Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Een FTO GPX Mivec gekocht..

Filluar nga xchristox, Mars 03, 2013, 09:52:55 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

xchristox

Hallo Allemaal,

Wie ben ik:
Ik ben Chris, 28 jaar uit Nijmegen en ben reeds in het bezit van een machtige donker blauwe FTO GPX uit 1995.

Wie is de auto:
169.000 op de teller en hier en daar wat kwaaltjes. De auto heeft momenteel geen APK en laat hem deze week nogmaals afkeuren om in ieder geval te weten te komen wat er precies aan scheelt.

Geen APK?
Men denkt geen APK? Bent u niet wijs meneer Chris? Ik heb het geluk dat ik beschik over een garage met brug en een gepensioneerde vader met 40 jaar garage ervaring  :o  We gaan er dus voor zorgen dat deze auto binnenkort weer tip-top de weg op gaat. Een leuk project voor deze zomer!

Waarom een FTO?
Ik wilde een 2e auto om aan de hobby'en maar vooral om hard mee te rijden op trackdays op verschillende circuits. Ik wilde een snelle auto die je niet dagelijks ziet. Niet te duur met een hoog bang-for-your-buck gehalte. Ineens schoot de FTO door mijn hoofd. Ik ken deze auto vanaf Gran Turismo 1 en heb er talloze digitale kilometers mee gereden. Ik ging op zoek en vond deze op marktplaats, hij staat inmiddels (nog steeds vies en ongewassen) op mijn oprit!



Technische vragen, tips en tricks, zal ik verder toelichten in een ander topic. Ik hoop dat jullie me de goede richting uit kunnen sturen met het opknappen van deze prachtauto en er een echte headturner van te maken.  8)

MiTsU

Welkom op het forum, leuk weer een FTO er bij. Ik heb er zelf ook een sinds kort en daar moet ook nog het een en ander aan gebeuren  ;D

xchristox

Citim nga: MiTsU ne Mars 03, 2013, 10:09:02 MD
Welkom op het forum, leuk weer een FTO er bij. Ik heb er zelf ook een sinds kort en daar moet ook nog het een en ander aan gebeuren  ;D


Thanks :) Zag je topic idd voorbij komen toen ik meer info zocht over FTO's in het algemeen. Zo kwam ik ook op dit forum terecht  8)  Zal je topic in de gaten houden, mits je wat foto's plaatst!  :(

MiTsU

Citim nga: xchristox ne Mars 03, 2013, 10:49:37 MD

Thanks :) Zag je topic idd voorbij komen toen ik meer info zocht over FTO's in het algemeen. Zo kwam ik ook op dit forum terecht  8)  Zal je topic in de gaten houden, mits je wat foto's plaatst!  :(

Er komen vast nog wel foto's in mijn topic  :P maar de auto heeft tot nu toe vooral in de garage gestaan.

Prowler

Hoi Chris,


Welkom op het forum en leuke FTO heb je!
Er komen steeds meer en meer FTO's hier op het forum, miss een keer een mini FTO meet houden in de zomer :P ?


Ik ga ook mijn FTO gebruiken om af en toe trackdays te bezoeken (31 maart de nürburgring), en ik kan je zeggen:
Regel een schroefset en veerpootbruggen (voor + achter). Door dit spul wordt de wegligging ongelofelijk beter!


Sowieso veel plezier hier en succes met je FTO :)


Grt,
Pat

xchristox

Thanks! Mag ik vragen waar je jouw schroefset en veerpootbruggen besteld hebt? En wat mogen deze ongeveer kosten?  8)

Denk niet dat ik 31 maart al ga halen maar in mei/juni ben ik zeker van de partij en meeten sta ik ook zeker voor open!

Prowler

Ik heb m'n schroefset (BC racing) bij Jappower besteld (is voor mij om de hoek ;) ) en had hiervoor rond de 900 euro betaald.


M'n veerpootbruggen (ultra racing) heb ik bij Showoff imports besteld en heb voor de set iets van 200 euro betaald.
Enige nadeel was, dat ik bij showoff bijna 1,5 maand heb moeten wachten voor de set...

xchristox

Vrij prijzig dus  ;)

Eerst de auto technisch in orde maken, daarna komt het (fine)tunen. Zo te zien ga jij dus ook graag erg hard door de bochten heheh ken je de nordsleife een beetje of wordt het de eerste keer? Ik ken de baan zonbeetje blind, maar dan alleen digitaal  ;D

Prowler

Ik ben er al eens geweest met m'n vorige auto (alfa romeo 2.0 ts)... Maar ja... Alfa he :P... De FTO is echt een compleet andere wagen en zal voor mij ook de eerste keer worden dat ik met de FTO erop ga ;)

4Koen63

Welkom hier, nice FTO!

Goed om te lezen dat je 'm lekker gaat opknappen, en zo te horen moet dat ook wel lukken. :D
Tsja, de Nürburgring is in het echt toch net iets anders als digital haha kan ik je vertellen ;D

Greets Koen (ik ga nu je projecttopic lezen :P )

Chaoth

Prachtige kleur! :P

Mijn Coltje heeft zowat dezelfde kleur als jouw FTO :P

xchristox

Thanks! En dit is nog wel zonder te wassen + poetsen. Hij heeft dik een half jaar stil gestaan om stof te vangen  ???

Ben benieuwd hoe ie eruit komt na een flinke poetsbeurt!