Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

motormanagement lampje en temp lampje brand na optrekken op snelweg dan noodloop

Filluar nga soldier, Korrik 07, 2019, 04:22:17 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

soldier


:'( :'( :'( :'(



Goedemiddag,


Mijn dochter heeft een colt cz3 Q5 , mooie auto 140.000 km gelopen.
Nu het volgende, tijdens het optrekken van de auto op de snelweg , gingen het management en temperatuurlampje branden en ging de auto fiks vertragen met een schok. Dit gebeurde zowel op de heenweg als terugweg van haar werk. Kan geen snelheid maken , dan begon het weer van voren af aan.
Auto naar garage gebracht , en die dachten aan een nokkenas sensor. Nadat deze vervangen was , maakte men een proefrit. Niks geholpen. Ook tijdens het uitlezen ,zag men geen storing , maar ze wisten wel dat de motor 2 sec uitging.( vreemd ).Maar verder tijdens het uitlezen geen codes!!! Nu ben ik aan het googlen geweest, en vond een paar dingen.


EGR klephuis
Bougies/kabel
luchtmassameter
brandstof filtertje
benzinedop (vacuum trekken )
etc.


iemand raad , de monteurs hebben geen idee waar ze moeten zoeken , contact gehad met Mitsubishi garage en die wist hun ook geen oplossing te geven!


Graag hoor ik van jullie ,
met vriendelijke groet,
Jaap







Dirk23

Goedenavond ,
Vreemde storing, heb je zelf al de mogelijkheden gecontroleerd die je op Google heb gevonden?

Nobodie14

Dat is ernstig.
En nog niet eerder gelezen / over gehoord.
Als de MIL gaat branden / knipperen, dan MOET er een - of meerdere foutmeldingen in de ECU staan.
Als de ECU inderdaad 2 seconden niet uit te lezen is tijdens een proefrit EN er geen foutmeldingen in staan ondanks de MIL, dan denk ik eerder aan een fout in de voeding / aarde / bekabeling van / naar de ECU.

Persoonlijk zou ik eerst alle massapunten van de auto schoon maken, de accupolen goed schoonmaken / vastzetten en alle stekkers in de ECU even los halen, inspuiten met contactspray en weer vastzetten.
Dit is best zelf te doen als je een beetje handig bent en de kosten zijn dan heel erg laag.
Als het probleem dan nog steeds niet verholpen is, dan sluit je dat uit.
Het zou dan eventueel nog wel een defecte ECU kunnen zijn.
Is de boordspanning wel in orde?

Alle onderdelen die je genoemd hebt, zouden een foutmelding in de ECU moeten opleveren (misfires, sensor error etc.).
En het branden / knipperen van de MIL op zich zou al een foutmelding MOETEN opleveren in de ECU.
Maar er staan geen foutmeldingen in de ECU!

Dirk23

Ik probeer mee te denken,daar is dit forum voor toch? ;)
De de boordspanning is de spanning vanaf de accu?

Nobodie14

Heel goed!
Een beetje zelfredzaamheid.
En als je er niet uit komt, om raad / hulp vragen.

Ja, met boordspanning bedoel ik inderdaad de spanning vanaf de accu.
Het kan gebeuren dat deze zo hoog is dat het grote problemen met de ECU veroorzaakt.
Dat gebeurde met de Ford Thunderbird van de Barrelbrigade 2019 op Autoweek.
Over de 15 volt doordat de spanningsregelaar op de dynamo stuk was.
Het is nog een wonder dat de ECU dat overleefd heeft..

Dirk23

Ok, die spanning is zo te meten. Multimeters hoeven niet zo duur te zijn.