Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Colt 2007 z34a sleutels doen niks

Filluar nga Tygorobert, Maj 05, 2020, 10:55:30 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 3 Vizitore po shikojne kete teme.

Tygorobert

Goedenavond heren
Even voorstellen ik ben Robert en heb een probleem met me vrouwtje ze auto
We hebben een colt van 2007  Z34a. 
Nu is de auto er van de week in 1 keer mee uitgescheiden.
Auto start niet. want je kan de sleutel gewoon omdraaien maar je hoort niks afstandsbediening doeg het wel open en gaat dicht.
Accu is goed start motor ook.
Maar de dealer gebracht. Die dacht dat de sleutel kapot was. Maar dat was het niet. Want er blijft een
Fout in de immo staan fout code volgen nog. Volgens de dealer moest de etacts ( als ik het goed schrijft) vervangen worden nou helaas is dit ook niet het geval. Dus we zijn nu een nieuw sleutel en etacts verder.  De dealer zit aan de motor ecu te denken. Maar die is best wel een duur dingetje.
Nu is zijn mijn vragen. 1 kan je een andere ecu kopen van een sloop auto en die gewoon monteren en daar me nieuwe sleutel en etacts op in laten leren ( is een stuk goedkoper dan een hele nieuwe )
Of 2.  Hebben jullie nog een goede oplossing. Of word het toch een nieuw ecu  :( 
Accu is goed
Startmotor is goed
Nieuwe sleutel ( afstand bediening doet het wel )
Nieuwe etacts
Contact ring ofzo is ook vervangen. Vergeten erbij te zeggen.


Mvg Robert.

Nobodie14


Als ik je goed begrijp, dan draait de startmotor niet rond als je de sleutel doordraait?
Of draait de startmotor wel rond, maar slaat de motor niet aan?

Tygorobert

Start motor draait niet rond.
Hoe moet je dat zeggen je voelt wel je contactslot zo als je dag altijd voelt als je wilt starten.
Motor lampje blijft ook gewoon branden.

Tygorobert

Effe een update
De Mitsubishi monteur is er achter gekomen dat de koelvin van de motor is vast geslagen draait heel heel erg zwaar. Daar door is een 40 ampere zekering er uit gebrand. Daar door is de draad te warm geworden en de zekering kast inwendige beschadigd. En die had ook de oude etacts kapot gemaakt.  Gelukkig is de nieuw etacts heel gebleven. Dus kosten post van 3,5 uur monteur kosten
Nieuw sleutel
Nieuw etacts
En nieuwe koelvin motor.
Dus misschien een tip voor de mede colt rijders controleerde af en toe je koelvin op zwaar draaien
Dat kan je hoop geld besparen