Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Trekhaak bekabeling 7 polig ASX 2012

Filluar nga Zikira, Mars 25, 2021, 07:13:07 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Zikira


hallo mensen ik zit met een klein probleempje.
Ik heb een 2e hands trekhaak set gekocht online.
De trekhaak 7 polig is gemonteerd met kabelboom.
Maar er schijnt een extra plus/plussen getrokken moeten worden vanaf een stekkertje ergens bij een koplamp ofzo ?
Komt vanaf de accu met een zwevende zekering.
Dat kabetlje heb ik niet.. zou het wel kunnen maken, maar dan weet ik niet welke van de 4 pins voeding moeten hebben.
Ik hoop dat iemand hier weet hoe en wat.


Alvast bedankt.


MVG

tekkel

als het vanaf de accu komt is dit meestal voor constant stroom,voor de caravan liefhebbers.

Zikira

#2
dank je voor je reactie, maar voor zo ver ik weet is dat alleen nodig met 13 polig..
Niet 7 polig vandaar dat ik het ff niet snap .
heb de boel doorgemeten ivbm stroom kring en alles lijkt goed, maar ik heb het gevoel dat ik ierts mis.
Wat ik wel vreemd vind is is dat als ik meet op 7 polige stekker NR2 ik niks meet totdat de alarmlichten aangaan (constant plus) heb ik een knipper spanning (aan/uit)



Zikira

Heb trouwens net de set gestest met een aanhanger van de buurman.
maar er komt niks uit, Misschien iets te maken met een voeding voor de box? ivbm led ?
Ik ben zelf 10 jaar auto monteur geweest maar in mijn tijd had je geen led.. en dus minder spul ertussen. was gewoon simpel zelf aansluiten !
mocht dat trouwens een optie zijn hoor ik het graag. haal ik een UNI . en sluit ik het zelf aan .
hoor het graag
mvg

tekkel


Meroli

Beetje late reactie, maar ik ben zelf bezig met een trekhaak en montage en kwam hier oa. ook even kijken.De handleiding van het knipsel dat je hebt meegestuurd, geeft toch aan wat je mist?
Het gaat om een stukje bekabeling met zekering in het motorcompartiment. Ik zie het bij alle kabelsets terugkomen en lijkt me dus vrij belangrijk.Plaatje 1: kabel deelplaatje 2: waar het gemonteerd moet worden.
Was de montage een beetje te doen, verder?
Groeten,Olivier