Mitsubishi Owners Club Forum

Algemeen => Forumleden garage => Galant => Tema është filluar nga: CvW ne Mars 05, 2012, 12:18:55 MD

Titulli: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Mars 05, 2012, 12:18:55 MD
Hallo allemaal,

Wel zo netjes om mij voor te stellen na het aanmelden op dit forum. Mijn naam is Cees. Privé heb ik al een lange Mitsubishi historie achter de rug:
- Mitsubishi Colt 1.2 bouwjaar 1984;
- Mitsubishi Colt 1.3 bouwjaar 1989;
- Mitsubishi Galant 6G 1.8 GL bouwjaar 1991;
- Mitsubishi Galant 8G V6-24 bouwjaar 2000

De afgelopen 10 jaren heb ik een aantal lease-auto's gereden voor het maken van de grote kilometeraantallen. Voornamelijk Peugeot's van het type 307 en 308. Privé ben ik altijd trouw gebleven aan de diamant. Toen de laatste lease auto (bijna) 2 jaar geleden de deur uit ging heb ik de 8G gekocht, voornamelijk vanwege het feit dat er s'zomers een caravan aan de haak moet.

Van de beide Colt's heb ik geen foto's op het net voorhanden. Jullie zullen het dus moeten doen met de beide Galant's. De 6G en de 8G heb ik een korte periode beide in bezit gehad en dus gezamenlijk vast kunnen leggen op de gevoelige plaat.

(http://i220.photobucket.com/albums/dd274/cvw_photos/Galant%208G%20CvW/DSCF1114.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd274/cvw_photos/Galant%208G%20CvW/DSCF1115-800.jpg)

De 6G was nog volledig standaard en had op het moment van de foto's 119k op de teller staan. We praten dan over juni 2010. Begin juli 2010 is hij verkocht.

Sinds dat moment koester ik de 8G. Een heerlijke wagen met een machtig V6 blok onder de motorkap. Deze is niet geheel standaard; LPG installatie, HC dash, A/T, 4 cm verlaagd (veren), 17" OZ velgen, Xenon 6000K. Op de teller staat een respectabele km-stand (ruim boven de 3-ton) al merk je daar niets van. Sinds vorig jaar doe ik het technisch onderhoud zelf. Remblokken en schijven zijn ondertussen vervangen, A/T bak heeft een volledige flush gehad, motorolie en alle filters zijn vers. Bougies, multiriemen en distributie staan binnenkort op de planning voor vervanging al zal ik een deel van die werkzaamheden uitbesteden (ik ken mijn grenzen  :) ).

Hobbymatig besteed ik veel tijd aan detailing. De 8G heb ik direct na aankoop volledig onderhanden genomen en hij krijgt met grote regelmaat nog steeds zijn verwenbeurten. Genoeg voor nu. Foto's zeggen altijd meer.  ;)

(http://i220.photobucket.com/albums/dd274/cvw_photos/Galant%208G%20CvW/04032011218-1.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd274/cvw_photos/Galant%208G%20CvW/04032011226-1.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd274/cvw_photos/Galant%208G%20CvW/27062010035-800.jpg)

En ter afsluiting nog één met de caravan aan de trekhaak op een parkeerplaats in Zwitserland:
(http://i220.photobucket.com/albums/dd274/cvw_photos/Galant%208G%20CvW/290820101432.jpg)


Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: 4Koen63 ne Mars 05, 2012, 12:48:23 MD
Welkom!

Mooie Galant, die 8G's blijven prachtig, en die V6 zal wel lekker gaan ja!
Is ook niet kapot te krijgen denk ik zolang je er fatsoenlijk mee omgaat :)
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Space Star 1.6 ne Mars 05, 2012, 12:54:45 MD
Welkom,

Echt een mooie galant  8)  veel plezier probleemloos :)
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Evo driver ne Mars 05, 2012, 05:15:39 MD
eeyy Cees

Welkom hier,

En hopelijk post je lekker veel van je mooie detail werk hier op het forum !

gr. remco
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Prowler ne Mars 05, 2012, 06:11:04 MD
Welkom op het forum en strakke galant heb je :D
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Chaoth ne Mars 05, 2012, 07:05:26 MD
Welkom!

Ook 1 van mijn favo Mitsu's die 8G's :)
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: KNOEI 8G ne Mars 05, 2012, 07:55:08 MD
Welkom Cees!!
Een weekje zonder GF en Cees meld zich aan op MOC  8) het is en blijft een plaatje!!!
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Mars 05, 2012, 10:52:59 MD
Dank jullie wel allemaal voor dit hartelijke welkom.  :) 
Tsja, Galantfans is al een weekje off-line. Helaas. Maar, ik las af en toe al mee op dit forum hoor. Nu aangemeld dus wie weet wat er allemaal weer tevoorschijn komt.
Enneh Remco, als er behoefte aan is kan ik altijd helpen bij detailingzaken. Dat weet je ondertussen wel.  ;)  Het voorjaar is aan het beginnen dus slinger ik de machines weer aan. Mijn 8G is al uit zijn detailingwinterslaap gehaald met een clay behandeling, lichte polijstbeurt en een verse voorjaarswaxlaag.  8) Met een beetje mazzel qua weer en andere zaken staat er komend weekend een prachtige klus op de kalender.........  ;D
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Buzz Fuzz ne Mars 06, 2012, 03:15:52 MD
Leuke klus?

Wat kan dat zijn dan?
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Wieger ne Mars 06, 2012, 03:39:15 MD
Hey Cees welkom hier ,
nogmaals wat een prachtige Galant !
Pff we staan wel achter kwa Topics T.O.V van andere modellen maar we komen terug !  8)

Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Mars 06, 2012, 04:05:41 MD
Citim nga: Buzz Fuzz ne Mars 06, 2012, 03:15:52 MD
Leuke klus?

Wat kan dat zijn dan?
Vertel ik je nog wel.  ;D

Enneh Wieger; ik zou me geen zorgen maken. Uitdagingen zijn er om op te pakken.  :P
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Niels ne Mars 13, 2012, 07:47:07 MD
Ziet er goed uit! Bij mij is het eigenlijk andersom gegaan: ruim een jaar geleden een 6G HB met 107 op de teller gekocht en een antal weken geleden mijn 8G 2.0 Comfort verkocht. Wel met pijn in het hart, maar aangezien ik groter ga leasen en ook de sapporo en Sigma('s) nog heb........
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Lancer15gli ne Mars 13, 2012, 08:32:19 MD
Hey Cees mooie wagen man zon galant dat wordt mn volgende.
Maarre ik zie dat je een 6g hebt zou je voor mij een keer een foto van je motor ruimte willen maken en de afstand van veerpoot tot veerpoot willen meten.
Thnx Ro
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Mars 14, 2012, 09:26:21 PD
Ik had een 6G. Meten van de afstand tussen de veerpoten gaat dus lastig worden.  :(
Een foto van de motorruimte is wat anders............  :)

(http://i220.photobucket.com/albums/dd274/cvw_photos/Galant%206G/26062010009.jpg)
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Lancer15gli ne Mars 14, 2012, 12:02:16 MD
thnx heb er  weel wat aan
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Mars 14, 2012, 02:09:34 MD
Hihi, dit is wel leuk.  ;) Zoek de verschillen:

(http://i220.photobucket.com/albums/dd274/cvw_photos/Galant%206G/26062010009.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd274/cvw_photos/Galant%208G%20Detailing%20van%20Start%20tot%20Gereed/DSCF1187.jpg)
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Evo driver ne Mars 14, 2012, 06:20:48 MD
ik zie het :D het koelvloeistof vaatje zit aan de andere kant ........



Dus....



Gr. remco
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Space Star 1.6 ne Mars 14, 2012, 07:06:03 MD
alles is gespiegeld  :P
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Maj 04, 2012, 11:59:45 MD
De V6 is gisteren verwend. Nou ja, verwend. Het moest gebeuren..........
Distributieriem, span- en andere rollen, V-riemen en waterpomp zijn vervangen. Bougies en spruitstukpakking heb ik meegenomen want die ga ik zelf vervangen. Als alles volgens planning verloopt begin ik daar morgenmiddag aan. Het grote (geplande) onderhoud is nu klaar. De volgende 90.000 beurt staat gepland bij standje 415k.  ;D
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Evo driver ne Maj 05, 2012, 12:00:53 PD
Lekker bezig cees !!
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Super Top ne Maj 05, 2012, 01:06:29 PD
Goed bezig Cees!


Zoals je misschien al wel gelezen hebt, heb ik de Lancer ook weer overhoop liggen.
Helaas wel wat urgenter dan bij jou. Maar mooi dat je dingen als spruitstuk pakking e.d. zelf doet.
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Maj 05, 2012, 11:55:02 MD
Ik heb het gelezen Tjalling. Diep respect voor de klus die jij aan het klaren bent.  ;)
Vandaag ben ik aan het sleutelen geweest. Vanmiddag begonnen en alles rondom en aan het spruitstuk losgehaald.
(http://i220.photobucket.com/albums/dd274/cvw_photos/Galant%208G%20CvW/PICT0403.jpg)
Vervolgens de bougies vervangen, het spruitstuk schoongemaakt en een nieuwe spruitstukpakking geplaatst. Nadat ik alles wederom gemonteerd had de auto gestart. Drama, die liep een partij onregelmatig.  (http://www.galant-fans.nl/forum/images/smilies/icon_cry.gif)
Dus zoeken, zoeken, zoeken.......... Nog een keer de plaatjes en handleidingen erbij. De foto's die ik gemaakt had nog eens nagekeken, maar alles zat toch echt goed en vast. Totdat .................... ik de pakking tussen het gasklephuis en het spruitstuk een stuk uit zag steken aan de onderkant.  (http://www.galant-fans.nl/forum/images/smilies/icon_eek.gif) Die was bij de montage weggezakt naar beneden en dus trok het blok valse lucht. Affijn, dat is nog wel op te lossen zonder alles opnieuw los te moeten halen. Vier bouten wederom verwijderd, pakking netjes geplaatst en alles weer vastgezet. Tijd voor de 2e startpoging die feilloos verliep. Een V6 naaimachientje!!!!  (http://www.galant-fans.nl/forum/images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Hierna een ronje gereden en ja, het werkt allemaal weer feilloos en mooi. I'm a happy man!  (http://www.galant-fans.nl/forum/images/smilies/yv-yes.gif)

Hoe dan ook; het is een flinke klus. Helemaal als er ook nog een LPG installatie aan 2 kanten naast dat V6 blok is gehangen. Dat levert een partij extra slangen en bekabeling op waar je bij deze klus niet echt vrolijker van wordt. In totaal ben ik er 6 uurtjes mee bezig geweest. Maar ach, de motor loopt nu weer zo mooi!!  (http://www.galant-fans.nl/forum/images/smilies/icon_e_wink.gif)

De oude bougies waren trouwens mooi beige van kleur. Je kon wel zien dat ze al een leven achter de rug hadden.
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Evo driver ne Maj 06, 2012, 11:08:19 MD
Mooi kan je weer lekker door tuffen met de galant !!
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Radje ne Gusht 21, 2012, 12:48:57 MD
Mooie wagens!
Mijn vader heeft (al een hele tijd geleden, kan wel eens 20 jaar terug zijn) een Galant 6G gehad. Hij lijkt verdomd veel op de gene die jij gehad hebt. Mijn pa zegt nog altijd dat de Galant de meest betrouwbare auto was die hij ooit gehad heeft, zeker als je hem vergelijkt met de Audi's die hij gehad heeft... Enige wat er ooit stuk is gegaan waren de ruitenwissers. En uiteraard precies als je op de snelweg zit en het met bakken uit de hemel komt  ;) 
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Gusht 22, 2012, 11:56:33 PD
Als jouw vader zijn 6G bij Mido in Doetinchem gekocht en ingeruild heeft, dan zou het hem kunnen zijn. De 6G heb ik daar in 1996 gekocht (Een Colt ingeruid). Tot 2010 heb ik hem in bezit gehad. Vervolgens heeft hij een jaartje in de Achterhoek (regio Enschede) rondgereden en is daarna in Friesland bij een garage ingeruild. Sinds begin dit jaar staat het kenteken op "geexporteerd". De 6G rijdt dus waarschijnlijk ergens in het buitenland rond. Geen idee waar.
Enige grote(re) probleem met de 6G dat ik meegemaakt heb is de injectiecomputer. Voor de rest een perfecte en probleemloze auto.

Nu toeren we heerlijk rond in de 8G V6. Zoals afgelopen zomer toen we in Frankrijk waren. Caravan aan de haak en gaan...............  :P
En ook dit model is heerlijk betrouwbaar.



Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Gusht 22, 2012, 12:17:40 MD
Deze zomer stond een camping in de Franse Dordogne op de planning. Midden Frankrijk dus zo'n 4 a 500 km onder Parijs. De caravan mocht dus weer mee.
Voordat we vertrokken heb ik de 8G nog een keer helemaal nagelopen en gecontroleerd. Toen toch besloten om de achterbanden nog te vervangen want daar zat nog maar 2,7 mm profiel op. De redelijk nieuwe Falken's zijn daarna naar de achteras verhuisd en op de vooras zijn ContiSportContact 2 banden gemonteerd.
En ik heb er bewust voor gekozen om dit jaar niet die rubber blokken tussen de achterveren te plaatsen om doorzakken te voorkomen. Doordat je de achtervering daarmee redelijk fixeert lijkt het net of de achterbanden vreselijk hard slijten. Dus die blokken in de achterbak laten liggen, de kogeldruk op 65 kg afgeregeld en vertrokken. Om kort te gaan; ik heb die blokken in de achterbak laten liggen. Nergens problemen met veerwegen (dankzij de progressieve veren) en veeeeeel minder bandenslijtage op de achteras.  :)

De eerste dag zijn we via Antwerpen en de binnenring van Parijs (dom, ik had de buitenste ring van Parijs moeten kiezen, de A86, al stond er op beide plekken file) afgezakt naar een camping zo'n 175 km onder Parijs. En da's meer dan zat qua km's op 1 dag met die hut aan de haak.  :yes:

(http://i220.photobucket.com/albums/dd274/cvw_photos/Galant%208G%20CvW/PICT0440.jpg)


De 2e dag de rest van de km's gemaakt en in de middag aangekomen op de camping. Daarna alles opbouwen en dan kan het grote vakantievieren beginnen. We hebben goed weer gehad, al viel er af een toe een buitje. Met mooie regenbogen als resultaat........  8-)

(http://i220.photobucket.com/albums/dd274/cvw_photos/Galant%208G%20CvW/PICT0449.jpg)

Prachtige regio daar. Veel natuurschoon, rustige wegen met veel bochtjes  ;) en mooie dorpjes en steden. LPG was goed verkrijgbaar, als je maar langs de Peage tankte of een tankstation aan de rand van een grotere stad op zocht. 94 cent per liter.

De fysiotherapeuten in de Dordogne hebben voorlopig genoeg werk. Ze hebben heel wat verrekte nekspieren te verzorgen.  :wha: De 8G is daar een verschijning waarvan we geen 2e gezien hebben. En een lekker lopende V6 is natuurlijk een verademing en aandachtstrekker in dieselland Frankrijk.  :yes:
Op de weggetjes in het heuvelachtige landschap heb ik heel wat HDi'tjes het snot voor de ogen gereden. Hoezo bumperkleven? Zal ik gas geven? Ok, komt íe! Doei.  :bye Automaat vast in de 2e versnelling en je hebt genoeg bereik om alle binnenwegen bijna onverantwoord hard af te boenderen.
We hebben de afgelopen maanden veel geld besteed aan het technisch onderhoud van de 8G, maar dat was het waard. Zelfs met 1450 kg aan de haak liep alles feilloos en heerlijk soepel.

En terwijl zoonliep met zijn vriendin een uurtje ging quadrijden had ik even tijd om te hobbyen en natuurlijk foto's te schieten. Heerlijk zo'n vakantie..........  :agree:

(http://i220.photobucket.com/albums/dd274/cvw_photos/Galant%208G%20CvW/PICT0518.jpg)

Nu zijn we weer thuis. De caravan staat alweer in de stalling. Die heeft de wintervoorbereiding alweer gehad en kan blijven staan als we er in het najaar niet op uit gaan. Voor vertrek heb ik dat plaatwerk in 2 uur tijd verwend met een waxbehandeling. Kan er dus echt weer even tegen.
De 8G heeft na terugkomst ook een uitgebreide verwenbeurt gehad aan binnen en buitenkant en is ondertussen weer gewend aan zijn parkeerplaats in de garage. 3500 vakantiekilometers liggen weer achter de wielen en de 0.2 ltr olie die daarbij verbruikt zijn heb ik alweer bijgevuld. Een groot compliment voor de techniek van deze Japanner die zelfs na 12 jaren en ruim 331.000 km's nog steeds in staat is dit soort zware klussen tot een goed einde te brengen. Het is toch zo'n 3200 kg die het V6 blok over 2100 km voort mag trekken. Voorwaar een fikse prestatie.  :thx:
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Gusht 22, 2012, 12:22:03 MD
"Ik weet als geen ander hoe zo'n combinatie als die van jou rijdt en weet dan ook precies met wat voor grijns (van oor to oor) je achter het stuur hebt gezeten..."
Kreeg is als opmering terug op bovenstaande verhaal (op GalantFans.nl)  ;) Is nog wel leuk als aanvulling.


Mijn oren zitten echter nog steeds niet op de juiste plaats omdat de smile daarvoor te ver naar achteren doorgetrokken is. En de radio is alleen op verzoek aangegaan.  :lol: Het was zelfs nog erger want als ik alleen met Peter in de auto onderweg was gingen de airco en radio uit en de ramen open.  Heerlijk over die weggetjes toeren. Af en toe de bocht afsnijden over de andere rijstrook. Ver vooruit kijken en de ideale lijn zoeken om lekker de snelheid er in te houden of net voor de bocht in de remmen en daarna direct de snelheid weer opbouwen in de bocht om de 8G er aan de andere kant "lekker" uit te trekken. Machtig!  Dat kun je in D doen of handgeschakeld. Ik heb het met de grote regelmaat handgeschakeld gedaan. Vanuit je ooghoeken zie je je zoon dan naast je zitten - met een net zo'n grote glimlach - die of in de gordel hangt, of vast tegen de leuning gedrukt mee zit te kijken waar de volgende bocht naar toe gaat. 
Dan kom je door zo'n klein dorpje heen waar natuurlijk een drempel aangelegd is precies voor het terras van het plaatselijke café. Dus heel rustig over de drempel heen en naar links kijken. Dan zie je zo'n Wimbledon effect (stel je de camera voor die het publiek op een tribune volgt; alle koppies volgen de bal en draaien tegelijk heen en weer). Na de drempel even op het gas in de 1 en hop: weer een heel aantal nekspieren die in de stress zitten (net als de ober die nog net, tijdens zijn draai om ook te kijken, zijn glaswerk op het dienblad kan redden)  ;D

En met die combi op de rondweg van Parijs. 12.05 meter lang ben je dan. Tuurlijk is het daar druk. En die rot Fransen verrekken het om je in te laten voegen in de langzaam rijdende file.  :x 200 meter verderop zie ik zat ruimte om er wel tussen in te voegen, maar ook de splitsing van de 4 rijstroken; 2 naar links en 2 naar rechts. Tijd om op het gas te gaan dus vanuit vrijwel stilstand. "Dat haal je nooit" hoor ik naast mij. "Makkelijk" is mijn antwoord. Links naast mij in de file alleen maar verbaasde blikken en hoofdjes die omdraaien om te kijken waar dat geluid vandaan komt. Zelfs zo verbaasd dat ze vergeten aan te sluiten in de file waardoor ik nog meer ruimte beschikbaar kreeg.   :D Ja, ik heb het makkelijk gehaald. Waarna naast mij de reactie volgde: "Dat had ik echt niet verwacht, tsjonge". Ach, als je eenmaal op de 3000 toeren zit gaat de V6, ook met de caravan aan de haak, en zeker in de 1e en 2e versnelling, als een beest vandoor.

Zo kan ik nog wel even door gaan, maar dat doe ik niet.
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: 4Koen63 ne Gusht 22, 2012, 12:31:16 MD
Hehe, lekker verhaaltje hoor! :)


Best vet dat die Galant zo'n nekkendraaier is in Frankrijk! En extra mooi is dat, hoe jij precies beschrijft, dat Wimbledon-effect haha!
Wel dure LPG daar in Frankrijk! Maja altijd nog goedkoper dan benzine :)


Als ik dat zo lees is het best een alleskunner, zo'n Galant V6! Caravan trekken, lekker bochtjes knallen, heerlijk :)
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: KissMyExhaust ne Gusht 22, 2012, 12:35:07 MD
*kwijl*
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Radje ne Gusht 22, 2012, 12:56:26 MD
Citim nga: CvW ne Gusht 22, 2012, 11:56:33 PD
Als jouw vader zijn 6G bij Mido in Doetinchem gekocht en ingeruild heeft, dan zou het hem kunnen zijn.

Zou leuk zijn geweest maar helaas  ;) . Mijn oom was in een grijs verleden dealer van Mitsu (voornamelijk bedrijfswagens). Daar is ie gekocht. De auto is ingeruild bij een Audi dealer in Enschede of Hengelo..
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: proditaki ne Gusht 22, 2012, 03:02:01 MD
Knappe Galant.
Blijven mooie wagens.
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Nentor 12, 2012, 01:28:14 MD
Hoe het nu met deze 8G is? Hartstikke goed!!  :)

Een week geleden is de Galant voorzien van een verse APK. 14 maandjes geldig! Ja, ik was te vroeg, maar wilde tijd genoeg hebben in het geval er zaken in orde gemaakt moesten worden. Dat was dit jaar dus niet aan de orde. Zonder op/aanmerkingen en reparatiepunten zo door de APK. Inclusief gemonteerde Xenon verlichting (dus staan de lampen goed afgesteld en is het lichtbeeld in orde).  ;D

Er stond nog een restpunt van een eerdere lagervervanging op de actielijst. Het lager is anderhalf jaar geleden vervangen, maar daarbij is de wielhub dermate mishandeld dat die niet meer recht was. Gevolg: de remschijf krijg je niet recht gemonteerd waardoor hij keer op keer krom trekt. Dus is er nu een nieuwe wielhub gemonteerd en heb ik aan de rechtervoorkant ook gelijk een rechte remschijf gemonteerd. Heerlijk weer allemaal. Alleen jammer dat je niets ziet van zo'n prachtig glimmende nieuwe hub.  8)

(http://i220.photobucket.com/albums/dd274/cvw_photos/Galant%208G%20CvW/25102012417.jpg)

Deze week staat er nog een onderhoudsbeurtje op de planning. Materialen zijn besteld en komen er dus aan. Engine foam, Engine flush, een vers oliefilter en 5 liter nieuw vloeibaar goud staan op de planning om verwerkt te worden.
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Wieger ne Nentor 12, 2012, 07:29:02 MD
Hey Cees , goed nieuws dat hij weer een verse APK heeft ;)
Okee ik moest zelfs me LEDjes uit het kenteken verlichting halen bij de mitsu dealer :s
Hoeveel K xenon heb je erin zitten dan ?
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Space Star 1.6 ne Nentor 12, 2012, 08:23:48 MD
waarom moest je leds verlichitng uit halen ? het mag toch wel ?
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Nentor 13, 2012, 01:08:52 MD
Ik heb er 6000K in zitten. Gekocht via een GalantFans.nl Trader. Is echt wit, kijk maar naar onderstaande foto. Kun je de mistlampen en groot gedimd vergelijken qua kleur.

(http://i220.photobucket.com/albums/dd274/cvw_photos/Galant%208G%20CvW/PICT0372.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd274/cvw_photos/Galant%208G%20CvW/PICT0373.jpg)

Ik had voorafgaand aan de keuring wel gevraagd wat wijs was om te doen; Xenon of gewone pitjes. Ik kreeg als antwoord: "Als het lichtbeeld van de xenon goed is dan is het voor de APK ook in orde. Xenon is geen APK afkeur mits deze wel op de originele koplamp hoogteregeling werkt."
Voor de rest heb ik gewoon standaard lampjes gemonteerd.
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: DannyColt12v ne Nentor 13, 2012, 03:01:14 MD
hoogte regeling is dacht pas vanaf 2005 verplicht..
maar meestal is het met reflector lampen zo dat ze niet de licht hoeveelheid aankunnen waardoor het niet mooi geprojecteerd worden.
maar mocht dat wel zo zijn is er niks aan de hand.


en led kenteken verlichting mag gewoon,ben er zelf ook mee door de keuring gekomen bij de rdw ;)
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Wieger ne Nentor 13, 2012, 08:23:03 MD
Ik heb ook een perfecte lichtbeeld met mijn 8000K setje , Ik begreep altijd als er een hoogte regelaar in de auto zit moet hij ook werken !
Bij mij werkte hij helemaal niet dus de monteur heeft het bedieningspaneel eruit gehaald . 
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Chaoth ne Nentor 13, 2012, 09:08:43 MD
Inderdaad! Knopjes eruit slopen! Heb ik ook gedaan bij de mijne. Aftermarket hebben geen hoogteregeling, dus heb ik de schakelaar verwijderd :P
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Nentor 13, 2012, 11:08:19 MD
Ah, is dat het. Tsja, ik heb werkende hoogteregeling op de koplampen. En de lampen projecteren de lichtbundel prachtig voor de auto inclusief het juiste lichtbeeld.

Ben vanavond ook nog even bezig geweest, want als er zo'n automobielbranche gerelateerde doos bij mij thuis afgeleverd wordt en ik weet wat er allemaal in zit, dan begint het bij mij acuut te kriebelen. Zo'n doos vol Amsoil produkten kan ik gewoon niet laten staan.   ;)
En laat dit nu net vandaag gebeuren. Tuurlijk wist ik dat het er aan kwam; zelf besteld.

Laatste technische onderhoudsbeurtje is exact een jaartje en 15k km's geleden. Kan een paar kilometer schelen, maar niet veel. Dus vanavond eerst de foam door het brandstoftraject van de motor gestuurd. Nou, dat zie je echt wel op een windstille avond.  ;D Inspuiten die handel en 10 minuten wachten. Daarna starten en ............ hoppa, niets meer te zien achter de auto en in de rest van de straat.   ;D ;D  Na een paar minuten een rondje gereden. Dan blaas je de laatste resten uit de uitlaat. Even gas geven en Oeps!! De auto's achter je gaan direct van het gas, want waar komt die mist ineens vandaan?  Nou ja, het is al snel vrijwel weg en dus tijd voor de volgende stap, de motorblokflush.

De olie was niet nieuw meer, maar zeker niet zwart. Zo'n beetje donkerbruin. Omdat het de eerste keer is dat ik het blok flush was ik benieuwd naar de kleur van de olie na de behandeling. Dus flesje Amsoil er in en 15 minuten stationair draaien. Daarna de 8G naar binnen en de olie aftappen. Wat een bagger levert dat op zeg. Gitzwarte olie.  :o En als je dan door dat gat van de olievuldup kijkt naar het kleppendeel van de voorste cylinderbank dan zie je heel mooi schone kleppen en veren. Ik heb echt de indruk dat er een flinke schoonmaakbeurt aan de binnenkant van het motorblok is uitgevoerd. En alleen die indruk vindt ik het geld voor dat flesje al waard.  ;) Uiteraard is er een nieuw oliefilter op het blok gezet en een lading verse Amsoil olie in gegaan. 
En wat loopt het dan allemaal weer lekker soepel als je daarna een rondje rijdt. Mjammie, genieten. Ook voor de oortjes.......  :-*
De 335.000 km staat nu op de teller. Op naar de 350.000 km voor het volgende beurtje.  :)
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Dhjetor 24, 2012, 01:26:16 MD
Mijn 8G is begin 2013 te zien in Autoweek's "Klokje Rond" bij km-stand 336621. Nog even wachten dus..........  :)

[verwijderd door de beheerder]
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: KNOEI 8G ne Dhjetor 24, 2012, 08:44:08 MD
Gruwelijke foto Cees!!!!  8)
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Super Top ne Dhjetor 24, 2012, 10:13:49 MD
Hele mooie foto Cees! Maar dat had ik op FB ookal laten weten.
Ik ben benieuwd naar het stuk in de autoweek. Die zie ik wel verschijnen.
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: 4Koen63 ne Dhjetor 25, 2012, 08:30:06 MD
Vet! Inderdaad erg lekkere foto!
Dat wordt een Autoweekje die ik wel ga kopen ;)
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Evo driver ne Dhjetor 28, 2012, 12:04:54 PD
Gaaf man ! Hoe vonden ze de galant ?
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Dhjetor 28, 2012, 01:59:54 MD
Een dikke duim van Henny, de keurmeester.

Tuurlijk zijn er zaken geconstateerd. Dat kan ook niet anders bij deze km-stand. Maar het oplossen daarvan is tientjeswerk.........  ;D
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Evo driver ne Dhjetor 29, 2012, 12:18:58 PD
Oooww gelukkig !!! Geef maar een gil natuurlijk als je weet welk nummer hij komt dan ga ik hem zeker even halen !

gr. remco
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Janar 19, 2013, 02:02:59 MD
Volgende week is het zover; De Galant in "Klokje Rond" van Autoweek.  :)

[verwijderd door de beheerder]
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: 4Koen63 ne Janar 19, 2013, 02:09:24 MD
Nice! Kopeeeeeen! :D
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: KNOEI 8G ne Janar 19, 2013, 03:54:09 MD
Kopen, kopen, kopen!!!  8)
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Wieger ne Janar 19, 2013, 08:35:03 MD
Zeker weten lekker kopen :D
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Janar 22, 2013, 03:55:00 MD
De vooraankondiging staat op de Autoweek site.  ;)

[verwijderd door de beheerder]
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: 4Koen63 ne Janar 24, 2013, 10:29:42 MD
Heb 'm vandaag gelezen. Leuk stukje ;)


Voor de rest een ontiegelijk saai nummer hahah :P
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Super Top ne Janar 25, 2013, 12:32:13 PD
Mooi stukje geworden Cees!


Jammer dat de zon niet op de auto stond op de foto.
Of hebben ze dat bewust gedaan omdat de foto dan overbelicht zou worden? :p


Maar idd niets op de auto aan te merken. Kan nog hééél lang mee.
Verbaast me hoe zuinig die is op LPG.
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Janar 25, 2013, 11:07:02 PD
Dank voor jullie reacties. Leuk!
De zon? Nee, die heeft op 19/12 niet geschenen. We hadden al mazzel dat het in de loop van de ochtend droog werd.  :)

Ik ben al aan het werk geweest met een aantal "bevindingen". De stabilisatorstangetjes zijn alle 4 vervangen en ook de remvloeistof is nu vers. ATE Super Blue Racing zit er in de remaderen van de Galant. Olielekkages zijn gecontroleerd en zoals het er nu naar uit ziet opgelost. Er ligt nog een wielhub voor de achteras op montage te wachten.

Helaas is het misgegaan met de videobeelden; die zijn verloren gegaan.  :(
Jammer, na het artikel verheugde ik mij daarop. Maar goed, er is niets meer aan te doen. Gelukkig heb ik de (prachtige) foto's nog.
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: 4Koen63 ne Janar 25, 2013, 02:29:25 MD
Haha kijk, de enige mankementjes die gevonden werden worden meteen opgelost! Toppie!
Verbruik op lpg verbaasde mij ook idd.
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Janar 25, 2013, 02:57:32 MD
Dat verbruik is iets positiever vermeld als ik had aangegeven hoor. Op de korte afstand verbruikt de Galant zo'n 1:9,5. Op de langere afstand haal ik 1:10 of iets zuiniger tot 1:11. Ligt aan de rijstijl van dat moment. Maar dan nog, zeer gunstig voor 2,5 liter en 6 van die stortkokers.
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: CvW ne Nentor 09, 2014, 10:24:30 PD
Chips, ik heb de Galant te heet gewassen.  :) Hmmm, we zullen het er mee moeten doen de komende tijd want dit krijg ik niet meer gecorrigeerd vrees ik........

(http://i220.photobucket.com/albums/dd274/cvw_photos/Galant%208G%20CvW/1477952_773876155980141_2321643376161932701_n_zpsbe9c7d3a.jpg) (http://s220.photobucket.com/user/cvw_photos/media/Galant%208G%20CvW/1477952_773876155980141_2321643376161932701_n_zpsbe9c7d3a.jpg.html)

(http://i220.photobucket.com/albums/dd274/cvw_photos/foto1_zpsedf25966.jpg) (http://s220.photobucket.com/user/cvw_photos/media/foto1_zpsedf25966.jpg.html)
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: 4Koen63 ne Nentor 10, 2014, 09:37:29 PD
Oepsie... :P
Titulli: Re: Voorstellen CvW - 8G V6-24
Postuar nga: Chaoth ne Nentor 12, 2014, 05:56:22 MD
BWahahaahahah... Hij is een beetje uitgezet :P