Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Nieuwe Outlander

Filluar nga stefke1, Janar 16, 2012, 05:56:16 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

stefke1

We hebben dan uiteindelijk toch maar beslist om een nieuwe outlander aan te schaffen.
Nu nog een week of 6-7 wachten voor we er mee kunnen rijden.
Amai dat gaat lang duren ze.
Het is een 2.2 di-d geworden van 140 pk in Nomad uitvoering.  Dus lekker compleet.
Ik kan bijna niet wachten

robsel

Goede keuze Stefke, nog even wachten en dan heb je ook geen winterbanden meer nodig........ 8)


gr

Chaoth

Winterbanden.. waarvoor?? Winter.. wasda? :P

Space Star 1.6

Inderdaad geen winter geweest vorig en dit jaar  :D

stefke1

Nog een 2 weken wachten en dan kunen we de Outlander gaan ophalen.
Hij staat al bij de dealer maar vanwege de verlaging van de Biv(inschrijvingstax) hier in belgië laten we hem staan tot 1 maart.
Dat gaat toch een 312 euro's schelen.

Waterkastanje

dat gaan nog twee lange weken zijn!


stefke1

Amai ge moogt gerust zijn. Ge wilt dat toch hebben hé.
Nu denk ik wel dat ik heel blij ga zijn als mn nieuw speelgoedje er is hahaha

Spikeman

En heb net eens berekend op de nieuwe portaalsite van de Vlaamse Regering hoeveel BIV ik ga moeten betalen in mei en dit komt voor een euro 5 , 103 Kw en 169 gr uitstoot op 761.36 euro !
Is dit correct of maak ik een fout ? Lijkt me geen 554.65 € zoals men mij vertelde op het salon ! >:(

Waterkastanje

Wel Spikeman, dat is in ieder geval een besparing van 105.64€ die je nu doet tegenover vorig jaar, want de BIV die ik toen moest betalen was 867€, toch een mooie geste van de Vlaamse Regering of niet soms?

Waterkastanje

Spikeman, Dit zijn de cijfers die je zelf kan uitrekenen op het belastingportaal van de Vlaamse Overheid
666 € lijkt me niet slecht tegenover vroeger 867€ dat is zelfs 201€ extra dat je in je portemonnee kan houden.
Of waarvoor je die mooie inox strip op de achterklep kan laten plaatsen ;)


BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt:666,3 eur
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:474,41eur

stefke1

Hoi Spikeman.


De 103 kw/140 pk met 5 zitplaatsen heeft 163 gram co2 en die met 7 zitplaatsen 167 gram co2.
Ik heb de uitvoering met 5 zitplaatsen en de BIV bedraagt hiervoor 554.54 euro.
Van 1 maart tot 30 april is er een overgangsregeling in de biv daarmee heb ik hem na 1 maart laten afleveren.
Voor de versie met 167 gram co2 is dit 626 euro.
Na 1 mei word het 731 euro dus je kunt hem het best voor 1 mei laten leveren als dat mogelijk is.
Je moet het nog maar eens opnieuw berekenen maar ik denk dat je met de co2 een foutje gemaakt heb
;)  groeten stefke

stefke1

ik ben de Outlander woensdag gaan afhalen.
wat een geweldige machine is dit zeg en plezant voor mee te rijden.
Echt totaal iets anders dan mijn vorige wagen( [size=78%]zafira)[/size]
ik zal binnenkort wat foto's proberen te plaatsen. :)

Spikeman

Ok ben er achter nu , zal eens bij de dealer moeten langsgaan ,leverdatum gepland voor half mei  :( .