Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Carisma stoelen en achterband vervangen voor s40/v40

Filluar nga stormfox, Dhjetor 28, 2016, 03:18:02 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

stormfox

Beste forumleden,

Ik heb een (facelift) Carisma uit 2001 en wil graag de stoelen en de achterbank vervangen voor vollederen Volvo s40/v40 (95-99) versie.
Op dit forum werd al aangegeven dat dit prima mogelijk is aangezien de volvo s40/v40 dezelfde bevestigingspunten heeft, maar dat de hoedenplank
niet 100% goed aansluit.


Maar kan iemand mij vertellen hoe het zit met de verschillende elektronische stekkers van de phase2 voorstoelen?
Ik weet namelijk niet of ik de stekkers 1 op 1 kan aansluiten.
Stoelverwarming is voor mij niet belangrijk en hoef ik niet aan te sluiten, maar ik maak mij wel zorgen over de SRS airbag.

Alvast bedankt.

Rik

EnnoE34

Phase 1 Volvo heeft mechanische airbag. Losgekoppeld van elektronica.

stormfox

Partshunter (een bedrijf in Gorredijk) heeft nog heel veel mooie volvo  phase1 stoelen te koop, maar helaas heb ik daar weinig aan.

Ik moet nog onderzoeken of het stekkertje van een volvo v40 phase2 stoel gelijk aan te sluiten is in mijn carisma,  zonder dat ik daar
een weerstand of verloopje in moet maken.

stormfox

Blijkbaar gaat het dus om Volvo s40 Phase 1 stoelen.

Kan iemand mij vertellen of ik de onderstaande SRS (gordelspanner) stekker in mijn carisma kan aansluiten
op de volvo stoelen zonder dat ik problemen krijgen met de airbags?


stormfox

#4
Het lijkt erop dat de s40 phase1 stoelen uit 97 alleen een stoelverwarming stekker hebben, zie foto.


Dit betekent dus dat ik mijn carisma srs kabel nergens op kan aansluiten en dus dien te overbruggen met een weerstand.
Aangezien ik hier goed thuis in ben, kan ik dit beter door de Mitsubishi dealer laten doen.

EnnoE34

Daarom schreef ik...phase 1 heeft net als de Volvo 850 / en V70 classic mechanische airbags. Niet gekoppeld aan welk systeem dan ook.


Er zijn weerstandjes beschikbaar. En die Volvo stoelen? Zitten veel beter dan de Carisma stoelen. Aanrader.

GilianvanNeck

Ik ben ook van plan om S40/V40 stoelen on mijn Carisma(uit 2002) te plaatsen. Ik ben nog op onderzoek uit, maar als ik het goed begrijp ,kunnen het alleen stoelen zijn van 95-99?