Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

aanschaf Space Wagon 2.4 Glxi uit 2000

Filluar nga petereindhoven, Prill 08, 2011, 03:40:27 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

petereindhoven

Goede middag,

Ik ben voornemens een Space Wagon 2.4 Glxi op benzine uit 2000 aan te schaffen.
190.000 op de teller. Distributieriem bij 185.000 vervangen. Vier nieuwe banden. Drie maanden garantie op motor en versnellingsbak.
Wat zijn punten die ik extra moet (laten) controlleren voor de aanschaf van deze auto??
Ik hoor het graag.

Niels

Hoi Peter,

Vooral de prijs  ;) . Als het onderhoud verder ook goed is, zijn er geen al te gekke dingen. Remmen wellicht; remt de auto goed en trekt de auto niet naar 1 kant bijv. Verder een beetje standaard zaken waar je bij aanschaf van een 2e hands op moet letten. Zo kan het nooit kwaad goed te kijken naar roest (dorpels, wielkasten, onderkant deuren etc.). Volgens mij zijn ze redelijk beschermd, maar je zal het net treffen. Als de auto een zwaar leven heeft gehad, kan die wat olie verbruiken. Zolang de auto geen blauwe walmen o.i.d. achter zich laat, valt het vast mee. Is het verstelmechanisme van de koplampen nog goed en werkt het verstellen goed? Kost je anders een andere koplamp aangezien het een APK afkeurpunt is.

Zo'n Space Wagon is eigenlijk een sterke en betrouwbare auto en alleen de GDi is wat gevoeliger. Verbruik zal niet super-zuinig zijn, maar als de auto mooi, netjes en goed onderhouden is, kun je er eigenlijk geen buil aan vallen.

Succes. Enne, mocht de koop gesloten worden: dan zien we natuurlijk graag een verslag met je ervaringen en foto's  ;)