Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Olieverbruik asx

Filluar nga Asxrijder, Shkurt 24, 2019, 09:52:56 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Asxrijder

Ik ben in het bezit van een benzineuitvoering Mitsubishi asx 2015. Auto heb ik nieuw gekocht. Krijgt ieder jaar trouw een beurt bij de dealer. Tot 50000 km verbruikte de auto geen olie. Nu merk ik dat de auto olie gaat verbruiken. Ongeveer 0.3 liter per 6000 km. Gebruik vanaf het begin olie 0w20 zoals voorgeschreven. Auto vertoont rondom blok geen uitwendige lekkage en uitlaat is schoon. Heb een rustigerijstijl en rij iedere dag 80 km. Zijn er meer asx rijders waarbij hun voertuig ineens olie begon te verbruiken rond de 50000 km. Ben benieuwd wat hiervan de oorzaak kan zijn. Ben nog niet verontrust maar hoop dat verbruik niet zal toenemen. Verwacht dit niet van een mitsubishi

Mitsubishiwielmonteur

Kijk eens in het instructieboekje of er een olieviscositeis index in staat. Mogelijk is een 5W30 ook voorgeschreven.

Wij gebruiken dat in ieder geval altijd.

Dat is iets dikker dan 0W20. Dat verdwijnt zo langs de zuigerveren en dan verstook je het.

Goosman

Ook mijn 2011 ASX verbruikt nogal wat olie. Ik gebruik 0w20, zoals in het instructieboekje is voorgeschreven. Er is geen zichtbare lekkage, er komen geen hele rookwalmen uit de uitlaat, maar ten opzichte van onze vorige auto (Scenic) is het verbruik opvallend hoog (~4 liter op 20.000 km).

h.drost47


Mijn ASX heb ik sinds november 2011. Hij heeft nu ruim 130.000 gelopen. Geen olieverbruik.
Ik ben zeer tevreden. Ik ben nu bijna net zo vaak in de garage geweest voor een terugroepactie
als voor de jaarlijkse beurt. Buiten banden, filter, remblokjes en ruitenwisserbladen nog geen
andere kosten gehad dan de onderhoudsbeurten. Super!

Chrisje

Onze ASX met 147000km verbruikt ook geen olie  nog nooit mankementen gehad altijd normaal ohd en banden en remmen en de bekende terugroep akties

Ggalfa

Mijn  2010 ASX (benzine) gebruikt ongeveer een liter tussen de 20.000 beurten. Dat is acceptabel wat mij betreft. Prima auto, m.u.v. het motorlawaai dat onacceptabel hoog is en ook de reden dat er na deze ASX niet weer een ASX komt..

j.a.m.m

Mijn ervaring is 15000km gereden geen olie verbruik , na nieuwe olie 0w-20 bij 7500km is olie peil gezakt tot de helft min/max  .
De asx heeft 83000km gelopen en rijdt ongeveer 15000km per jaar .
Bij de volgende verversing ga ik weer 5w30 gebruiken .

Chrisje

Hallo

Tot 150000km met onze asx uit 2011 gereden  zonder olieverbruik bij een stevige rijstijl