Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Stotteren bij een Mitsubischi colt automaat

Filluar nga Amsterdammertje1959, Dhjetor 21, 2013, 06:07:49 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Amsterdammertje1959

Hallo,
Ik ben een trotse eigenaar geworden van een Mitsubischi colt automaat uit 2004. Hij rijd prima, maar soms gaat hij bij het optrekken stoten/schokken. na een paar seconden is dat over maar het is niet goed. Weet iemand wat dit is, of heeft iemand datzelfde probleem?

AcerTracer

misschien dat je injectoren smerig zijn/verstopt

Amsterdammertje1959

Hallo,
Bedankt voor de reactie. Ik heb gisteren een injectie reiniger bij de benzine gedaan. Gisteren geen probleem meer, maar vanochtend reed ik weg en toen kwam er een piep en mijn motorlampje ging branden. Daarna wat er niet meer goed te rijden met de auto. Het lijkt wel of hij iets niet goed meet of zo.

AcerTracer

meestal wordt er wel gezegd dat als je dat in je benzine tank gooit
dat je meteen er een heel stuk mee moet rijden om het goed te laten werken
korte stukjes was niet bevoordenlijk voor het spul

Super Top

Als het motorlampje gaat branden is de storing uit te lezen.
Je hebt de auto net dus dan kun je er redelijkerwijs kostenloos mee terug gaan.


Ik neem aan dat het een CZ3/CZ5 type Colt is?
Wat voor automaat is het? Een vol automaat of een half automaat (lees een handgeschakelde bak die electronisch bediend wordt).


Half automatische bakken heb ik bij Citroën ook veel aan gewerkt. Bij langzaam optrekken gingen die bakken ook schokken.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Amsterdammertje1959

Hallo allemaal,
Ik stel mij nog even voor. Ik ben André van Toorn en ik ben werkzaam op Schiphol. En zoals ik al vertelde ben ik in het bezit van een Colt.
Vandaag was het nog erger. Constant stoten en het motor lampje ging branden. Door de ANWB laten uitlezen. Hij gaf de foutcode P1710 aan. Omdat het niet voorkwam in de lijst wis de monteur ook niet wat het probleem was. Hij heeft hem wel gereset. Weet iemand wat deze foutcode inhoud.

Rene_Jutte

heb de code net ff op google in getoetst en daar staat dat die code veroorzaakt wordt door storing in je versn. bak

Amsterdammertje1959

Hallo, bedankt voor je reactie. Staat er ook wat er stuk is. Of is het een sensor of zoiets?

Rene_Jutte

staat er wel  ;D  maar in het engels en net dat ene belangrijke is een onbekend woord ik niet begraip  :(


Rene_Jutte

P1710 Malfunction of clutch actuator <<<< dat dus

Super Top

De actuator van de koppeling dus.


De automaat van de Colt is dus een "gerobotiseerde handbak".
Dus gewoon met een koppeling en een drukgroep zoals een normale versnellingsbak alleen wordt deze door de computer bediend.
Ook de koppeling.
Het onderdeel dat de koppeling bediend die geeft dus storing. Dit kan een elektrisch motortje zijn of een hydraulisch ventiel ik weet niet precies wat ze gebruiken op die versnellingsbakken.
Kan zijn dat het met opnieuw inleren van de actuator verholpen is. Anders zal het denk ik vervangen moeten worden.
Even langs de dealer dus.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Jeroen Martens

Bij die foutcode is het meestal de diafragmaveer van de koppeling die 'hard' is geworden, dan heeft de actuator het te moeilijk om de koppeling in te drukken. gewoon de koppeling laten vervangen en de koppelingsparameters in de ECU opnieuw aanleren. Blijf je lang met dit probleem rondrijden gaat de actuator ook stuk.

Amsterdammertje1959

Iedereen bedankt voor de tips. Ga er zeker wat mee doen.
Gr. Andre

ElNegro10

Hoi Andre,


En wat was het probleem met de Colt? Ik heb namelijk dezelfde klachten als dat jij omschrijft ;)..
Alvast bedankt..!