb je het wel goed gelezen, was het niet € 200,-) ????? :-X

De verklaring kan zijn dat zij alle sloten ( portieren, kontakt, handschoenkastje, achterklep) van de gehele wagen vervangen met nieuwe sleutels die weer ingelezen moeten worden.. In het verleden heb ik wel eens een slot/cylinder van de achterklep hiervoor gebruikt en daar 1 nieuw slot ingezet waardoor je wel een separate sleutel kreeg maar ik weet niet of dit nu nog kan.

Maar het zal toch wel zeker onder je verzekering vallen .

gr
Rob




Waterkastanje

#2
Verrek Willy bij jou ook al!!
In juli net voor de vakantie heeft men geprobeerd om mijn 18" velgen van onder de wagen te pikken.
Moet je weten dat mijn wielen zijn uitgerust met beveiligingsbouten.
Van één wiel had men de beveiligingsbout al verwijder samen met drie gewone bouten, een ander wiel daar stond de beveiligingsbout al los!
Dat was op de parking van de supermarkt gebeurt, die vlak bij de autosnelweg is gelegen, en vaak bezocht wordt door oost-europese vrachtwagenchauffeurs.
Waarschijnlijk zijn ze gestoord in hun actie toen mijn echtgenote te snel terug was van het winkelen.
Als voorzorgmaatregel heb ik een alarm laten installeren, volumetrisch, perimetrisch, en met tiltsensor uiteraard.
Ook heb ik nu twee paar veiligheidsbouten op de velgen staan!!
Dat grapje heeft me duizend eurotjes gekost.
Gelukkig zijn ze van mijn deursloten gebleven, de kl""tz"k"en.
Onze Outlanders zijn zeer populair in sommige streken!
Zie de topic over de beveiliging van de PHEV's als ik van de nieuwe eigenaars was ik zou alvast investeren in een goed beveiliging systeem!
Sorry dat ik op je vraag geen concreet antwoord kan geven, maar ik vrees voor jou dat er geen alternatief is dan de vervanging van het slot(en), indien je dit wil laten functioneren met je sleutel. (ik leid uit je verhaal af dat het slot nog wel degelijk werkt met de remote?)

Succes!

Willyv

Robsel, neen het is wel degelijk 2000 euro enkel het slot van de bestuurders deur vervangen en de boel inlezen. dit is wel de maximum prijs dealer moet deurklink, demonteren en omdat dit plastic is overleefd ze dat mss niet. Helaas geen verhaal op verzekering, anders was er geen probleem.


Waterkastanje de remote werkt inderdaad nog dus er is niet echt een dwingende nood maar als die ooit uitvalt kan ik er zelf niet meer in, en je zal zien dat ik dan net in zuid Italie sta, daar ben ik immers de helft van de tijd.


als er iemand een oplossing weet die iets minder duur is hoor ik het graag

OutlandEric

Balen!  >:(
Ben het met Rob eens dat ik het wel héél veel geld vind voor het vervangen van slechts één slot  :o en heb helaas ook geen andere oplossing voor je.

Super Top

Ik krijg sterk de indruk dat ze je een complete sloten set proberen te verkopen. Anders zou ik de prijs echt niet kunnen verklaren. En dan nog vind ik het veel geld.
Contact slot, deursloten, achterklep slot als je die hebt, en slot voor de passagiers airbag.
Als je alle sloten vervangt voor nieuwe dan moeten de nieuwe sleutels inderdaad ook opnieuw ingeleerd worden.


Ik heb in het verleden als heel wat keren een deurslot uit elkaar gehaald en vervangen. Dat was dan wel bij Citroën maar die systemen verschillen bij de merken niet heel erg veel.
Ook bij de outlander zijn de sloten "los" in de deur en zitten ze niet geïntegreerd in het electrische deel van het slot.
Dat losse slot voor de deur die jij nodig hebt moet ook gewoon leverbaar zijn. Met het chassisnummer erbij zouden ze zo het juiste slot passend op jouw sleutels moeten kunnen bestellen.


Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Evo driver

Het is meestal wat er wordt vervangen het slotje, de handgreep, het kleine stukje handgreep om het slotje, het plastick binnengedeelte van het slot. Daarnaast nog de afdicht rubbers om de handgreep heen. DAt zijn de onderdelen maar je zal zien als het niet echt zacht is gegaan dat bij het monteren ook het plaatwerk iets is verbogen. Komt daar ook nog arbeid bij en helaas tijd is geld.......

Nico Luken

Via de werkplaatshistorie van mijn Outlander die ik gekregen heb zag ik dat de auto in mei 2012 een nieuw slot, links voor, gekregen heeft. Ook inbraak. Prijs €159,96 + €11,73 voor een ' door cover'. Trek je conclusie, zou ik zeggen.

Willyv

Slot is gemaakt, voor 250 euro. Het zoeken heeft even geduurd maar ik wou er echt geen 2000 euro aan geven. Met dank aan de behulpzame Griekse garagehouder.

Waterkastanje

Wow Willy ik wist dat je in Griekenland zat, maar niet met je wagen, of heb je dat slot daar gekocht en meegebracht?
Dat heet dan het praktische aan het aangename koppelen, of andersom, mooi prijsverschil!!

Willyv

Neen waterkastanje, ik zat wel degelijk met de wagen in Griekenland voor het werk. Wegens medische redenen is er mij een vliegverbod opgelegd en dus doe ik alles met de wagen. Uiteraard aan km vergoeding ik zat hier wel helemaal alleen met de Kerst en Nieuwjaarsdagen zo zonder partner of kinderen en dat weegt zwaar door, ben hier bijna 4 maand geweest om een productielijn op punt te stellen, gelukkig in het Engels wat dat Grieks is niets voor mij. Maar daar heb ik dus een Peugeot garage gevonden die mijn slot wou maken enige voorwaarde was dat ik met hem eens een serieuze rit moest doen met die wagen. Staat hij daar met vrouw en kind, maar reuze leuk geweest en plezier gemaakt.

OutlandEric

Citim nga: Willyv ne Janar 21, 2014, 06:13:18 MD
..... enige voorwaarde was dat ik met hem eens een serieuze rit moest doen met die wagen. Staat hij daar met vrouw en kind, maar reuze leuk geweest en plezier gemaakt.
;D

Met een Outlander maak je vrienden en leuke dingen mee  ;)