Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Starten Carisma...startblokkering?

Filluar nga Johnny met Carisma, Nentor 29, 2018, 07:22:07 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Johnny met Carisma

Hallo,
Ik heb een paar weken geleden een Carisma 1.6 comfort benzine uit 2000 gekocht en deze rijdt echt super alleen 1 probleempje.


De auto start goed maar wanneer ik de auto na deze rit uitzet en daarna weer wil starten gebeurd er niets. De lampjes branden maar de auto start niet.


Wanneer ik na een uur de auto weer start, slaat deze wel weer aan en kan ik de hele dag weer starten.


Is het de startblokkering? Ik heb de orginele grijze sleutel met Mitsubshi erop. De reservesleutel is ook aanwezig in de auto.


Help? Fijne dag allemaal!

Nobodie14


Draait de startmotor wel normaal (of zwak?) rond als je de warme motor probeert te starten?
Hoor je alleen een klik?
Of gebeurt er helemaal niets op de lampjes na als je probeert te starten?
Heb je soms een aftermarket alarmsysteem met startblokkering erin zitten?


Om uit te sluiten dat het de startblokkering is, zou ik de reservesleutel met een plakbandje vlak naast het contactslot plakken.
En daar even laten zitten.
Dan rijden zoals je normaal doet en de auto uit zetten.
Als het een probleem met de startblokkering is, dan zal de wagen (met nog steeds de reservesleutel naast het contactslot geplakt) normaal starten omdat de transponder nagenoeg bovenop de sensor zit. Zelfs als de antennedraad gebroken is, zal het werken.

Johnny met Carisma

De startmotor werkt perfect, de auto start makkelijk en direct.


Ik hoor geen klik er gebeurd helemaal niets en na een uur start de auto ook normaal.


Ik zal je tip met de reservesleutel vandaag eens proberen. Dank je!

Nobodie14

Gaan de lampjes wel branden als je de sleutel omdraait om te starten als de motor warm is?
Zo nee: massa probleem.
Ook als de lampjes wel aan gaan als je de sleutel omdraait, maar uit gaan als je door draait om te starten.

tekkel

Mijn Carisma ook gehad,bleek dat het contactslot te zijn.
WD40 in gespoten en daarna ging het contactslot lekker soepel en geen last meer gehad.

Johnny met Carisma

WD40 dan in of rond het contactslot spuiten?

tekkel

In het contactslot,slot draaide veel te stroef en maakte geen goed contact.

Geen problemen meer gehad na die tijd.