Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Even voorstellen

Filluar nga Marcel S, Shtator 15, 2017, 01:57:13 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Marcel S


Hallo Allemaal,


Mijn naam is Marcel S, 50 jaar jong en woonachtig op de Veluwe en eigenlijk al jaren lang een echte Mitsubishi man.
Mijn eerste Mits kocht ik in 1989. Het was een Galant 1.6 GL uit  1985. Die ruimte en het toeren met deze auto was een geweldige belevenis. Helaas maakte mijn Galant kennis met een heftruck die er met 7000 kg van achter op klapte >:( . De volgende werd een Lancer 1.3 GLi uit 1990, wat een lekker autootje was dat! 1300 CC met een mooi koppel zodat de caravan gewoon mee kon naar Frankrijk. Na jaren trouwe dienst begonnen de hormonen op te spelen en kwam er gezinsuitbreiding. Ergo Lancer eruit en een Galant 1.8 GlXi 1993 erin. En dan overkomt het je, ook ik kon er niet aan ontkomen .. .. Ik kreeg een carrière met een verplichte lease bak. ik had geluk ik mocht kiezen uit alle merken als, het maar een Ford was ??? en twee auto's was niet wat dus .. dan maar enkele Mondeo's achterelkaar verslijten. Als eerste en 1.8 tdi ghia executive (moest van de baas iets met uitstraling ofzo ;D . Waardeloze trekauto maar voor mij lekker goedkoop. In de loop der jaren verschillende Modeo's versleten maar het waren nooit mijn favorieten. In 2004 een andere baan gekozen en geen lease auto meer :D maar ondertussen wel steeds meer kinderen op de achterbank gekregen dus aan de (grand) espace gegaan Vier verschillende gehad een 2.2i, een 2.0 8V, een 3.0 24V en een 2.0 16V. Gelukkig kon ik mij op enig moment een  tweede auto veroorloven en koos voor jeugdsentiment. een Mitsubishi Lancer 1.6 wagon automaat. Moeders ging met de Renault op vakantie en reed erachteraan en genoot van mijn Mits met nog steeds dezelfde caravan erachter (een Avento uit 1974). Echter met vijf kinderen waarvan drie schoolgaand/studerend moest er ook bij ons bezuinigd worden. Met pijn in het hart de Mits verkocht aan een Franse Nigeriaan die heel heel veel euro's neer telde voor mijn trouwe makker en deze naar zijn thuisland exporteerde, dus deze zal waarschijnlijk nog steeds ergens onder de Nigeriaanse zon rondrijden. Ons gezin deed het vanaf die dag nog met één auto een grandespace 2.0 16V uit 2000 Mooie kar, tweede eigenaar maar sommige onderdelen moeilijk of niet verkrijgbaar. Daardoor kwam hij ook niet meer door de APK.  :D


Na familie beraad toch weer onze oude liefde, een Mits gezocht en gevonden een Space Wagon 2.4 GDi uit 2002 volledige onderhoudshistorie in het boekje altijd bij dezelfde dealer onderhouden (wel ff gebeld tijdens de proefrit) en voor een mooi prijsje bij een handelaar gevonden.  Bij het eerste ritje met de kids gaven ze aan meer zitruimte te hebben dan in de grandespace. Ok eerlijk is eerlijk ik heb veeeeel minder kofferruimte dan in de Renault. maar ik rij toch weer in een lekkere oude Mits! ;D en hoop dit nog jaren vol te houden.