Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Super Top's C52 Colt Super Top -- Out with the old and In with the older --

Filluar nga Super Top, Mars 23, 2012, 11:17:50 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Super Top

(Post van 07-10-2009)

Goed....

Weer even een tegenslag.

Toch besloten om de remschijven en wiellagers voor de zekerheid maar te vervangen. De stofplaten die achter de remschijven zitten waren aan één kant weg en aan de andere kant verrot en krom.

Remschijven en wiellagers zijn besteld en zijn morgen binnen.
Die stofplaten zijn niet op voorraad bij Mitsubishi Nederland en zijn pas eind November binnen. Zit weer lekker mee...
En om het nou weg te laten is ook niet wat. Als de homokineethoes stukgaat en dat vet komt op je schijf dan ben je ook mooi de sjaak.

Voor de mensen die het niet duidelijk is om welk onderdeel het gaat. Zie plaatje bij de rode pijl.


Ga nu in elk geval de remtangen en alles in orde maken zodat ik tegen die tijd de zaak zo om kan zetten. Zodra ik de remslangen binnen heb gaan die er ook op.

En dan wordt het denk ik eerst APK en dan de remmen omzetten.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

(Post van 22-10-2009)
Even een kleine update.

Ik had nog geen foto's hier geplaatst van zoals ik de bak terug kreeg en toen ie er weer in zat/zit. Er zit nu hoge kwaliteit olie in van AMS Oil. Voor de gene die dat wat zegt. Via MD-Performance.

Heb er nu zo'n 500km mee gereden maar ben er nog niet heel tevreden over zoals de bak nu schakelt. Minder soepel als voorheen. Bij stilstand moeilijk in de 1 te krijgen en de achteruit niet zonder kraken. En bij terug schakelen van de 5 naar de 4 moet ik de pook eerst helemaal naar links in de vrij bewegen voordat ie in de 4 wil. Dat is wel erg vreemd want dat deed ie eerst niet.
Wel zijn alle bijgeluiden weg uit de bak en blijft ie weer netjes in de 4e versnelling staan als ik dat wil.

Foto's










Zoals gezegd is het remsysteem conversie project even in de wacht stand. Vanwege de stofplaten die niet in nederland zijn. Maargoed geeft mij mooi de gelegenheid om alles rustig te kunnen reviseren.

Wat ik dinsdag wel binnen heb gekregen is dit:


Mijn RVS remslangen zijn binnen. Ook via MD-Performance.
Mooi optijd voor de APK (eind november) want de huidige remslangen zijn behoorlijk uitgedroogd. Is dat in elk geval iets waar ik niet meer naar hoef om te kijken.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

#32
(Post van 09-11-2010)
*stofwolk van topic af blaast*

Zo even mijn topic weer even afstoffen.
Al dat gelul over CA0 en CJ0 wordt het tijd dat ook weer eens een topic van een C50 boven water komt.

Qua technische veranderingen is er helaas niet veel gebeurd het afgelopen jaar.
Het remsysteem van de GTi ligt nog steeds te wachten op ankerplaten. Met de Goodridge remslangen rij ik ondertussen al een jaar rond. Rempedaal grijpt nog steeds pas vrij onderin. Verdenk eigenlijk de hoofdremcilinder maar de remslangen waren gewoon aan vervanging toe vorig jaar dus moest ook gewoon een goed setje nieuwe op.

Dit jaar is de Colt zonder problemen door de APK heen gerold. Was even bang dat ik weer het uitlaatspruitstuk moest vervangen i.v.m. beginnende scheur. Maar was (nog) niet APK afkeur.

Afgelopen maart is de Colt grondig onder handen genomen door iemand van het GalantFans forum. En heeft hem helemaal gedetailt (zeg maar overtreffende trap van de auto poetsen).

Hier foto's van het resultaat.










Hier is wel redelijk goed het verschil te zien op de motorkap.
Maar ook hier is het gepolijste deel nog lang niet af.


Het was een demo op een galant fans meeting in Zwolle. En mijn auto was uitgekozen als demo object omdat het een oude lak is en een donkere lak is.
Ik mocht de auto beslist niet wassen van te voren dus zogezegd zo gedaan en de Colt er zo neer gezet.



De auto kwam die dag niet af maar heeft hem later bij hem thuis helemaal afgemaakt. Met bovenstaande foto's als resultaat.

Dit was zo aanstekelijk dat ik er zelf ook aan begonnen ben om a de Colt zo te houden en b de Cuore weer helemaal op te knappen qua lak en c en het zelfde met de Lancer te doen. Dus heb hier ondertussen ookal wat mooi spul staan om mee te detailen. Ben al een mooi stuk opweg met de Cuore alleen ontbreekt het me nogal aan tijd.

Verder heb ik de enige echte dakrails voor op het Super Top dak gevonden na heel lang zoeken en het opgegeven te hebben er zomaar tegenaan lopen op marktplaats. Dus die zitten er nu ook op. Zijn dakrails die in de lengterichting over de auto lopen. Behoorlijk zeldzaam voor Super Top dak.
Foto's van de dakrails heb ik nog niet.

Wat misschien wat minder interessant is. Ze hebben met een aanhanger tegen m'n Colt aan gezeten. Onder het knipperlicht is het spatbord weggeduwd dus deuk in spatbord onder het knipperlicht en een knikje halverwege het spatbord + dat het balkje onder de koplampen en grille gedeukt is. Lijkt allemaal misschien wel mee te vallen maar baalde er behoorlijk van auto mooi gepoetst krijg je dit. Gelukkig verzekerings werk alhoewel de Colt is totalloss verklaard voor 500 euro met behoud van "wrak".

Foto van de schade wat zo maar weinig lijkt voor te stellen.


Verder liggen de velgen van de sloop racer van Cor af komen bij de straler/coater. Daar komen de winterbanden omheen Vredestein Snowtrac 3 195/50 R15.
Dus die zien er straks ook weer helemaal strak uit.
Zijn originele wielen van een Colt/Lancer CJ0 Cyborg/GSR ben ik achter gekomen. Die hebben kennelijk wel steek 4x114,3.

Zijn deze velgen: (foto die ik tegen kwam elders op het net van een C73 lancer met dezelfde wielen dus let vooral niet op de persoon op de foto).



Dit is in het kort even wat er zoal met de Colt is gebeurd het afgelopen jaar.

km stand heb ik vandaag op 222.000 km gezet.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

#33
(Post 22-11-2010)
Zoals beloofd vandaag de Colt gewassen. Was wel erg nodig de auto was echt goor.
En de mooie gecoate velgen staken wel erg raar af bij de smerige auto.

Helaas liep het al wel erg tegen het einde van de middag waardoor er niet veel daglicht meer was om nog goede foto's te maken.

Dus heb ik maar een paar duistere teasers gemaakt.
Het blijft lastig om de kleur van mijn koplampen en mistlichten te fotograferen worden altijd witachtig op foto's en dat terwijl ze echt geel zijn zoals franse auto's ze vroeger ook hadden.

Goed de teasers.



Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

(Post van 28-11-2010)
Zoals belooft zou ik nog een paar foto's maken van de Colt met de andere velgen bij daglicht.
Heeft even geduurd maar heb gisteren even tijd gehad om een paar foto's te maken.
Ook is dit één van de eerste foto's met de dakrails erop.





Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

(Post 08-06-2011)
Zit niet mee de laatste tijd.

De wagens gaan aan de lopende band stuk.

Eerst geprobeerd het probleem met de remmen wat al langer speelt (pedaal greep pas redelijk diep aan) op te lossen. Door een nieuwe hoofdremcilinder erop te zetten. Met als resultaat dat de remmen niet meer te ontluchten waren. Er bleef maar lucht uit de wielremcilinders achter komen. En het rempedaal helemaal op de bodem. van 21 uur tot 1 uur 's nachts bezig geweest om de remmen ontlucht te krijgen. Op een gegeven moment wordt je er knap hopeloos van.

Maar weer een andere hoofdremcilinder erop gezet. Nog steeds niets. Pedaal nog steeds op de bodem.
Na lang ontluchten en gedoe. Zijn er nieuwe wielremcilinders achter opgezet. Toen was gelukkig dat probleem eindelijk opgelost.

Nu een maand later ongeveer. Rij van het werk terug naar huis.
Kom bij Arnhem de nieuwe brug over en neem de afslag Oosterbeek. Krijg ik de auto bijna niet meer ontkoppeld. Toen had ik de Colt in de vrij staan en kreeg ik hem helemaal niet meer ontkoppeld. Zonder koppeling met spelen met toerental nog in de 2 kunnen krijgen. En hem bij de eerste beste parkeerplaats neer gezet. En m'n vader gebeld om me te slepen.
Thuis gelijk 's avonds de versnellingsbak eraf gehaald en koppeling gedemonteerd.
Blijkt dat 1 van de 4 tangentiaalveren uit de koppelingsplaat is gebroken. Deze zat tussen de drukgroep en de koppelingsplaat in waardoor ik niet meer kon ontkoppelen.

Dus weer iets waar ik niet op zat te wachten. Nieuwe koppeling is binnen. Maar heb de rug erg verbrand en kan nu niet onder de auto gaan liggen. En donderdag op vakantie met de Colt.


Dusss.......
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

(Actuele post)
Vorige week met de Blauwe Colt de Witte Colt opgehaald om naar de brandweer te brengen. Waar we daar nog wat plezier gaan beleven met de witte Colt.




Afgelopen zondag de Colt gewassen en zomerwielen er weer onder gezet. Hij staat nu even op de zomerset van de Lancer.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Lancer15gli

Wat een werk heb je al in de auto zitten echt niet normaal.

Wanneer denk je het voorscherm te vervangen of ga je eerst met je lancer verder?

Space Star 1.6

mooie updates  ;D

ik moet zeggen dat blauw colt erg mooie auto is  ;D  zoiets heb ik nog nooit in echt gezien.

Prowler

De colt ziet er idd erg goed uit!

Is deze ook te bewonderen op de JAF :)?


Super Top

Thanks!

Ja ik neem hem mee naar JAF.
Zoals gezegd ziet m'n rechter voorspatbord er niet best uit met een daverend gat erin.
Daar ga ik mee bezig als de Lancer klaar is.

Vandaag voor het eerst dit jaar weer met het dak open gereden.
Echt heerlijk met dit weer. Dakramen in de kofferbak en gaan. 8)


In deze kleur blauw zie je ze inderdaad niet zoveel.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Lancer15gli



4Koen63

Beetje veel om alles in een keer te lezen, maar...
Wát heb jij toch een mooie Colt! Eerlijk waar, vind 'm echt helemaal te gek! ;D
Maar dat mag ook wel met zoveel werk erin ;)

Super Top

Thanks!

Haha. Is ook veel in 1x. Dit zijn wel de belangrijkste dingen die ik aan de auto gedaan heb
Is idd een hoop werk in gaan zitten in de loop der jaren.
Het grootste probleem wat ik nu heb met de Colt is de roest die na 21 jaar aan de auto aan het knagen is.
Heb ook nog een koppakking die ik moet vervangen maar daar kan ik nog wel mee door totdat de Lancer weer rijd.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top