Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Caravan spiegels outlander

Filluar nga Bart53, Shkurt 26, 2012, 12:43:20 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Bart53

Hallo.
Ik lees dat er problemen zijn met inklappen spiegels door tegenliggers,rijwind.
Er zijn wel hulpmiddelen om dat tegen tegaan,maar ik vind dat een heel gedoe(elastiek-stang).
Speelt dit nog steeds, of was dit meer bij de  eerste serie.
Wat is dan een spiegel met de minste problemen.

gr Bart

robsel

Bart,
Er is al heel veel over geschreven op een Duits forum, neem de tijd en lees dit maar door, daar zit zeker ook goed nieuws bij. Ook is er in het verleden al wat gemeld op dit forum maar ik weet niet meer hoelang geleden dit was.

http://www.outlander-forum.de/phorum/read.php?6,38927

Succes,
gr

Evo driver

Als je nog wel eens naar camping life kijkt rijden ze ook met een outlander en daar zit een soort stellage op gebouwd die naar het voorscherm toe gaat.

Space Star 1.6

Mitsubishi  8)  inderdaad een mooie outlander.
Voice of holland een ASX (ook colts voor mitsubishi battle)
Voice of kids outlanders  8)

RTL is goed bezig haha  :P

Waterkastanje

Beste Bart,

Zelf heb ik er spiegels van Repusel opstaan (met rubber riempjes, zuignapjes en klemmen aan de spiegelbehuisingsrand) die zij tot hier toe nog niet ingeklapt bij het rijden, zelfs niet in de 6 km lange Zeelandtunnel als een bus me tegemoet kwam.

Bart53

Die spiegels zijn die van special mirror met dat elastiek en zuignap en dat stangetje ook met zuignap.

gr Bart

Waterkastanje



Nee hoor, enkel de zuignapjes op de behuizing van de spiegel, geen andere toestanden.
Overigens ken ik dat probleem van inklappen niet, ik heb op vakantie wel Duitse bestelwagens met een Fendt aan de haak tegen 120km/h me zien voorbijrazen en ja tegen zulke snelheden zal je spiegel wel klapperen.
Maar als je je netjes houdt aan snelheden tussen de 80km/h en max 100km/h zie ik dat niet direct gebeuren.
Buiten van horen zeggen of lezen heeft iemand hier al echt last van gehad? (met degelijke spiegels op een Outlander geplaatst?)


Waterkastanje



Hier zitten de spiegels er op, maar je ziet ze moeilijk

stefke1

Hoi.
Zou het er ook niet aan kunnen liggen dat je bij de recentere versies elektrisch inklapbare spiegels hebt.
Ik denk dat je dan het probleem van het inklappen minder gemakkelijk of helemaal niet hebt in verband met die elektromotor.
Ik heb ook zo een systeem als jou waterkastanje dus zal ik er dan ook wel geen last van hebben.
Nog een paar dagen en dan hoop ik de outlander te kunnen afhalen.
het zal een beetje afhankelijk zijn hoe rap ze bij de DIV werken en mijn plaat toe sturen.
Morgen worden de papieren doorgemaild dus aftellen maar.

Bart53

Bedankt voor de reacties.
Ik zal eerst mijn oude set eens passen,de eerste speciaal mirror met riempjes,driehoekje,zuignap.
Kijken of dit nog past.

Waterkastanje

Baf, dat heet dan het lot tarten, dit weekend heb ik inderdaad met caravan op pad last gehad van dit fenomeen.
Het was wel op weg aan zee (zeeland) bij een windkracht van vijf beaufort, en tegen een eigen snelheid van 90km/h, plof rechterspiegel ingeklapt, gestopt spiegel terug geklapt, en daarna geen last meer van gehad, de wind kwam schuin vooraan tegen m'n rechterflank vandaar dus.

stefke1

Jawadde.


Afgelopen weekend had ik ook prijs met he inklappen van de linkerspiegel.
Ik heb dus de special mirror met   rubber riempjes.
Nu heb ik van vrienden de tip gekregen (die ook een outlander hebben) spiegels te kopen die aan de achtekant
gestroomlijnt zijn (lees druppelvorm) en die klem je boven op de spiegel vast met 2 schroeven en rubber voetjes.
Deze mensen hebben ook al 3 verschillende setjes geprobeerd en deze schijnen er geen last van te hebben.
Ik ga ze deze wek kopen en laat jullie volgende week weten of dat het werkt.
groeten stephan

Waterkastanje

Stefke, de spiegel die jij bedoelt is waarschijnlijk de Milenco Aero ik ben benieuwd naar het resultaat als jij daar tevreden over bent schaf ik me ook een setje aan.
Ik heb zoals je weet de Luxmax van Repusel en had daar tot voor kort op mijn Outlander geen last van dat plotse inklappen. Nu die keer dat dat gebeurde stond er wel erg veel wind.
Nu heb ik die Milenco spiegels al vast gehad en het spiegelhuis is inderdaad veel meer aerodynamisch dan de Repusel.
Maar de bevestiging van de Repsul vind ik dan meer solide, de Milenco zit enkel vastgeklemd aan de bovenste rand van je autospiegel.
Bon, ik wacht even af op jou bevindingen.


stefke1

Hoi Waterkastanje.


Ik ga morgen de spiegels kopen en van het wekend uitproberen dus wordt vervolgd.
Kun je mij eens vertellen hoe ik een foto moet plaatsen?