Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Kenner gezocht in omgeving Kampen - Overijssel

Filluar nga Zighenya, Nentor 30, 2010, 10:52:21 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Zighenya

Goedenmorgen,

Ik wil van de week naar een Colt gaan kijken in Kampen. Gezien ik zelf (nog) niet genoeg ervaring heb om een auto (vooral de motor) op waarde te kunnen schatten en al mijn ´kenners´ geen tijd hebben vroeg ik me af of er misschien iemand van het forum in de gelegenheid is even te komen kijken. Ik vind het een beetje eng een rondje te rijden en hem mee te nemen zonder te weten of hij daadwerkelijk oke, en de vraagprijs waard is.

Het gaat om een GLXi 1.5 uit 1992.

Ik hoor het graag!

Bonnie

GTI-tje

#1
Hallo Bonnie,

Aanschaf van een auto is op de eerste plaats iets persoonlijks, ik vind het eerlijk gezegd best wel moeilijk, want een ander moet jouw dan adviseren terwijl die persoon op wat technische kennis na ook niets van deze auto weet. Heb je geen familie die met je mee kunnen gaan? Dus helaas; aan mij heb je niets. Heb je al wel informatie verzameld over de bewuste Colt?

Zighenya

#2
Hai GTI-tje,

Bedankt voor je reactie.

Hetgene waar ik bang voor ben als ik niemand meeneem met technische kennis is dat ik hem meeneem zonder dat ie t waard is. (het gaat ook echt alleen om het technische aspect) Aan de foto's te zien ziet hij er goed uit, maar wat er onder de motorkap gaande is daar heb ik geen idee van. De reden dat ik hier bang voor ben is omdat hij wel erg mooi geprijsd is. Dit kan betekenen dat ik een enorm mooie wagen heb voor heel weinig geld of een mooi uitziende maar motorisch slechte auto voor hetzelfde geld... Ik heb wel familie/kennissen die mee kunnen maar die zijn allemaal voorlopig te druk.

We rijden nu in een GLi 1.6 uit 93 en die is of aan vervanging toe of me moeten er meer geld in steken dan deze auto kost.

Thanks nogmaals!

GTI-tje

#3
Citim nga: "Zighenya"Hai GTI-tje,

Bedankt voor je reactie.

Hetgene waar ik bang voor ben als ik niemand meeneem met technische kennis is dat ik hem meeneem zonder dat ie t waard is. (het gaat ook echt alleen om het technische aspect) Aan de foto's te zien ziet hij er goed uit, maar wat er onder de motorkap gaande is daar heb ik geen idee van. De reden dat ik hier bang voor ben is omdat hij wel erg mooi geprijsd is. Dit kan betekenen dat ik een enorm mooie wagen heb voor heel weinig geld of een mooi uitziende maar motorisch slechte auto voor hetzelfde geld... Ik heb wel familie/kennissen die mee kunnen maar die zijn allemaal voorlopig te druk.

We rijden nu in een GLi 1.6 uit 93 en die is of aan vervanging toe of me moeten er meer geld in steken dan deze auto kost.

Thanks nogmaals!

Zie mijn PB-tje

GHINO

#4
Je kan het ook op een akkoordje gooien.
Dat je hem bijvoorbeeld even wil na laten kijken bij je garage alvorens met de koop in te gaan.
qua technisch is het altijd toch koffie dik kijken.

Zou zeggen is de apk nog goed?
en tja tis natuurlijk wel een oude wagen. Als ze daar in deze crisis tijd snel vanaf moeten ivm de kosten is het wel denkbaar dat ze er weinig voor vragen.

Beste optie lijkt me gewoon even in overleg met de verkoper dat je hem even wil laten checken door je eigen garage.
daar het ook mee bespreken.
Zal je mischien 15 a 25 euro ofzo kosten maar danheb je iig wel de zekerheid dat die wel of niet goed is.

Of afspreken dat je hem wel wil maar dan met verse apk

Chaoth

#5
Apk zegt ook niks, want dan drukken ze hem er gewoon doorheen.

Heb er zelf slechte ervaring mee:

- Niet sluitend portier
- Lekke uitlaat
 
:roll:

GTI-tje

#6
Citim nga: "Chaoth"Apk zegt ook niks, want dan drukken ze hem er gewoon doorheen.

Heb er zelf slechte ervaring mee:

- Niet sluitend portier
- Lekke uitlaat
 
:roll:

Als apk keurmeester neem je dan wel een behoorlijk risico, bij een merkdealer zal je dat echt niet tegenkomen! Wat die Colt in Kampen betreft; auto ziet er zo aan de buitenkant best wel goed uit, maar als ik het verhaal zo lees dat het onderblok vervangen is wegens een gebroken aandrijfstang, in hoeverre is dat deskundig gerepareerd, is het zelf gedaan of door een erkend bedrijf, zaken waar je toch over moet nadenken, dan heb ik zoiets laat maar staan, maar nogmaals dat is mijn persoonlijk mening een ander kan en mag daar natuurlijk anders over denken. Tevens staat er geen kilometerstand bij, je mag je dan afvragen waarom niet. De auto ziet er vrij sportief uit, dus wellicht is deze ook sportief bereden.

Zighenya

#7
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb inmiddels wat meer contact gehad met de eigenaar en besloten het niet te doen. Hij heeft geen onderhoudsboekjes meer en er zit al bijna 300.000 op de teller.

Als iemand nog een leuk autotje weet voor max €1000,-... Ik hoor het graag!

GTI-tje

#8
Citim nga: "Zighenya"Bedankt voor alle reacties.

Ik heb inmiddels wat meer contact gehad met de eigenaar en besloten het niet te doen. Hij heeft geen onderhoudsboekjes meer en er zit al bijna 300.000 op de teller.

Als iemand nog een leuk autotje weet voor max €1000,-... Ik hoor het graag!

Heel verstandig!!!!

Zie mijn PB-tje

Chaoth

#9
Het niet hebben van een onderhoudsboekje is voor mij al een punt om op af te knappen.

Het geeft namelijk inzicht in het onderhoud van de auto en geeft je iets meer zekerheid m.b.t. de kilometrage van de auto. NAP is natuurlijk helemaal mooi.

Bij mijn Colt zat wel een onderhoudsboekje, maar die ging maar tot 60.000. De teller staat nu op 90.000. Dus 30.000 km is er geen onderhoud geregistreerd. Valt gelukkig nog mee. Zelf even alles nagelopen en ziet er goed uit.

Binnenkort even de vloeistoffen + filters + bougies vervangen en dan is die zeker weer in orde. Is eigenlijk vooral voor mezelf. Voel ik me er iets prettiger bij. Ik laat dan ook het onderhoudsboekje weer bijhouden :)

Edit: koelvloeistof wordt later vervangen. Dit doe ik tegelijk met het vervangen van de radiateur. Anders gaat het dubbelop.

GHINO

#10
Citim nga: "Zighenya"Bedankt voor alle reacties.

Ik heb inmiddels wat meer contact gehad met de eigenaar en besloten het niet te doen. Hij heeft geen onderhoudsboekjes meer en er zit al bijna 300.000 op de teller.

Als iemand nog een leuk autotje weet voor max €1000,-... Ik hoor het graag!
Genoeg.
Het ook je gevoel waar je op af moet gaan.
qua apk dat dat neit zoveel zou uitmaken ben ik niet met chaoth eens.
je eigen dealer heeft er geen belang bij om een dwagen van een ander goed te keuren terwijl die dat niet is.

KM standen zegge wel wat maar ook neit veel.
Het is en blijft koffie dik kijken bij het aanschaffe van een andere wagen.
Nieuw of oud.

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Mitsubishi/Colt/3AVSB/algemeen.htm?sortering=PRIJS_OPLOPEND&merken=mitsubishi&modellen=colt&totPrijs=1000&totKmStand=160000&facet_model=colt&facet_make=mitsubishi&paginaNummer=1&total=11&pos=4

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Mitsubishi/Galant/2QEHZ/algemeen.htm?sortering=PRIJS_OPLOPEND&merken=mitsubishi&totPrijs=1000&totKmStand=160000&facet_make=mitsubishi&paginaNummer=1&total=36&pos=10

Chaoth

#11
Heb mijn Peugeot bij een dealer weg en die heeft toch punten wat apk afkeur zou moeten zijn.

Na een steekproef drukken ze een dergelijke auto er gewoon doorheen.

Zighenya

#12
Thanks voor de replies en advertenties!

Ik heb het toch wat onderschat om als leek een 2e hands auto te kopen. Volgens mij kan er best een hoop mis gaan. We hebben inmiddels besloten dat we het huidige beestje niet meer naar de garage doen, er is nog nog iets mis... wat de reparatiekosten het allemaal niet meer waard maken. Dit betekend helaas wel dat we voor 12 december een nieuwe auto moeten hebben, gezien hij dan niet meer APK is.

GTI-tje

#13
Citim nga: "Zighenya"Thanks voor de replies en advertenties!

Ik heb het toch wat onderschat om als leek een 2e hands auto te kopen. Volgens mij kan er best een hoop mis gaan. We hebben inmiddels besloten dat we het huidige beestje niet meer naar de garage doen, er is nog nog iets mis... wat de reparatiekosten het allemaal niet meer waard maken. Dit betekend helaas wel dat we voor 12 december een nieuwe auto moeten hebben, gezien hij dan niet meer APK is.

En dat wordt weer een Colt C50? Of wordt het totaal wat anders.

Zighenya

#14
Citim nga: "GTI-tje"En dat wordt weer een Colt C50? Of wordt het totaal wat anders.


Gezien hij binnen 12 dagen voor de deur moet staan kunnen we niet heel kieskeurig zijn... Ik vind dat model idd een stuk mooier dan die we nu hebben, maar mijn vriend is het er nog niet helemaal mee eens. Die gaat liever aan exact het model wat we nu hebben of zelfs een 1.8.