Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Vragen over kilometerstand voor Carisma 1.8 GLX SDN uit 1997

Filluar nga Pholsius, Janar 27, 2011, 11:52:50 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Pholsius

Allereerst: Hoi! Ik ben nieuw hier.
Even een korte introductie:
Mijn naam is Puck Holshuijsen en ik ben 23 jaar.

Mijn vraag:
Ik heb een Carisma op het oog, maar hij heeft 198.320 km op de teller staan (NAP gecheckt).
Volgens de dealer is hij goed onderhouden (ik ben nog niet langs geweest).

met jullie ervaring, kunnen jullie mij vertellen of ik er in ieder geval nog 2 jaar mee zou kunnen rijden, zeggen jullie van: met 5 maanden valt de auto uit elkaar?

Alvast bedankt

GTI-tje

Hallo Puck,

Welkom hier op het MOC forum. Wat je vraag betreft; daar is niet direct een duidelijk antwoord op te geven, hangt toch van een aantal factoren af, zoals hoe is het onderhoud geweest. Vraag of er onderhoudsboekjes aanwezig zijn, kijk of deze netjes zijn ingevuld/afgestempeld, dit is belangrijk ivm met kilometer en onderhoudshistorie. Tot hoelang is de apk geldig, en staan er aanbevelingen vermeld op het laatste apk formulier, zodat je na aankoop niet voor verrassingen komt te staan. Kijk ook even of de distributieriem is vervangen gezien de kilometerstand. Als de auto veel van eigenaar is gewisseld, zou dat kunnen betekenen dat er iets mis is met de auto. Kijk ook even of het om een gewone benzinemotor gaat of een GDI.

Mvg Hans (GTI-tje)

Pholsius

Dank je voor je snelle reactie.

Apk is geldig t/m 07-01-2012, dus daar zit ik niet echt over in.
Hij heeft wel 4 eigenaren gehad tot en met nu (waaronder de dealer waar hij nu staat).

Voor de rest zou ik daar pas kunnen zien natuurlijk.
Ik kan ook zo niet vinden of het een gewone benzinemotor is of niet (volgens mij wel).

GTI-tje

Citim nga: "Pholsius"Dank je voor je snelle reactie.

Apk is geldig t/m 07-01-2012, dus daar zit ik niet echt over in.
Hij heeft wel 4 eigenaren gehad tot en met nu (waaronder de dealer waar hij nu staat).

Voor de rest zou ik daar pas kunnen zien natuurlijk.
Ik kan ook zo niet vinden of het een gewone benzinemotor is of niet (volgens mij wel).

Dat hij gekeurd is tot 07-01-2012 is mooi, belangrijk is dat er geen aanbevelingen op staan vermeld! Overigens een auto kopen blijft toch iets persoonlijks, wat de een niet belangrijk vindt, is voor de ander juist wel belangrijk. Als het een GDI is staat dit meestsl vermeld op de achterkant van de auto. Omdat het hier om een 1.8 gaat zou het kunnen zijn dat het om een GDI gaat, hoewel dat niet altijd opgaat. Als het om een Carisma gaat uit 1997, dan is dit de eerste generatie, de 2eG heeft een betere wegligging. In iedergeval succes met je zoektocht.

Mvg Hans (GTI-tje)

Chaoth

Het hangt natuurlijk ook een beetje van je budget af.

GTI-tje

Citim nga: "Chaoth"Het hangt natuurlijk ook een beetje van je budget af.

Ja en nee, is een kwestie van zoeken. Een van mijn jongens rijdt alweer 2 jaar in een Carisma 1.6 van de 2e generatie, auto bevalt prima, auto had al zijn onderhoud gehad bij de dealer, was van de eerste eigenaar, volledig ingevulde onderhoudsboekjes en correcte lage kilometerstand. Deze auto gekocht van een particulier voor een eerlijke prijs, daar waar bij de dealer (zeker voor deze auto) wel ruim 1000 euro meer voor moest worden neergeteld. Een auto kopen moet je niet overhaast doen en via een dealer kopen hoeft niet altijd een voordeel te zijn. Vorig jaar heeft een andere zoon bij een Mitsubishi-dealer een GalantWagon gekocht, auto was tiptop in orde zo kreeg hij te horen, na een dag rijden bleken wel de draagarmen aan vervanging toe (ondanks een verse APK) na overleg zijn de draagarmen alsnog gratis vervangen. Voor de rest geen problemen.

bas1980

ik heb een 1.8 gdi carisma...
en bevalt me erg goed....
een paar dingen waar je op moet letten als het idd een gdi is....
daar ben ik de mist mee in gegaan met deze en heeft me een 100 euro gekost
als je gaat kijken start hem en ga dan pas rond de auto kijken.
dan als die na een 5 min een beetje op temp is kijk dan of die stationair netjes gelijkmatig loopt....
doet ie dat niet is mijn advies niet kopen.

kijk ook wat ie doet dan tijdens een proefrit...
als je je gas los laat en dus op de motor laat remmn, gaat dan het oranje lampje van de motor manegment niet branden.....

dat zijn de punten waar je iig bij een gdi op moet letten.

en 198000 is nie zo gek veel... moet dan met goed onderhoud makkelijk nog een 2 tot 3 ton erbij kunnen hebben