Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Hulpveren en herprogrammering

Filluar nga Waterkastanje, Qershor 11, 2012, 11:11:21 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Waterkastanje

#15
Vreemd 5 cm das veel hoor, dat zou in mijn geval betekenen dat mijn wagen niet meer onder mijn garagepoort zou kunnen zonder de antenne plat te leggen, niet dus :(
Bart53 betreft het hier misschien om de luchtveren van MAD?
Want als mijn wagen vijf centimeter omhoog kwam, dan zou ik mijn hoofd niet meer stoten tegen de openstaande kofferklep!! ;D
Ik kan je verzekeren dat bij mijn wagen met de hulpveren geleverd door Mitsubishi de wagen niet of nauwelijks hoger op zijn poten staat!

Bart53

Mijn hulpveren van mad,zijn geleverd door mijn garage.
Mijn auto staat onbeladen achter iets omhoog.
Volgens de garage was het toch echt 5 cm.
Bij mijn auto nu gemeten bij de trekhaak bovenste bout, net onder de bumper is nu 35 cm.
Maar mijn auto is van 2009, misschien daar het verschil.

Waterkastanje

Waarschijnlijk Bart53, het zal een ander type van veren zijn.
Wat voor caravan (gewicht) trek je?

Bart53

De caravan die erachter hangt is een Knaus 500 FU sport Speciaal van max 1500 kg en de auto wordt beladen met 2 personen en een grote hond + bagage.
Dus de achtervering had wel wat hulp nodig.
Voor de aanschaf van de hulpveren al de auto vol geladen en caravan aangekoppeld, het resultaat was dat auto flink doorzakte.
Wat het rijden betreft, de wagen heeft geen moeite met de caravan.
Bij nat weer gebruik ik wel de 4wd om doorslippen van de voorwielen te voorkomen,bij het optrekken.

Waterkastanje

Dat is een mooie caravan, FU dat is met een fransbed vooraan en u zit achteraan, zelfde indeling als de onze.
Het doorslippen van de wielen is niet zo erg, dat kost misschien een paar eurocent aan rubber, maar spaart wel je koppeling!