Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Alleen starten met aanduwen en motorcontrole lampje blijft branen

Filluar nga Jasper, Mars 20, 2021, 02:47:52 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Jasper

De dag ervoor heb ik met mijn auto probleemloos gereden, maar de volgende ochtend startte mijn Colt uit 2008 niet meer.
Ik dacht eerst dat dit aan de accu lag, en of de zekeringen rondom de accu of in het zekeringenhuis, maar dit bleek niet het geval. Want na aanduwen gaat de Colt aan, maar blijft het motorcontrole lampje (oranje branden).
Ik heb nog geen OBD2 scanner en omdat het zaterdag is, kan ik hem niet naar een garage brengen. Wie heeft er een idee wat er kan zijn gebeurd? De auto rijdt altijd goed en opeens wil die niet meer starten, er gebeurt helemaal niets als je de sleutel omdraait (behalve dat je de benzinepomp hoort).

Mocht er iemand een vergelijkbaar probleem hebben gehad met zijn Colt dan hoor ik dit graag!

wibo1991

Hey Jasper!


Doen alle randapparatuur het wel? Zoals radio etc?
Had toevallig de afgelopen maanden ook zoiets, bleek dat de startmotor er klaar mee was. Of nou ja, beter gezegd: de aansluiting van. Maximale roest op de connectoren van de pekel etc. Misschien de moeite om het te controleren

Jasper

Hoi Wibo!
Thx voor je reactie. Het klopt dat alle randapparatuur het doet, radio, ventilator lampen, ramen. En dit is ook afgelopen donderdagnacht gebeurd (toen de temperatuur weer even onder nul kwam). Ik had zelf al alle draden rondom de accu doorgemeten, daar was zeker wat oxidatie te zien, maar deze deden het wel.

De connectoren van de startmotor heb ik nog niet bekeken, dat ga ik morgen bij daglicht even bekijken. Ik hoop dat dit het is, zeker omdat de auto donderdag avond nog startte en vrijdagochtend ermee ophield met starten via het contact.

Jasper

Vandaag de aansluitingen van de het relais schoongemaakt, die zagen er nog netjes uit. Maar tijdens het schoonmaken zag ik dat de massa draad van het relais naar de startmotor helemaal door midden was.Nu opgelost door in te wikkelen met koperdraad en hij doet het weer!
Kortom nieuwe startmotor bestellen.
Super dank voor je tip Wibo! Ik was er zelf nooit op gekomen om naar de startmotor te kijken! Mega dank!!! Je hebt mijn weekend goed gemaakt!