Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Super Top's C52 Colt Super Top -- Out with the old and In with the older --

Filluar nga Super Top, Mars 23, 2012, 11:17:50 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Super Top

Vandaag (15-08-2008) bij Chronicle (Paul) langs geweest om de witte knipperlichten en de spoiler voor Cor op te halen. Lekker met open dak rijden met dit weer. Was meteen een mooie test voor het 12v blok. Hij rijd goed. Trekt een stuk soepeler door. En heb zelfs het idee dat het brandstof verbruik omlaag is gegaan, dat zal ik wel zien bij de volgende tankbeurt.
Bij thuiskomst natuurlijk gelijk ff de oranje knippers vervangen voor de witte.



Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

(Post van 28-09-2008)
Sorry dat ik mijn foto's van de meeting nu pas erop zet heb er gewoon nog niet eerder tijd voor gehad.

Ik heb 's ochtends om half 11 met LancerGLi (Alphons) afgesproken bij het Shell tankstation langs de A12 bij Arnhem. Om achter elkaar naar de Meeting in de Meern te rijden. En zo met mijn blauwe Colt en de witte Lancer van LancerGLi lekker relaxed naar de meet gereden.

Hier voor de laatste keer de broertjes naast elkaar op kenteken. Ze kunnen in de toekomst nog wel naast elkaar staan alleen de kentekenplaten niet meer omdat die van Cor van kenteken af gaat.









Natuurlijk ook een paar foto's van de Lancer van LancerGLi gemaakt.





Was weer een top dag en lekker met iedereen over van alles en nog wat staan praten. Was het rond een uur of 3 weer tijd om terug te gaan. En bij mij thuis nog wat koffie gedronken.

Colt en Lancer naast elkaar bij mij thuis.




Daarna heb ik de mistlampen die ik van LancerGLi heb gekocht in de bumper gezet. En ben ik naar een foto locatie gereden om daar nog wat plaatjes te schieten.













Mijn excuses dat de foto's wat onscherp zijn. Zal nog wel een keer teruggaan om opnieuw foto's te maken.

Al met al een erg gezellige en geslaagde dag geweest!
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

(Ook van 28-09-2008)
Zoals ik al eerder in een ander topic had vermeld heb ik nu gele lampen in de koplamp units zitten. Ziet er erg mooi uit. Al is het op de foto's misschien niet erg duidelijk zichtbaar.

Alle lampen uit.



Stadslicht aan.


Dimlicht aan.






Grootlicht aan.



Als de lampen uit staan kun je nog steeds een gele weerkaatsing van de lamp zien in de koplampunit (zoals op de 2e foto). De gele lampen passen mooi bij de mistlampen (die ik overigens nog moet aansluiten. daarom nog geen foto met brandende mistlampen)
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

Zaterdagavond (18-10-2008) brak me op de snelweg de einddemper onder de auto vandaan. Wist dat ie slecht was (had al een nieuwe demper besteld) maar wist niet dat ie zo slecht was dat ie elk moment onder de auto vandaan kon lazeren. Maar hoe dan ook heb vandaag de demper op gehaald die ik vrijdag besteld had.

Jullie raden het vast al...

Het is een GTi einddemper geworden. Zal deze week wat plaatjes schieten van de demper. Moet nog even kijken wanneer ik tijd heb om hem eronder te zetten. Tot die tijd maar even rijden zonder einddemper. :twisted:

Wil toch gewoon een stille auto niet één die blèrd als een idioot. Zoals nu zonder einddemper is even leuk maar begint wel wat te vervelen.
Dus nu er toch een nieuwe pot onder moet dan maar ook gelijk een mooie. Met 2 verchroomde pijpjes aan het eind.  :D
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top


Donderdag avond (23-10-2008) na het werk kon ik de Colt de brug op rijden. En heb ik de nieuwe demper eronder gesleuteld. Heb het iets anders moeten doen dan origineel want de pot van de GTi is een stuk breder en dus klopte 1 ophang punt niet met mijn auto en heb ik een ander ophangbeugeltje eraf moeten slijpen omdat ik die niet op mijn auto heb zitten. Maar het is allemaal gelukt en het ziet er zeker goed uit.

Hier even een kleine teaser. Boven de nieuwe GTi demper, Onder het stukje buis wat nog onder de auto zat nadat de demper eronder uit was gebroken. Verdere foto's volgen nog wil eerst de auto wassen want die ziet er momenteel niet uit met het weer van de laatste tijd.

Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top


Zoals ik al eerder had aangekondigd heb ik een GTi einddemper onder mijn Colt gezet. Hier zijn de beloofde foto's.




Excuus voor de lelijke zwarte velgen. Heb de winterbanden erop liggen.


Verder is mijn Colt weer door de apk. Er moest wel het nodige aan gebeuren. En aangezien ik zelf de laatste tijd een groot gebrek aan tijd heb en me daarnaast ook de zin er aan ontbrak die reparatie zelf te doen heb ik die de garage laten doen. De rekening moet nog komen maar dat komt wel goed. Zo zijn de wielremcilinders aan beide kanten achter vervangen wegens lekkage en de remvoeringen die waren helemaal op. Dat wist ik net als het rechter wiellager achter. Uitlaatspruitstuk was gescheurd dat wist ik ook. Was al eerder gelast hebben ze nu weer geprobeerd maar ze kregen het niet goed hebben het wel gasdicht gekregen voor de apk maar zeiden dat heb waarschijnlijk maar tijdelijk zou zijn en dat het opnieuw zou gaan scheuren. Met het advies om een "nieuw" uitlaatspruitstuk te kopen. Ze hadden gelijk het was inderdaad maar tijdelijk mijn uitlaatspruitstuk maakt nu nog meer lawaai dan voorheen.

Ik weet dat de spruitstukken van deze Coltjes erom bekend staan dat ze scheuren maar weet iemand een oplossing? Heetstoken en dan lassen werkt niet scheurt evenhard weer. Zijn er spruitstukken voor een 1500 12v die niet scheuren? Desnoods een spagetti spruitstuk ofzo ik wordt hier echt gestoord van.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

(Post van 25-12-2008)
Nu de motor uitlaat en de bumper weer gefixt zijn en ik wel van een mooi muziekje hou wilde ik mijn audio weer even op peil brengen en mijn kofferruimte wat praktischer maken.
Thuis hebben we inmiddels een miniset staan met USB en dat blijkt razend makkelijk te zijn. Bovendien irriteerde me het felle licht van het display van de radio me tijdens nachtelijke ritten zelfs in de dimstand. Verder ben ik erg tevreden over mijn huidige Kenwood radio vandaar dat de nieuwe ook weer een Kenwood wordt.
Verder heb ik een klein 100W huiskamer subwoofertje in de kofferbak staan. Net genoeg voor mooie lage tonen en als het echt moet een kleine rugmassage. Helaas neemt het toch wat teveel ruimte in, in de kofferbak waar in de zomer de dakplaten moeten komen te liggen als ik met open dak rij. Niet bepaald handig dus.
Nu heeft kenwood een mooi 6x9" set subwoofers voor in de hoedenplank. Zo hou ik de bodem van mijn kofferbak vrij zodat de dakplaten daar kunnen liggen. Vooralsnog lagen de dakplaten op de achterbank als ik met open dak reed maar dan moet je weer met het dak dicht rijden als je meer dan 2 personen in de auto hebt zitten. Bovendien heb ik nog een originele hoedenplank liggen waar 2 6x9" gaten in zitten.
De spullen zijn besteld, ik hoop dat ze snel binnen komen.

Hier alvast foto's van de site van Kenwood.

De headunit.


De subwoofers.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

(Post van 24-01-2009)
De afgelopen weken zijn er wat bestellingen binnen gekomen.

Zo is mijn nieuwe radio binnen gekomen waarvan ik hier een paar posts boven een afbeelding heb staan. Deze zit inmiddels alweer een week in de auto. Ik zal kijken of ik binnenkort even een paar foto's van het ingebouwde resultaat kan maken. De subwoofers heb ik opgehaald. Deze heb ik al in de hoedenplank gemaakt en de versterker ook al aan de onderkant van de hoedenplank gemaakt. (had al 1 hoedenplank met ovale gaten en heb er 1 zonder gaten die laatste zit nu in de auto). Maar alle kabels moet ik nog door de auto heen leggen dus heb ik de plank met de subs er ook nog niet in zitten.

Het volgende dat binnen kwam waren mijn nieuwe spatlappen van Sparco. Kleur -> Rood. Heb een set voor bij de voorwielen en een set voor bij de achterwielen. Moet nog kijken hoe ik ze vast ga maken. Ik moet ze ook nog op maat maken want het zijn universele spatlappen. De Sparco logo's zijn stickers maar die komen er bij mij niet op. Misschien wel een wit Mitsubishi logo zoals ik nu ook op mijn originele zwarte Mitsu spatlappen achter.



En deze week is mijn Headlight flasher binnen gekomen. Heeft een hele poos geduurd voordat ik 'm eindelijk binnen had. Had hem besteld via een bedrijf gespecialiseerd in traffic safety equipment. Maar volgensmij moest het type dat ik wilde hebben uit amerika komen. Een headlight flasher werkt niet met strobes maar gewoon met de halogeen gloeilampen van je grootlicht. Deze kun in 4 verschillende patronen instellen. Maar het gaat mij om het alternerende patroon. Ik heb deze unit besteld in verband met mijn werkzaamheden bij de brandweer en je dan met grote haast naar de brandweerkazerne moet begeven als de pieper gaat. En dan wil ik graag wat meer opvallen dan dat ik alleen met de alarmlichten aan rijd.



Als je onderstaande Photobucket link volgt zie je wat voor effect deze box geeft. Grootlicht blijft overigens wel gewoon bruikbaar.
Super_Top - 28082009040.mp4

Of het toegestaan is om ermee te rijden durf ik me niet over uit te laten.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

(Post van 22-04-2009)
Zo en dan nu even een wat leukere update dan de vorige (dure bekeuring).

Ook bij mij breekt het seizoen om met de auto bezig te gaan weer aan.

Ik heb afgelopen weekend mijn rode spatlappen op maat gemaakt en op de auto gezet.
Heb ze wat breder en langer gemaakt dan de originele omdat mijn banden bijna breder waren dan de spatlappen. En het geen kwaad kon om ze wat langer te maken hopelijk blijft de achterkant wat schoner. Maar dat zal wel tevergeefse hoop zijn.

Ik post de foto's nu pas. Omdat ik eerst de logo's op de spatlappen wilde hebben.

Het zal niet ieders smaak zijn. Heb er op het werk ook al het nodige commentaar op gehad maargoed. Als ik er op uitgekeken raak dan gaan ze er gewoon weer vanaf.

Wel prettig dat ik nu ook bij de voorwielen spatlappen heb. Ik kom nogal eens op het onverhard en dan is je schone auto al snel niet schoon meer.

Nu alleen de rode biezen op de bumpers en de stootstrippen proberen weer mooier rood te krijgen. Dan kloppen de spatlappen daar ook gelijk weer beter bij (of andersom natuurlijk).








Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

(Post van 04-05-2009)
Op koninginnedag had ik toch niet veel te doen. Dus kon ik mooi even wat onderhoud aan m'n Coltje doen.

Het was ondertussen alweer 15.000 km geleden dat ik de 12 klepper motor erin had gehangen + grote beurt. Dus werd het tijd voor nieuwe olie en een filter.

Ook had ik al enige tijd te kampen met benzine lekkage bij de injector aan de distributie zijde. Het bleek inderdaad het rubbertje te zijn wat ik al verdacht van de lekkage. Gelukkig zijn die rubbertjes op het 8v en het 12v blok het zelfde. En die van het 8v blok waren nog helemaal perfect. (scheelt weer een bestelling bij de mitsu dealer). Toen ik de lekkende injector eruit haalde en het rubbertje eraf peuterde desintegreerde het nog net niet maar was al wel vergaand vergaan. Dus toch voor de zekerheid de andere injectors er ook maar uitgehaald gelukkig. Want die rubbertjes begonnen ook al de zelfde symptomen te vertonen. Dus die rubbertjes ook maar vervangen. Ondertussen alweer lekker wat gereden en het blijft nu mooi droog dus daar ben echt wel blij om.

Ook op koninginnedag gedaan. M'n auto op de 2 ton gezet. Dus de volgende beurt moet gedaan worden bij de 215.000 km.
Natuurlijk ff een paar fotootjes van geschoten.





Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

(Post van 10-07-2009)
Zoals ik al eerder in het Summer meeting topic schreef had ik mijn Colt weggebracht om een nieuwe voorruit te laten zetten dit bleek wat tegen te vallen.

Citim nga: Super TopSlecht nieuws.
Vandaag de Colt weggebracht om de voorruit te laten vervangen. Was nog een hele toer om de juiste voorruit te krijgen. Dus uiteindelijk de originele bij de Mitsu dealer besteld.

Maargoed vandaag weggebracht en hebben ze de oude ruit eruit gehaald. Alleen blijken nu de sponningen totaal verrot te zijn. Van boven tot onder. Verdrietig/Sad
Dit is wat ik telefonisch door heb gekregen. Heb het nog niet zelf gezien. Er was te weinig sponning over om de ruit goed blijvend vast te zetten. Zou een week goed kunnen gaan of een jaar maar zeker niet langer.
En de lekkage die ik had bij hevige regen die zou zeker niet minder zijn.

Maargoed dit moet dus gerepareerd worden. En dat zal niet vandaag of morgen zijn. Dus zal er niet bij zijn met de Mitsu.

Misschien dat ik wel even kom kijken met mijn andere auto de Daihatsu.

Om iedereen even bij te praten. Want dit staat zo wel heel raar.
Mijn voorruit zat helemaal vol met kleine pikkeltjes die vooral bij laag staande zon bijzonder vervelend waren. Bovendien had ik bij hevige regenbuien last van waterlekkage. En had ik gehoord dat het bij de kitranden van de voorruit nog wel eens wilde lekken bij de C50. Dus dat deed mij besluiten om een nieuwe voorruit te laten zetten.
Ik ben niet voor ruitschade verzekerd. Daar wilde mijn verzekeringsmaatschappij niet aan omdat mijn auto te oud is.
Dus ik vond een goed betrouwbaar adres aan de andere kant van Arnhem (Westervoort). Die wel een nieuwe vooruit in de Colt wilden zetten. Dus ik een afspraak gemaakt. Goed...

Struikelblok 1:
De voorruit die ik in de Colt heb heeft een bronze tint erin zitten net als de andere ruiten in de auto (op de dakramen na).
De meeste C50's zijn blijkbaar geleverd met blauw getint glas waardoor hun leverancier alleen die blauw getinte ruiten kon leveren. Kwam het telefoontje de dag voor de afspraak. Die ruit kon er in maar als ik een bronze ruit wilde hebben moest ik zelf die ruit regelen want zij konden er niet aan komen. Nou goed geen probleem. Ik naar de Mitsudealer in Arnhem daar een nieuwe originele bronze voorruit besteld. 2 dagen later kon ik 'm ophalen.
Auto met nieuwe ruit afgeleverd in westervoort afgelopen donderdag.

Struikelblok 2:
Om half 3 een telefoontje. Bij het eruit halen van de oude voorruit. Bleek dat die ruit (de oude ruit was geen originele daar was ik in de tussentijd al achter gekomen) in het verleden door Carglass erin gezet is. Er was een bepaald montage materiaal gebruikt wat kennelijk alleen door Carglass gebruikt word. Maargoed. Het verwijderen en plaatsen van de ruit toen der tijd is blijkbaar niet zo netjes gebeurd. Waardoor ik een telefoontje kreeg dat ze de nieuwe ruit er zo niet in konden zetten omdat de sponningen nogal verrot waren als ze de ruit er toch in zouden zetten wilden ze er geen garantie op geven ook niet dat ie lekvrij zou zijn/blijven. Dus zat al te malen in m'n hoofd met 2 verrotte a stijlen en een grote kostenpost waar ik geen rekening mee had gehouden. Dus even later maar een schadeherstelbedrijf gebeld waar ik stage heb gelopen en nog geen 200 meter van het ruitenbedrijf zit. Die wilden wel even kijken hoe of wat.

Meevaller:
Ben vandaag zowel bij het ruitbedrijf geweest als bij het schadebedrijf. Nadat ik eerst gebeld had. En het blijkt allemaal een stuk meer mee te vallen als dat in eerste instantie geschetst werd. De hele zaak moet ontdaan worden van de roest. En goed in de primer gezet worden. Alleen de centreerranden waren nogal aangetast. Dat zijn tevens de randen waar ook de lijsten van de voorruit aan vast geklikt zitten. Op de plaatsen van die klemmetjes zijn die randen natuurlijk helemaal weg. Maargoed.
Ze gaan er maandag mee aan de slag. De zaak ontdoen van de roest, primeren. Dan kan de voorruit erin. En gaan ze een oplossing zoeken om de lijsten weer vast te krijgen.
Ze houden me op de hoogte.
En ik jullie.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

(Post van 19-08-2009)
Mijn topic loopt een beetje hopeloos achter.
Ik heb mijn Colt alweer enige tijd terug.
Hij is ongeveer 1,5 week weggeweest.
Maar de voorruit is helemaal top. Het blijft nu ook weer helemaal droog binnen in de auto. Dit is al uitvoerig uitgetest met de diverse hoosbuien die er in de tijd nadat ik de Colt weer terug had zijn gevallen.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

(Post van 27-09-2009)
Nou volgende week gaat het dan eindelijk gebeuren.

Het remsysteem aan de voorkant vervangen voor dat van de GTi.
Heb Goodridge RVS remslangen besteld voor alle remslangen. Dus geen standaard slangen meer die poreus gaan worden en gaan uitzetten bij het remmen maar het goede spul. En dat met de spullen van de GTi en ATE Super Racing Blue dot 5.1 remvloeistof zal dan hopelijk mijn rempedaal weer wat hoger moeten doen aangrijpen.

Ook vervang ik mijn radiateur omdat die zowat van ellende uit elkaar valt.

Eerst ga ik nog een paar dagen naar Polen toe met de brandweer.
Was de bedoeling om er met de Colt heen te gaan. Maar weet niet of dat nu nog zo'n goed idee is.

Sinds begin afgelopen week schiet ie steeds vaker uit de 4 als je gewoon constante snelheid rijd. Als ie eruit schiet klimt ie in toeren omdat je gewoon gas geeft bij constante snelheid. Maar laat je gas los dan schiet ie soms uit zichzelf weer terug in de 4. Best vaag.

Nu stond het wel in de planning om volgende week de bak eronderuit te halen en die weg te brengen voor revisie. Maar het was wel de bedoeling om er eerst nog mee naar Polen te gaan en terug.
In de 5 doet ie het prima al denk ik waar te nemen dat ie iets meer weerstand heeft dan eerst. Maar het kan ook zijn dat ik nu dingen denk waar te nemen die er niet zijn nu die uit de 4 schiet.

Vandaag even 4 nieuwe bandjes op de Colt leggen. Bridgestone Turanza ER300 195/50 R15. Nu gewoon goede banden op de auto geen Maxxis meer.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

#28
(Post van 04-10-2009)
Goed vandaag een mooie start kunnen maken aan het plan wat ik al bijna een jaar op de plank heb liggen.
Ben een dag eerder uit Polen terug gekomen (was niet de enige dus dat scheelt) zodat ik vandaag de bak eronderuit kon halen en ik die morgen ochtend weg kan brengen. Dan heb ik 'm ook weer optijd terug.

Dus vandaag gedaan:
- De Colt op de plaats gezet waar ie de komende paar dagen nog zal blijven staan. Tot ik de bak weer terug heb van revisie.

- Fuseekogels los gemaakt zaten weer opnieuw zo erg vast dat ze bijna niet los te krijgen waren. Maargoed beter zo dan andersom.
- Bak gedemonteerd en natuurlijk de olie er eerst afgelaten. (olie zag er niet zo mooi uit voor bakolie die er nog maar 20.000 km in heeft gezeten. Grijs met hele fijne gouden slijpseltjes. De koppeling ingepakt zodat deze niet zal gaan roesten als het gaat regenen (opspattend regenwater) of weet ik veel wat.

Toen had ik eigenlijk het geen wat ik voor vandaag in de planning had staan al bereikt maargoed het weer was mooi en nog tijd over dus maar even verder gegaan. En de doos met onderdelen gepakt die erop moeten komen.

Toen ik de GTi remsysteem onderdelen van Cor kocht. Waren deze al roestig. Maar na een jaar opgeslagen gelegen te hebben was dat er niet minder op geworden.
Dus maar eens bezig gegaan de zaak netter te maken.

Links is voor Rechts is na dat ik het heb schoon gemaakt.




De ene remtang was nog goed maar bij de andere was het rubber kapot. Dus ga ik morgen 2 revisie setjes halen om beide tangen weer in orde te maken. Dan nog een likje verf eroverheen en dan ziet het er weer prima uit.

To do list voor morgen:
- Bak wegbrengen
- Boodschappen halen (revisie setjes remtangen + nog wat dingetjes)
- Verder gaan met ontroesten
- Koelvloeistof aftappen
- Radiateur vervangen
+ waar ik nog aan toe kom
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

Gister (05-10-2009) door de regen niet veel kunnen doen.
In elk geval de versnellingsbak weg gebracht. Naar verwachting is ie donderdag klaar. Gelijk even langs de automaterialen zaak gegaan en een remklauw raparatieset besteld van Nipparts. Is morgen ochtend pas binnen.

Vanochtend de radiateur vervangen. De oude was niet lek ofzo maar de lamellen tussen de kanalen vielen er letterlijk tussenuit. Dus maar beter nu vervangen dan dat ik straks langs de kant sta met een kapotte radiator.
Had al langer in de gaten dat de radiateur slecht aan het worden was dus had al een keer op marktplaats een praktisch nieuwe te pakken kunnen krijgen voor €40,-. Heeft wat plat gedrukte lamellen maar dat valt wel mee. Gaat erom dat ze er nog een poos in blijven zitten. Koelen doet ie toch wel genoeg.

Links de nieuwe, Rechts de oude zie het verschil.




Momenteel regent het hier dus even tijd om het topic bij te werken.

Straks verder gaan met het ontroesten en gelijk de fusees denk ik maar even doen.
Hopen dat de wiellagers nog goed zijn van de GTi fusees. Heb er niet zo'n zin in die ook nog te gaan vervangen.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top