Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Project: Entharion's Colt czT [SOLD]

Filluar nga Entharion, Maj 23, 2014, 08:38:14 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Entharion

#15
Het is lang stil geweest in dit topic, maar dat betekent niet dat er niks gebeurd is!

Ondertussen heb ik het luchtfilter vervangen met een Pipercross panel filter, heb ik 2 nieuwe voorbanden met veel betere grip (Goodyear Eagle F1 Asymmetrical 2) en voor het interieur heb ik een paar zilveren ventilatieringen kunnen scoren. Ik mis alleen de ringen voor op de middenconsole nog.

Daarnaast heb ik van Ronald op de facebook groep deze mooie pookhoes kunnen overnemen:



Heel erg blij mee, stukken mooier dan dat rare rubberen ding :)

Entharion

Vandaag ook de strip op de middenconsole binnen, gelijk gemonteerd :)



Marcuz77


Entharion

Er is weer wat te melden sinds mijn laatste update!
Wat is er ondertussen gebeurd?

       
  • De achterruit is voorzien van een "mightycarmods.com" sticker ;)
  • De remmerij is vervangen met een nieuw setje van TRW, blokken en schijven
  • De remslangen voor zijn vervangen met gevlochten slangen (achter volgt nog vanwege tijdgebrek)
  • De kofferbakruimte is geisoleerd met dempingsmatten
  • De rechter achterband had een blaas op de sidewall en is vervangen met een goed exemplaar
  • De auto heeft weer een vers jaartje APK zonder aandachtspunten
De lopende projecten:

       
  • Uitlaatspruitstuk is binnen en de binnenkant is gepolijst (moet nog pakkingen bestellen en hittebestendige lak opnieuw aanbrengen)
  • Downpipe is binnen, moet nog gepolijst worden...
  • De 17" velgen zijn 50% geschuurd en er moet nog best wat aan gebeuren (duurt nog even)
  • Rockford Fosgate speakers gekregen (nog wachten op inbouwsetje en meer dempingsmatten)
Meer info volgt...

Entharion

#20
Dit weekend weer lekker bezig geweest samen met m'n neef :)

Het uitlaatspruitstuk is vervangen


Evenals de downpipe vanaf de turbo!


De hele klus kostte zo'n 5 1/2 uur. Maar deze aanpassingen hebben het karakter van de motor flink veranderd!

Hij heeft merkbaar meer koppel over de hele linie en de weerstand van de uitlaat is zoveel lager dat de turbo veel sneller spoolt, langere adem heeft en als ik het gas loslaat merk ik dat het langer duurt voordat de rpm zakt.

wesleytje1

Dit is al weer een tijdje terug,  maar heb je nou de front mounth intercooler al gemonteerd?

Entharion

Citim nga: wesleytje1 ne Qershor 27, 2016, 01:21:08 PD
Dit is al weer een tijdje terug,  maar heb je nou de front mounth intercooler al gemonteerd?


Nope, heb nog geen andere intercooler :P

wesleytje1

Aa  Oké  wel staat welk dik zo front mounted intercooler, maar kan je die zo bestellen of kopen die niet zo heel veel voor.

Entharion

Citim nga: wesleytje1 ne Qershor 27, 2016, 09:32:35 PD
Aa  Oké  wel staat welk dik zo front mounted intercooler, maar kan je die zo bestellen of kopen die niet zo heel veel voor.


Zeker, er zijn kitjes voor van bijv. Forge. Sommige nemen universeel of gebruiken er een van een andere auto...

wesleytje1

Das wel vet, op YouTube staat er ook een Mitsubishi Colt 1.5 turbo heeft er wel het een en ander aan vervangen maar die heeft  ook die intercooler vooraan onder de bumper echt dik.   Hij heeft  op YouTube ( het filmpje) the Black beast geloof ik.

Entharion

Citim nga: wesleytje1 ne Qershor 28, 2016, 12:16:13 PD
Das wel vet, op YouTube staat er ook een Mitsubishi Colt 1.5 turbo heeft er wel het een en ander aan vervangen maar die heeft  ook die intercooler vooraan onder de bumper echt dik.   Hij heeft  op YouTube ( het filmpje) the Black beast geloof ik.


https://www.youtube.com/watch?v=yhy3Ut-WHhQ deze? Die had ik al eens gezien idd.

wesleytje1

Die bedoel ik ja vindt die echt ziek zo vooral met die intercooler daar .

Entharion

Citim nga: wesleytje1 ne Qershor 29, 2016, 07:53:42 MD
Die bedoel ik ja vindt die echt ziek zo vooral met die intercooler daar .


Zelf zou ik ook nog een FMIC willen, maar dat is voor de toekomst als ik meer centjes over heb ;)

wesleytje1

Ja dat is dik maar koelt ook beter lijkt mij, maar inderdaad de centjes zijn ook belangrijk.