Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

outlander 2.0did of 2.2did

Filluar nga vinc, Tetor 02, 2011, 12:43:16 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

vinc

hey,
ik ben aan het rondkijken voor een vervanger voor de ralliart,
de volgende moet een stuk groter zijn ;D , aangezien ik zou willen een huisje kopen,

ik ben nu op de volgende 3 outlanders gekomen,
1/ outlander 2.0 did  Bj 2007
2/ outlander 2.0 did  Bj 2010
3/ outlander 2.2 did

vergeleken met de 2.2 hoe presteerd de 2.0 ?
welke is de betere motor?

Space Star 1.6

is dan die raillart voor mij ? :D 

2.2 diesel is volgens mij veel krachtiger dan andere motoren zelfs ook benzine motor van 2.4 liter  :o

2.0 is zuiniger dan 2.2.

Motor van 2.0 verbruik 1 op 14,5.
Motor van 2.2: 1 op 13.7

2.0: 140 pk, 310 Nm, 187 km/h, 0-100 km/h in 10,8 s
Co2 uitstoot: 183 g/km

2.2: 156 pk, 380 Nm, 200 km/h, 0-100 km/h in 9,9 sec
Co2 uitstoot: 194 g/km


Ik vind weinig verschilt. De wegenbelasting in kwartaal is zelfde prijs als 2.0

Deze onderaan plus en min punten zijn van 2.2.
nieuwprijs 1.200 euro lager  acceleratie 0-100 km/h 0,9 sneller  gemiddeld verbruik 0,4 l/100km hoger  CO2 uitstoot 11 g/km hoger 



Prijs:Mitsubishi Outlander 2.0 Di-D 4WD Instyle : € 45.799
Prijs:Mitsubishi Outlander 2.2 Di-D 4WD Instyle : € 44.599

voor verder vergelijken kan je hier zien: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=44927&id2=46926

kortom: ik zou 2.2 nemen  :D

Groet.


vinc

hey,

bedankt voor de info,
als jij genoeg centjes hebt is de ralliart van jou  ;) 8)

het verschil is idd, miniem,
ondertussen er wel al uit dat het de outlander met de nieuwe neus moet worde, 2.0 of 2.2
de vraag kwam er omdat ik hier juist op een aanbieding van een outlander 2.0 was gekomen

Mitsubishi Outlander 4WD 2.0 D-ID + GPS + LEDER
Carrosserietype: 4x4
Kilometerstand: 25.637 km
1e inschrijving: 04/2010
Vermogen: 103 kW (140 PK)
Brandstof: Diesel
Kleur: Bruin Metaalkleur

deze zie ik wel zitten eigenlijk, mr voor men colt nu weg te doen ::)  twijfel ik toch hoor,
men velgen hebben er niet eens onder gezeten remmen en verlaging onderweg (weliswaar al 6 maand >:( )

miss beter nog wat wachten op een 2.2 ?



Evo driver

De 2.2 van de psa groep zijn goede en betrouwbare motoren ook in de psa wereldje. De nieuwe did van mitsubishi is ook een hele fijne motor tot nu toe nog niets of wat probelemen gehoord. De 2.0 zou ik laten staan op zich als ze het goed doen zijn ze prima en ook met de evt tuningskit er op dan is hij echt super snel !.

Willyv

Ik heb al 20000km met de 2.2DiD van Mitsu zelf (in gebruik sinds nov'10) en ben heel tevreden, op verlof met 1500kg caravan een verbruik van 13.2l/100km. zo alleen zonder ballast 7.3l/100km. maar het rijplezier met een 2.2 mag je niet onderschatten.

Space Star 1.6

Citim nga: vinc ne Tetor 03, 2011, 09:01:58 MD
hey,

bedankt voor de info,
als jij genoeg centjes hebt is de ralliart van jou  ;) 8)

Ik heb geen genoeg centjes  :(  haha  :P

En gewoon wachten op 2.2  ;D 

Waterkastanje

Ik heb net een nieuwe Outlander gekocht, een 2.2 met manuele versnellingsbak.(Diesel)
Deze wordt geleverd met een fonkelnieuwe mitsubishi motor euro 5 norm, die motor is een pak zuiniger dan de vorige van de vag group.
Ik heb een testrit gedaan met de automaat en dat werkt prima, maar die is gekoppeld aan een motor van de psa groep die toch al wat jaartjes meegaat en niet direct zuinig is.


vinc

Proficiat met de aankoop !

welke kleur heb je gekozen,
en dan moet je mr effe een paar fototjes poste he,  ;D

Willyv

Citim nga: Waterkastanje ne Tetor 13, 2011, 03:59:14 MD
Ik heb net een nieuwe Outlander gekocht, een 2.2 met manuele versnellingsbak.(Diesel)
Deze wordt geleverd met een fonkelnieuwe mitsubishi motor euro 5 norm, die motor is een pak zuiniger dan de vorige van de vag group.

Proficiat je zal het je niet beklagen

Waterkastanje

Ik heb de wagen sinds maandag avond jl, dus nog net geen week.
Morgen gaat hij voor het eerste onderhoud(inrijperiode) naar de garage heb ruim 1400km op de teller gezet waarvan 1100 dit weekend!
Begin de wagen wat rijgedrag betreft een beetje te kennen.
Op het moment ligt het verbruik aan de hoge kant maar dat is normaal in de inrijperiode.
We hebben een Granite Browne uitvoering met een licht lederen interieur, en dat valt best mee!
Het is een Instyle uitvoering met alles er op en er aan, LED dagrijlichten, enz,behalve de automaat, om reden die ik hierboven al aangaf, plus het feit dat hij af en toe een caravan een de trekhaak zal moeten dulden.

vinc

Granite Brown is een goede keuze, zie ik ook graag op de outlander,

1100km in 1 weekend  8)  goed gereden tog wel,
helt i veel over in de bochten ?
en hoe zien die LED dagrijlichten er uit, zijn deze indezelfde stijl als de asx?

Waterkastanje

Dit weekend zal ik wat foto's nemen, dat is er dit weekend niet van gekomen , ik ben niet van achter het stuur weg geweest ;)
Wat het overhellen betreft, dat valt nogal mee dacht ik.
Je moet weten  dat ik uit een totaal ander type van wagen kom met een strakke wegligging.
Ik moet nog wat wennen aan dit hoger cross-over type van wagen, maar de Outlander bevalt me wel!
Zowel de wagen als ik zelf moeten nog ingereden worden, mijn rijstijl aanpassen etc.

vinc

#12
als ik zou overschakelen van mijn ralliart naar een outlander dan gaat het serieus aanpassen zijn van mijn rechtervoet :P

hiernet op de site van mitsu op een verassingkje gestote,
de 2.2 did met 140 pk zou in acceleratie sneller zijn en in verbruik zuiniger dan de 2.2 met 156 pk (beide Bj 2011)
en qua KW 103 tegen 115 zal het in verzekering ook steken,
ik weet dat ik nu bij 110 Kw in een wagen met sportkenmerken (stomme belgische verzekeringen >:( ) redelijk veel betaal per maand

met de plannen van een huisje te kopen en te verbouwen in de toekomst  is het niet de bedoeling dat de verzekeringskosten de pan uit swingen,
en dat i diesel drinkt dat het gene naam heeft, mijn ralliart drinkt rond de 11-13 L/100Km redelijk kostelijk, al wat eronder zit is beter ;) 

2.2 did 156 pk 115 Kw
0-100 = 11,1
verbruik stad L/100Km= 9,3
2.2 did 140 Pk 103 Kw
0-100= 10,4
verbruik stad L/100Km=7,9

Waterkastanje

Beste, Vinc dat is nu precies de reden dat ik voor de 2.2 140pk met manuele bak ben gegaan, de motor in kwestie is fonkelnieuw van Mitsubishi makelij.
De 156 pk motor al dan niet gekoppeld aan de overigens superieure twin clutch automaat is als ik me niet vergis van de psa groep, op zich geen slechte motor, maar die gaat al even mee en is idd iets dorstiger.

De beloofde foto's komen maar ik was dit weekend stom genoeg mijn foto toestel vergeten, heb er wel met de gsm gemaakt maar de kwaliteit is niet reuze.

Waterkastanje

Vinc, wat verzekering betreft stel, indien je de Instyle versie zou nemen betaal je in omnium bv bij KBC verzekeringen rond de 1300 à 1400€.