Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

verklikker autogordels

Filluar nga Ab, Dhjetor 02, 2013, 09:18:07 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Ab

Sinds kort heb ik een tweedehands Mitsubishi Outlander 2.0 2WD invite plus uit 2005 met 112000 km op de teller. Gekocht bij de Mitsubishi dealer met 6 maanden garantie. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over deze auto. Heerlijke auto om mee te rijden. Maar omdat ik geen ervaring heb met Mitsubishi auto's komen er zo nu en dan vragen bij mij op. Dan is dit forum met ervaren autobezitters ideaal om deze vragen te stellen.

Indien ik mijn gordels niet om doe tijdens het rijden( geen gewoonte van mij overigens), krijg ik geen waarschuwing, geen signaaltje en er gaat ook geen lampje branden/knipperen. Mijn vraag: Zit er geen waarschuwingssysteem voor autogordels op deze auto of is dit op de een of andere manier uitgeschakeld? Indien dit laatste, heeft dit consequenties voor andere waarschuwingssystemen (werking airbags bijvoorbeeld)?

Bladerunner

Ik heb ggen Outlander, een auto uit 2005 heeft standaard een gordel signaal volgens mij is dat verplicht.
Bij sommige ( of allemaal)auto's is dat uit te zetten ( bv taxi) ivm ontheffing of de airbag dan wel of niet werkt ik heb geen idee.
Ik zou even terug gaan naar de dealer die kan dat vast wel vertellen.

AcerTracer

je kunt eerst ook even onder de stoel kijken
als daar een kabbel naar binnen loopt
zou dat van de sensor kunnen wezen (als die los is doet het systeem het niet)
als je stoel verwarming heb zou daar ook een kabel van kunnen zitten
je kunt voor de zekerheid de zekering even checken (lijkt me onwaarschijnlijk)

Ab

#3
Ik heb bij de mitsubishi dealer geinformeerd. Volgens hen zit er geen verklikker voor de autogordels in dit model Outlander. Bedankt voor jullie reactie.