Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

dashboard: check engine oil level

Filluar nga Jerry, Qershor 16, 2021, 05:26:07 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Jerry

Op het dashboard verschijnt: check engine oil level.Na een onvolledige regeneratie bestaat de kans dat er diesel bij de motorolie komt. Uiteraard stijgt dan het niveau van de motorolie.Dit wordt op zijn beurt geregistreerd door de ECU en geeft de foutmelding. Dus: motorolie vervangen en foutmelding resetten.
Met een goedkope OBDII scanner verschijnt de melding P 252F (engine oil level too high).
De foutmelding op het dashboard kan enkel verwijderd worden door in de software van de auto aanpassingen te doen. Maw., de wagen registreert dat het olieniveau te hoog is (in de software staat dan 1550cc bij het niveau oil level). Dit moet in de software terug op 00 gezet worden om de vermelding te verwijderen op het dashboard.
Helaas kan ik dit niet met mijn OBDII scanner (software Torque).
Weet er iemand welke ( liefst goedkope ) scanner dit wel kan ?

Jerry

Goed nieuws !
Met een standaard obd2 scanner werd er geen fout gevonden.Met een een obd2 scanner en torque-software vond ik de foutcode P252F (verwijst naar fout olie niveau).
Met beide toestellen meerdere keren een reset gedaan. Zonder gevolg.
Bij het starten van de wagen kwam de melding 'check oil level' toch steeds terug op het dashboard.
Heb ongeveer 15Km gereden en na terug te starten was de melding vanzelf verdwenen ! Lucky me ;D
Dus geen scanner nodig om te resetten. Hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Ben toch benieuwd naar wie goede ervaring heeft en met welke scanner.


Jerry

Slecht nieuws! >:(
Na enkele kilometers was de melding terug en kan blijkbaar enkel gereset worden in de software van de wagen !Het olieniveau blijft goed, dus verder is er niets aan de hand. Maar zolang deze melding op je dashboard staat, heb je totaal geen controle als het nog eens gebeurt.Bij MUT III kan je dit probleem oplossen, maar verschrikkelijk duur in aankoop !
Dus nogmaals, heeft er iemand ervaring met welke (liefst goedkope) obdII-scanner dit ook opgelost kan worden.Ik hoor het graag.

Jerry

Citim nga: Jerry ne Qershor 19, 2021, 10:12:54 PD
Slecht nieuws! >:(
Na enkele kilometers was de melding terug en kan blijkbaar enkel gereset worden in de software van de wagen !Het olieniveau blijft goed, dus verder is er niets aan de hand. Maar zolang deze melding op je dashboard staat, heb je totaal geen controle als het nog eens gebeurt.Bij MUT III kan je dit probleem oplossen, maar verschrikkelijk duur in aankoop !
Dus nogmaals, heeft er iemand ervaring met welke (liefst goedkope) obdII-scanner dit ook opgelost kan worden.Ik hoor het graag.
As. maandag afspraak met Midas (België) om foutmelding te resetten. Kostprijs € 25.

Jerry

Ondertussen bij Midas langs geweest.Melding ' check engine oil level' is verdwenen.Het heeft enige tijd geduurd voordat de foutmelding gereset was en...... heb niets moeten betalen TOP !Heb achteraf wel opgemerkt dat de servicebeurt van de olie ook gereset was.Hebben ze dit per ongeluk gereset met het zoeken naar een oplossing ?Is door deze reset van de servicebeurt de vermelding verdwenen of hebben ze toch nog een andere aanpassing moeten doen zoals te zien is in het filmpje op youtube ?De enige uitleg die men mij heeft gegeven was dat ik altijd terug mag komen als de melding verschijnt op het dashboard. Zij zouden het dan vlug oplossen (waarschijnlijk gratis ;D ).



deepee

Mooi dat het opgelost is zonder dat je een dure scanner hebt hoeven te kopen.En...., zonder de hulp van andere forumleden,wordt helaas weinig gebruik van dit forum gemaakt.