Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Auto verliest vermogen - Mitsubishi Colt CZ3 2007

Filluar nga Larsvz, Janar 11, 2021, 08:14:41 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Larsvz

Beste Mitsubishi Leden,


Onlangs ben ik een trotse eigenaar geworden van een Mitsubishi Colt CZ3 2007. Echt een geweldige auto, rijd fantastisch en helemaal blij mee. Ik heb de auto gekocht met 15X.XXX op de teller, altijd keurig onderhouden en heeft in de loop der jaren niet veel kilometers gemaakt als ik naar het onderhoud kijk. Wel heeft hij voor de koop een tijdje stil gestaan.


Nu ondervind ik sporadisch een vreemd probleem. De auto verliest op de snelweg soms vermogen. Dit gebeurd alleen als de auto warm is, wanneer hij in de 5e versnelling zit en harder dan 100kmpu rijdt. Het gebeurd niet altijd, maar was wel even schrikken.
Nu heb ik de auto laten uitlezen, alles was inorde en in goede staat. Geen foutmelding o.i.d. De garage vroeg of ik E10 tank, wat klopt. Sinds aanschaf heb ik 3x getankt, alle keren E10. Hij vertelde dat hij onlangs een klant had met hetzelfde probleem. Hierbij adviseerde hij om eerst benzine 102 te tanken om daarna over te stappen op E5. Schijnbaar vind mijn Colt het ethanol niet fijn. Hebben andere hier dit probleem wel eens gehad? Wat zijn jullie ervaringen met benzine 102?


Eind deze maand wilde ik een onderhoudsbeurt doen. Alle filters en bougies vervangen. De verkoper vertelde mij dat hij alle filters vervangen had, wat ik nu een beetje in twijfel breng.


Hopelijk hebben jullie een antwoord hierop. Het lijkt in ieder geval aan de E10 te liggen. Vorige week voor het eerst E5 getankt en de auto lijkt een stuk fijner te lopen. Alsof niet iemand continu aan de achterkant hangt zegmaar.


Groetjes,
Lars

Nevolution6RSII

Gewoon die troep niet tanken en dan komt het wel goed lijkt me ?

Er zijn zelfs mensen die ook in normale auto's BP Ultimate 98 en dergelijken tanken sinds dat hele E5/E10 geneuzel dus dat is ook nog een optie ;D