Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Outlander met motor 2.0 of 2.4

Filluar nga Henk, Korrik 14, 2014, 07:38:31 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Henk

Hallo Mitsu fans,
Ik ben 59 jaar en kom uit de buurt van Eindhoven, ik heb nu een Honda Insight en zoek voor de verandering een keer een stoere auto. Ben al sinds ze uit gekomen zijn fan van het oude model (2003-2006)
Ik heb een Outlander type invite scott 2.4 4wd van januari 2007 op het oog van 1e eigenaar met 71.000 km. Kleur geheel zilvergrijs met 17"lm wielen. Deze is uiterlijk hetzelfde als de turbo uitvoering echter zonder de luchthapper en de leren bekleding. Zijn er nog aparte dingen die voorkomen bij dit type motor of kan ik beter gaan voor de 2.0 motor en 2wd buiten het meergebruik van een 4wd?
Ik hoop dat er mensen hier wat tips kunnen geven 8)

robsel

Henk,
Welkom op dit forum.
Wat betreft de aankoop van een Outlander Sport kan ik je het volgende (persoonlijke) advies geven:

- Een 4wd of 2wd is een keuze wat je ermee gaat doen. Als je er gewoon mee in de stad gaat rijden of met de caravan op stap gaat is een 2wd voldoende. In de winter heb je soms iets voordeel aan een 4wd bij het rijden op gladde wegen of in de sneeuw. Natuurlijk is een 4wd ook een beetje luxe.........
- De Outlander Sport is een fantastische auto en zeer betrouwbaar en niet al te duur in onderhoud en service.
- De 2.4 4wd is echt het parade paard van deze serie, voldoende PK en een redelijk zuinige motor bij normaal gebruik.
- Ook de tellerstand is vrij gunstig maar een wagen van 2007 zal wel wat gaan kosten komende jaren aan te vervangen onderdelen zoals remmen, rubbers en banden,distributie door slijtage en veroudering.

Succes met je aankoop of het zoeken naar.......

Rob

gr

Henk

Dag Rob,

Bedankt alvast voor de nuttige informatie, ik zal deze zeker meenemen in mijn keuze.

Gr. Henk

Henk

De knoop is door! Het is een Outlander 2.4 Scott 4wd uit 2007 geworden met km.stand 71.460. Er zijn bij de beurt in 2013 nog nieuwe schijven en blokken voor en nieuwe blokken achter en een nieuwe radiateur ingekomen. Ik hoop hier de komende 2 a 3 jaar veel plezier aan te beleven, ik rij maar 7 a 8000 km per jaar. Het is mijn eerste SUV maar mijn tweede Mitsubishi, ik heb in de jaren 80 nog twee jaar een Colt gehad. Weet iemand toevallig welk type lamp voor dimlicht, grootlicht en mistlamp voor hier in zit? Ik heb in mijn huidige auto Xenon ingebouwd, misschien kan ik dit over zetten. Zal spoedig foto's plaatsen.
Gr. Henk

robsel

#4
Henk,
Goed te horen dat je geslaagd bent.....!!!
Op het Nederlandse forum is niet zo veel te beleven en weinig info over de Outlander Sport maar op het Duitse forum is erg veel te leren over deze wagen. Hierbij de link naar het Outlander 1 forum:
Zal zeker een antwoord op je vraag bij zitten zie de 3e link...

http://www.outlander-forum.de/phorum/list.php?1
http://www.outlander-forum.de/sogehts/index-I-nachruestungen.php
http://www.outlander-forum.de/sogehts/xenon-1.php

Ik hoop nog veel van je te horen....

gr
Rob

Henk


Waterkastanje

Gefeliciteerd met je aankoop Henk, veel plezier er mee en veilige kilometers!
Van kilometers gesproken, voor z'n leeftijd heeft je Outlander er weinig op de teler staan.
Weet dat wij foto's van Mitsubishi's weten te waarderen!