Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

probleem als ik hem in zijn achteruit zet

Filluar nga chris08, Mars 29, 2011, 02:33:26 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

chris08

Dag Mitsu liefhebbers,

Eerst heb ik nou een schommelend toerentaal en nu als ik mijn auto in zijn achteruit zet dan zie ik wit rook(alleen in zijn achteruit)  ??? en als het echt koud is en ik ga achteruit dan valt die zeg maar af en spuugt die veel vocht/water uit de uitlaat?? :( ???    ik zou echt niet meer weten wat ik nou met mijn auto moet doen.  Een vriend is voor mij te ver om de auto 1 dag te laten staan, maar ik ga wel naar hem toe voor een grote onderhoud ;D       en ik wil hem niet zomaar inruilen voor hetzelfde geld als ik hem laat repareren want dit model is mijn droom auto zeg maar

so please, give me some advise


alvast bedankt

gr.
chris

F-meister


Evo driver

het gaat om een lancer

Maar de combi met achteruit kan ik niets bij voorstellen ik denk dat je je erg druk maakt om niets  ;) . Dat er water etc uit je uitlaat komt dat is prima dan werkt je kat onwijs goed. En door het koude weer zit er ook meer vocht in je uitlaat (condens) dus dat is logisch dat het er uit spuugt. Kijk maar als je een flink stuk gereden hebt en je uitlaat is goed warm dan heb je het bijna niet meer.

Is het trouwens een automaat of een handgeschakelde ?

gr. remco

chris08

het is een handgeschakkeld

aha! dat verklaart het dus.

ik maak me inderdaad druk om niks nou. maar het komt ook vanwegen mijn schommellend toerentaal en dat ik een beetje koelvloeistof verlies en ivm onverwachte verhuizing zit ik krap en ik kan niks met     mijn precious    doen :( :D

gr.
chris

Chaoth

Als je auto (ook stationair) schommelt in toerental, dan kan het zijn dat de stappenmotor defect is.


En koelvloeistof kan ergens (licht) lekken natuurlijk. Als het in je cilinders terecht komt door een lekke koppakking, dan krijg je witte rook uit je uitlaat, maar dat valt echt wel op.


Misschien even opnieuw inleren? Wil ook wel es helpen.


1. + pool van de accu loshalen
2. alle stroomverbruikers, zoals de radio, blazer, achterruitverwarming en lichten uitzetten
3. accupool weer aansluiten
4. auto starten (zonder gas te geven!)
5. 10 minuten stationair laten draaien
6. motor uitzetten.


Als het goed is, is de ECU dan weer opnieuw ingeleerd.


Succes! :)