Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Space star bobine probleem

Filluar nga kapstokje78, Prill 09, 2021, 05:21:29 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

kapstokje78

Hallo allemaal,


Sinds dit jaar de eigenaar van een space star 1.3 uit 2003.
Hele fijne auto, maar na een tijdje begon de auto wat te pruttelen en bleek er een misfire bij cilinder 2.
Vervolgens de bougies, bougiekabels en bobines vervangen.


Auto wilde niet meer starten, dus alles maar eens nagelopen.
Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat met de beide nieuwe Bremi bobines de auto niet start.
Nu heb ik de oude bobine op de 2e cilinder geplaatst en auto start en loopt soepel.
Na een aantal kilometer gereden te hebben, krijg ik de foutmelding P0421 (Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold Bank 1)
Nu heb ik gelezen dat dit de katalysator aan de voorzijde zou zijn.


Nu is mijn vraag, wat kan de reden zijn dat alleen met de nieuwe bobine op cilinder 2 de auto niet start en klopt het dat het de katalysator aan de voorzijde is?


Hoop dat iemand hier mij het verlossende antwoord kan geven  :D


Alvast bedankt!

tekkel

#1
Heb ik ook gehad met nieuwe bobines,slechter lopen en snel weer stuk,waren geen originele.
originele bobines gekocht en motor loopt als een naai machien.

Zou zelf eerst de motor goed aan de loop maken en dan de ECU resetten en kijken of die fout code weer terug komt,denk dat de fout code van katalisator komt door die bobine,s,geen goede verbranding brandstof  .

Nobodie14


Een P0421 error is een hele vervelende die veel geld kan gaan kosten.


Het is een kip en het ei verhaal: is de kat kapot waardoor misfires? Of verbranding van brandstofmengsel niet in orde waardoor lijkt alsof kat kapot is?
In het eerste geval duidelijk: nieuwe eerste kat nodig.
Maar in het 2e geval kan er iets anders aan de hand zijn: O2 sensoren, bobines, bougies, vacuum(!), krukassensor.
Het is (of als de O2 sensoren versleten / vervuild / kapot zijn: lijkt)een onvolledige verbranding van het brandstofmengsel. En de ECU kan het niet meer reguleren.
Voordat je van alles gaat vervangen, zou ik eerst alles door (laten?) meten.


Op problemcar was er een Space Star 1.6 met hetzelfde probleem. Nieuwe kat, nieuwe bobines en bougies, nieuwe O2 sensoren. Bij die auto kwam tevens een error aangaande de krukassensor naar voren. Die is ook vervangen. En toen was het probleem verholpen.
Maar dan ben je echt een hele hoop euri verder..


Gezien de problemen met nieuwe bobines, zou ik dat in ieder geval in orde maken zoals tekkel voor stelt. Anders is het in de basis van de verbranding al niet in orde en blijf je zoeken. En dan niet alleen resetten, maar ook overnieuw inleren van de ECU.

kapstokje78

bedankt voor jullie reactie.
we gaan vanaf het begin beginnen en hopelijk komen we er snel achter wat het dan is.


In eerste instantie was het alleen de melding van de misfire, en nadat die was opgelost kwam ook pas de error p0421 naar voren. We gaan dan beginnen met de bobines en het inleren.
Weet ik straks in ieder geval dat dat helemaal in orde is.


Heel fijn weekend allen!